• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5871 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر

در گفت و گوی اختصاصی با «اعتماد» مطرح شد:

نخستين واكنش دنيامالي به پرونده فساد در فوتبال

از فدراسيوني كه كارش به فساد بكشد حمايت نمي‌كنيم

گروه ورزش

وزير ورزش و جوانان مي‌گويد درخصوص موضوع فساد در فوتبال يا فدراسيون‌هاي ديگر من قطعا عرض مي‌كنم هر مجموعه‌اي كه كارش را درست انجام دهد ما حمايتش مي‌كنيم. هر مجموعه‌اي كه در كارش خللي باشد و منتج به فساد بشود يا شرايط ديگر قطعا از حمايت ما برخوردار نخواهد بود. به گزارش روزنامه اعتماد، بحث پرونده فساد در فوتبال كه از چند ماه پيش آغاز شد همچنان داغ است. بعد از اينكه چند روز قبل سخنگوي قوه قضاييه توضيحات جديدي در مورد روند بررسي پرونده فساد ارايه داد، روز گذشته دادگستري استان كرمان در مورد اين پرونده اطلاعات جديدي دراختيار رسانه‌ها و مردم قرار داد. 

پايگاه اطلاع‌رساني دادگستري استان كرمان در اين رابطه نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تاكنون تمام اشخاص و متهمان پرونده فساد در باشگاه فوتبال مس رفسنجان به دادسراي رفسنجان احضار شده و آخرين دفاعيات متهمان اخذ شده است. وي با بيان اينكه به زودي كيفرخواست پرونده ازسوي دادستان رفسنجان صادر خواهد شد، افزود: پرونده در مرحله پاياني رسيدگي در دادسرا است و اميدواريم به زودي پس از بازگشت نيابت قضايي از يكي از استان‌هاي كشور، كيفرخواست و قرار مجرميت صادر شود. وي با اشاره به اينكه در آينده نزديك پرونده فساد فوتبال از دادسرا به دادگاه خواهد رفت، افزود: رسيدگي به اين پرونده با قاطعيت و بدون اغماض در دادگاه رفسنجان ادامه پيدا خواهد كرد. از همين رو مردم بار ديگر اميدوار شدند كه هر چه سريع‌تر پرونده فساد در فوتبال به سرانجام برسد و متخلفان به سزاي اعمال خود برسند.  اين درحالي است كه در چند هفته گذشته برخي پيشكسوتان ابراز نگراني كرده بودند كه اين پرونده فساد هم همانند پرونده‌اي كه در دهه 90 باز شد و حتي به صحن مجلس هم رسيد به اصطلاح «ماست‌مالي» شود. به عنوان مثال اخيرا علي دايي در مصاحبه‌اي گفته بود: «الان چند ماه مثلا اين مسائل فساد فوتبال عنوان شده است؟! چند ماه؟ خيلي وقت است. تا الان چه نتيجه‌اي گرفتيم؟! فقط اعلام كردند افراد مرتبط با وثيقه آزاد هستند. چرا پرونده‌هاي به اين مهمي و حساسي را به ‌طور ويژه رسيدگي نمي‌كنيد؟!» 
در همين رابطه روز گذشته احمد دنيامالي، وزير ورزش و جوانان در نخستين جلسه هيات وزيران در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتمادآنلاين» براي نخستين‌بار به صورت مشخص در مورد پرونده فساد در فوتبال مورد پرسش قرار گرفت.  دنيامالي در واكنش به اين موضوع كه بحث فساد در فوتبال مطرح است ولي برخي كارشناسان و مردم تصور مي‌كنند فدراسيون فوتبال با استفاده از روابطي كه دارد از گزند بررسي‌هاي دقيق دور شده است، پاسخ داد: «من در مورد فساد در ورزش و فوتبال يك نكته اساسي عرض مي‌كنم. هر جايي كه ما از چارچوب‌هاي قانوني جدا شديم و قانون را دور زديم در آن مجموعه امكان فساد به وجود آمده است، بنابراين اولين و مهم‌ترين تلاشي كه من دارم اين است كه قانون را حاكم كنيم.»  دنيامالي تصريح كرد: «اين قانون در واقع شامل همه هست و من تلاشم اين است كه با رعايت قوانين كارهاي پيشگيرانه انجام دهيم. در اين خصوص الان در حال پيگيري هستيم.» وزير ورزش و جوانان در ادامه به بحث فساد در فوتبال پرداخت و گفت: «درخصوص موضوع فساد در فوتبال يا فدراسيون‌هاي ديگر من قطعا عرض مي‌كنم هر مجموعه‌اي كه كارش را درست انجام دهد ما حمايتش مي‌كنيم. هر مجموعه‌اي كه در كارش خللي باشد و منتج به فساد بشود يا شرايط ديگر قطعا از حمايت ما برخوردار نخواهد بود. لذا فكر مي‌كنم اگر ما همه تلاش‌مان اين باشد كه قوانين را رعايت كنيم و چارچوب‌ها را رعايت كنيم قطعا مي‌توانيم كمك كنيم ميزان بي‌اعتمادي مردم كم شود. همين‌طور بحثي كه الان مطرح است يعني فساد كاهش پيدا كند.»  از دنيامالي سوال كرديم به خصوص در مورد پرونده فساد در فوتبال از طريق نهادهاي نظارتي برنامه‌اي داريد؟ يا خير؟ ايشان جواب داد: «قطعا نهادهاي نظارتي يك‌سري تكاليفي دارند كه براساس آن تكاليف بايد كارشان را انجام دهند. ما هم قطعا به آن دستگاه‌ها كمك مي‌كنيم.» او ادامه داد: «بحثي كه وجود دارد اين است كه ما نمي‌توانيم ورزشي داشته باشيم كه ورزش سالم و تميزي نباشد. ما همين موضع را در موضوع دوپينگ داريم. به زودي در مورد دوپينگ صحبت‌هايي با مردم خواهم كرد. ما ورزش پاك بايد داشته باشيم. ورزش پاك چه در بحث دوپينگ چه در بحث فساد مالي براي ما يك هدف است. من در حال رسيدگي به اين مسائل هستم و ان‌شا‌ءالله در آينده شاخص‌هاي ما در اين بخش‌ها به مراتب بهتر خواهد شد.»  آيا اگر بحث فساد در فوتبال مسجل شود با صراحت به مردم خواهيد گفت؟ سوال بعدي بود كه با وزير ورزش و جوانان در ميان گذاشتيم و ايشان جواب داد: «حتما در ميان خواهم گذاشت. يكي از بحث‌هايي كه ما در حوزه شفافيت داريم اين است كه با مردم صادق باشيم. هر جا ما با مردم صادق نبوديم آسيب‌هاي ما جدي شد. قطعا مردم بدانند در بحث شفافيت و خصوصا موضوعاتي مثل فساد با هيچ كسي تعارف نداريم.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون