• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5871 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر

شرايط فروش طلا به مردم تغيير كرد

اتحاديه طلا ضمن ابلاغ شرايطي براي فروش طلا اعلام كرد: واحد صنفي هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسكوكات و طلاي آب شده به خصوص در مبالغ بيش از 15 ميليون تومان، ملزم به احراز هويت خريدار، رويت اصل و بايگاني تصوير كارت ملي به مدت حداقل ۵ سال است. نادر بذرافشان رييس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سكه تهران در نامه‌اي به فعالان اين صنف اعلام كرد كه واحد صنفي هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسكوكات و طلاي آب شده به خصوص در مبالغ بيش از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال ملزم به احراز هويت خريدار، رويت اصل و بايگاني تصوير كارت ملي به مدت حداقل ۵ سال است.در اين نامه با تأكيد براينكه كليه فعالان اين صنف مجاز به فعاليت كسبي فقط با اخذ پروانه كسب معتبر و فعاليت طبق قوانين و مقررات صنفي هستند؛ آمده است: 
۱- كليه فعالان اين صنف مجاز به فعاليت كسبي فقط با اخذ پروانه كسب معتبر و فعاليت طبق قوانين و مقررات صنفي هستند.
۲- فعاليت اعضاي صنف فقط در رسته درج شده بر روي پروانه كسب مجاز است و فعاليت در رسته‌هاي غير از پروانه كسب تخلف محسوب مي‌شود.
۳- واحد‌هاي صنفي موظف به صدور فاكتور معتبر رسمي كه در آن شماره و تاريخ، نام، نشاني و شماره تماس واحد صنفي نام خريدار، شرح كالا شامل سايز، وزن دقيق تعداد، قيمت و مجموع فاكتور، مهر و امضا متصدي واحد صنفي درج شده باشد، هستند.
۴- در هنگام خريد طلا و جواهر از مشتري دقت فرماييد فاكتور به نام فروشنده باشد و براي احراز هويت كارت ملي مشتري مشاهده گردد. همچنين متصدي واحد صنفي در هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسكوكات و طلاي آب شده به خصوص در مبالغ بيشتر از ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ريال ملزم به احراز هويت خريدار، رويت اصل و بايگاني تصوير كارت ملي به مدت حداقل ۵ سال هستند.
۵- با توجه به افزايش عرضه سكه‌هاي تقلبي و غيربانكي ضمن توجه ويژه همكاران به اين امر در صورت عرضه سكه‌هاي تقلبي و غيربانكي مسووليت فروش آن بر عهده متصدي واحد صنفي است و پس از گزارش تخلف توسط بازرسان اتحاديه، موضوع از طريق واحد بازرسي و نظارت اتاق اصناف تهران پيگيري مي‌شود.
ضمن تشكر و قدرداني از توجه همكاران به موارد فوق خواهشمند است به منظور داشتن كسب و كار راحت و بدون دغدغه ضمن رعايت قانون به مفاد اطلاعيه‌هاي صادره از سوي اتحاديه توجه كافي مبذول نماييد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون