• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5867 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر

پيام رهبر انقلاب به‌مناسبت شهادت مجاهد كبير و پرچمدار مقاومت، حجت‌الاسلام سيدحسن نصرالله:

سيد مقاومت يك شخصيت نبود، يك راه و يك مكتب بود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت شهادت مجاهد كبير و پرچمدار مقاومت، حجت‌الاسلام سيدحسن نصرالله ضمن تبريك و تسليت شهادت رهبر كم‌نظير حزب‌الله به سراسر جبهه مقاومت و امت اسلامي و اعلام 5 روز عزاي عمومي در كشور، تاكيد كردند: اساسي كه او در لبنان پايه‌گذاري كرد و به ديگر مراكز قدرت جهت بخشيد با فقدان سيد عزيز مقاومت نه تنها از ميان نخواهد رفت، كه به بركت خون او و ديگر شهيدان اين حادثه، استحكام بيشتری خواهد يافت و ضربات جبهه مقاومت بر پيكر فرسوده و روبه زوال رژيم صهيوني كوبنده‌تر خواهد شد. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحيم 
انا للّه و انا اليه راجعون 
ملت عزيز ايران 
امت بزرگ اسلامي 
مجاهد كبير، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضيلت ديني و رهبر مدبر سياسي، جناب سيدحسن نصرالله رضوان‌الله ‌عليه، در حوادث ديشب لبنان به فيض شهادت نائل آمد و به ملكوت پرواز كرد. سيد عزيز مقاومت پاداش ده‌ها سال جهاد في سبيل‌الله و دشواري‌هاي آن را در خلال يك پيكار مقدس دريافت كرد. در حالي شهيد شد كه سرگرم طراحي براي دفاع از مردم بي‌پناه ضاحيه بيروت و خانه‌هاي ويران ‌شده و عزيزان پرپر شده آنان بود، همچنان كه ده‌ها سال براي دفاع از مردم ستمديده فلسطين و شهر و روستاي غصب‌ شده و خانه‌هاي تخريب ‌شده و عزيزان قتل‌عام‌ شده آنان طراحي و تدبير و جهاد كرده بود. فيض شهادت پس از اين همه مجاهدت حق مسلم او بود. 
دنياي اسلام، شخصيتي باعظمت را و جبهه مقاومت پرچمداري برجسته را، و حزب‌الله لبنان رهبري كم‌نظير را از دست داد، ولي بركات تدبير و جهاد چند ده ساله او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسي كه او در لبنان پايه‌گذاري كرد و به ديگر مراكز مقاومت جهت بخشيد با فقدان او نه تنها از ميان نخواهد رفت كه به بركت خون او و ديگر شهيدان اين حادثه استحكام بيشتر خواهد يافت. ضربات جبهه مقاومت بر پيكر فرسوده و رو به زوال رژيم صهيوني، به حول و قوه الهي كوبنده‌تر خواهد شد. ذات پليد رژيم صهيوني در اين حادثه، به پيروزي دست نيافته است. سيد مقاومت، يك شخص نبود؛ يك راه و يك مكتب بود و اين راه همچنان ادامه خواهد يافت. خون شهيد سيدعباس موسوي بر زمين نماند، خون شهيد سيدحسن هم بر زمين نخواهد ماند.  اينجانب به پدر بزرگوار و همسر گرامي سيد عزيز كه پيش از او فرزندش سيدهادي را نيز در راه خدا داده و به فرزندان گرامي‌اش و به خانواده‌هاي شهيدان اين حادثه و به يكايك افراد حزب‌الله و به مردم عزيز و مقامات عاليه لبنان و به سراسر جبهه مقاومت و به مجموع امت اسلامي، شهادت نصرالله بزرگ و ياران شهيدش را تبريك و تسليت عرض مي‌كنم و در ايران اسلامي 5 روز عزاي عمومي اعلام مي‌نمايم. خداوند آنان را با اوليائش محشور فرمايد. 
والسلام علي عبادالله الصالحين 
سيدعلي خامنه‌اي - ۷ مهر ۱۴۰۳

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون