• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5871 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر

مجيد نامجو مطلق در گفت‌وگو با «اعتماد»:

يا مربي بزرگ خارجي يا فرهاد مجيدي!

روزبه ‌دلاور

به گزارش «اعتماد»، استقلال پس از شكست در دربي در هفته دوم ليگ نخبگان آسيا برابر السد قطر هم شكست خورد تا عمر مربيگري جواد نكونام در اين تيم به كمتر از يك سال و نيم برسد. با استعفاي نكونام، مديران استقلال سهراب بختياري‌زاده را به عنوان سرمربي موقت انتخاب كردند تا سر فرصت احتمالا يك مربي خارجي را براي هدايت آبي‌پوشان به تهران بياورند. با مجيد نامجو مطلق يكي از پيشكسوتان اين باشگاه درخصوص وضعيت اين روزهاي استقلال گپ و گفتي ترتيب داديم كه ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 

نظر شما درباره جدايي جواد نكونام چيست؟

جواد زحمتش را كشيد و هر چه كه داشت رو كرد و انجام ‌داد. حالا يك موقعي است كه كار جلو نمي‌رود ديگر. اما اين دليل بر اين نمي‌شود كه نكونام مربي بدي است يا بد كار كرده است. جواد در سال قبل علي‌رغم مشكلاتي كه بود، توانست ۶۷ امتياز كسب كند كه اين تعداد امتياز در فوتبال ما يعني قهرماني اما پرسپوليس بهتر كار كرد و ۶۸ امتياز گرفت. معمولا تيمي كه ۶۷ امتياز بگيرد شايسته قهرماني هست اما يكسري مشكلات بود مثل عدم توافق با مديرعامل و اينها يك مقدار مشكل‌ساز شد و اين شرايط متاسفانه بازهم‌ ادامه داشت و اين موضوع شيرازه استقلال را به‌هم ريخت و تمركز را از اين تيم گرفت و متاسفانه منجر به اين شد كه نتوانند به همكاري ادامه دهند. به نظرم در عدم توافق با مديريت هم جواد مقصر بود و هم مديريت. مجموعه اين مسائل باعث شد اين اتفاق بيفتد. بازهم مي‌گويم جواد زحمت خودش را كشيد .

قبول داريد اين اختلافات در سال قبل باعث شد تمركز تيم بر هم بخورد و استقلال از قهرماني دور شود؟

در صحبت قبلي‌ام گفتم بله اين اختلافات تمركز استقلال را برهم زد. اعتقاد دارم براي رسيدن به موفقيت بايد تمام اعضاي تيم هم‌جهت و همسو در كنار هم حركت كنند و اتحاد خوبي برقرار شود. اين اتحاد در استقلال نبود.

نقش مديريت چيست؟

عرض كردم هم مديريت هم كادرفني در اين قضيه مقصر بودند.

پيشنهادي به شما براي حضور در استقلال را دادند؟

نه صحبتي كه نشد اما كلا در اين شرايط اين تيم نياز دارد كه مربي خوب خارجي بياورند صرفا يك مربي خارجي بيايد دردي را دوا نمي‌كند. مربي بايد بيايد كه كارايي داشته باشد و توانمند باشد و بزرگ باشد، چون الان تيم از لحاظ رواني كاملا به‌هم ريخته است و مشكل روحي رواني دارد. مربي بزرگ خارجي بيايد تا اين مشكل را برطرف كند در بين مربيان داخلي هم اگر بتوانند فرهاد را بياورند گزينه خيلي مناسبي است.

درباره انتخاب سهراب بختياري‌زاده به عنوان سرمربي موقت چه نظري داريد؟

تيم كه نمي‌تواند بدون مربي باشد قطعا وقتي جواد رفته كادرفني كه با او آمده هم مي‌رود ديگر. قطعا يك مربي بايد بيايد روي نيمكت به عنوان مربي موقت يا هر چيزي كه اسمش را مي‌گذارند قرار بگيرد. سهراب هم بازيكن بزرگ و خوبي بوده و اميدوارم موفق باشد تا تصميماتي كه بعد گرفته مي‌شود.

استقلال به لحاظ مهره مشكلي ندارد؟

من اعتقاد دارم به لحاظ مهره استقلال تيم خوب و پرمهره‌اي است و بازيكنان بسيار خوبي دارد حالا اين حواشي كه ايجاد شد تيم را به بن‌بست رساند. هر چند معتقدم يك پلي ميكر كم دارد تيم اما در مجموع از لحاظ مهره استقلال جزو دو، سه تا تيم اول است ‌و بازيكنان‌خوبي دارد كه مي‌توانند در ادامه بهتر نتيجه بگيرند.

صحبت پاياني؟

هواداران كمك كنند به اين شرايط استقلال. هجمه وارد كردن به اين تيم كه مربي ندارد و دنبال مربي هستند كمكي نمي‌كند. عرض كردم استقلال تيم بسيار خوبي است كه در بن‌بست تاكتيكي گير كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون