• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5872 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

رهبر انقلاب اسلامي در خطبه‌‎هاي نماز جمعه:

اقدام درخشان نيروهاي مسلح در مجازات رژيم صهيونيستي كاملا قانوني و مشروع بود

در انجام وظيفه نه تعلل مي‌كنيم و نه شتاب‌زده مي‌شويم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع عظيم و پر شكوه مردم در نماز عبادي- سياسي جمعه تهران، اتحاد و همبستگي مسلمانان را موجب برخورداري از رحمت و عزت الهي و پيروزي بر دشمنان خواندند و تأكيد كردند: بر اساس احكام دفاعي اسلام، قانون اساسي جمهوري اسلامي و قوانين بين‌الملل، كار درخشان نيروهاي مسلح ايران در مجازات رژيم خون‌آشام صهيونيستي كاملا قانوني و مشروع بود و جمهوري اسلامي هر وظيفه‌اي در اين زمينه احساس كند، بدون تعلل يا شتاب‌زدگي، با قدرت و صلابت و قاطعيت انجام خواهد داد.

در اين مراسم كه با حضور بي‌شمار مردم مومن، انقلابي و مسووليت‌شناس تهران در مصلاي امام خميني (ره) و كيلومترها از خيابان‌هاي اطراف آن برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين مجاهد شهيد سيدحسن نصرالله را مايه فخر و چهره محبوب دنياي اسلام و زبان گوياي ملت‌هاي منطقه خواندند و افزودند: اثرگذاري شخصيت پرچمدار مقاومت و مدافع شجاع مظلومان پس از شهادتش بيشتر خواهد شد و ملت‌هاي منطقه و مجاهدان في‌سبيل‌الله، پيام شهادت او يعني ايمان و توكل بيشتر، اتحاد مستحكم‌تر، ادامه قوي‌تر و بدون ترديد مبارزه تا شكست و نابودي دشمن صهيونيستي را با همه وجود دنبال خواهند كرد.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين سياست قرآني «همبستگي مسلمانان» گفتند: ولايت مسلمانان به معناي پيوستگي و همدلي و همكاري، ياري عزتمندانه و حكيمانه پروردگار را در پي دارد كه نتيجه آن، غلبه بر موانع و پيروزي بر دشمنان خواهد بود.

ايشان نقطه مقابل اين سياست الهي را سياست تفرقه‌انگيز مستكبران و متجاوزان عالم دانستند و افزودند: امت اسلامي از سياست تفرقه‌ بينداز و حكومت كنِ مستكبران، صدمات فراوان ديده اما امروز، روز بيداري مسلمانان است و نبايد اجازه داد اين سياست شوم تكرار شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سياست‌هاي متفاوت نظامي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دشمنان براي تفرقه‌انگيزي گفتند: دشمن ملت ايران همان دشمن ملت‌هاي فلسطين، لبنان، مصر، سوريه، عراق، يمن و ديگر كشورهاي اسلامي است و همه دستورهاي تهاجمي و تفرقه‌انگيز از يك اتاق فرمان صادر مي‌شود و تنها تفاوت شيوه‌هاي متفاوت آن در كشورهاي اسلامي است.

رهبر انقلاب تأكيد كردند: هر ملتي اگر مي‌خواهد به محاصره فلج‌كننده دشمن دچار نشود، بايد بيدار باشد و به محض اينكه دشمن به سراغ ملتي رفت، به كمك آن ملت بشتابد وگرنه نوبت خود او خواهد شد.

ايشان تأكيد كردند: بايد كمربند دفاع، استقلال‌طلبي و عزت را از افغانستان تا يمن و از ايران تا غزه و لبنان در همه كشورهاي اسلامي، محكم ببنديم.

رهبر انقلاب با اشاره به احكام روشن دفاعي اسلام درباره مشروعيت و عقلانيت دفاع از خاك و خانه و منافع خود افزودند: بر اساس قانون اساسي و همچنين قوانين بين‌المللي، دفاع ملت‌ها از جمله ملت فلسطين در قبال مهاجمان و اشغالگران، كاملا مشروع و داراي منطقي مستحكم است و هيچ‌ كس و هيچ مركز و سازمان جهاني حق ندارد به آنها اعتراض كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به مشروعيت كمك به ملتي كه بر اساس اسلام، عقل و قوانين بين‌المللي، از خود در مقابل اشغالگران دفاع مي‌كند، افزودند: به همين علت هيچ‌كس حق ندارد به ملت لبنان و حزب‌الله لبنان درباره كمك به مردم مظلوم غزه و حمايت از قيام ملت فلسطين اعتراض كند.

رهبر انقلاب، عمليات توفان‌الاقصي را كه سال گذشته در همين ايام رخ داد، حركتي درست، منطقي و منطبق بر قوانين بين‌المللي و حقوق ملت فلسطين خواندند و از دفاع جانانه لبناني‌ها از مردم فلسطين تجليل كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر همين اساس، اقدام درخشان چند شب قبل نيروهاي مسلح كشورمان عليه رژيم صهيونيستي را كاملا مشروع و قانوني خواندند و گفتند: اقدام نيروهاي مسلح ما كمترين مجازات براي رژيم غاصب صهيوني در برابر جنايت‌هاي حيرت‌آور آن رژيم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار امريكا در منطقه بود.

ايشان با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي هر وظيفه‌اي در اين زمينه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعيت انجام خواهد داد، افزودند: ما در انجام اين وظيفه نه تعلل و كوتاهي مي‌كنيم نه دچار شتابزدگي مي‌شويم و آنچه معقول، منطقي و درست است طبق نظر تصميم‌گيران نظامي و سياسي در وقت خود عمل مي‌شود، همچنان‌كه اين كار انجام شد و در آينده نيز اگر لازم باشد، انجام خواهد گرفت.

رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز جمعه كه آن را به عربي قرائت كردند خطاب به همه امت اسلام در سراسر جهان و به صورت ويژه خطاب به ملت عزيز لبنان و فلسطين، گفتند: لازم دانستم تكريم از برادرم و عزيزم و مايه فخرم، چهره محبوب دنياي اسلام و زبان گوياي ملت‌هاي منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سيد حسن نصرالله رضوان‌الله عليه در نماز جمعه تهران برگزار شود.

ايشان با تأكيد بر اينكه همه در فقدان بزرگ شهادت سيد عزيز، مصيبت‌زده و جدا عزاداريم، افزودند: البته عزاداري ما به معني افسردگي و پريشاني و نوميدي نيست بلكه از جنس عزاداري براي سيد‌الشهدا حسين‌بن‌علي عليهما‌السلام است يعني زنده‌كننده و درس‌دهنده و انگيزه‌بخش و اميدآفرين است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شخصيت حقيقي شهيد نصرالله، روح، راه و صداي رساي او را ماندگار خواندند و گفتند: او پرچم بلند مقاومت در برابر اهريمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گويا و مدافع شجاع مظلومان و مايه دلگرمي و جرأت مبارزان و حق‌طلبان بود.

رهبر انقلاب افزودند: گستره محبوبيت و تأثيرگذاري او از لبنان و ايران و كشورهاي عربي فراتر رفته بود و اكنون شهادت او اين اثر‌گذاري را افزايش خواهد داد.

ايشان مهم‌ترين پيام گفتاري و عملي شهيد نصرالله در زمان حياتش براي ملت لبنان را پرهيز از نااميدي و پريشان شدن در اثر از دست دادن شخصيت‌هاي برجسته‌اي‌چون‌امام‌موسي‌صدر و‌ سيدعباس موسوي، خواندند و گفتند: پيام شهيد نصرالله اين بود كه در مسير مبارزه ترديد نكنيد؛ بر تلاش و توان خود بيفزاييد؛ همبستگي خود را دو‌چندان كنيد؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرض با تقويت ايمان و توكل مقاومت كنيد و او را ناكام بگذاريد و امروز هم خواسته سيد شهيد ما از ملتش و از جبهه مقاومت و از همه امت اسلامي همين است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ناتواني دشمن پليد در صدمه جدي زدن به تشكيلات مستحكم حزب‌الله يا حماس و جهاد اسلامي و ديگر سازمان‌هاي مجاهد في سبيل‌الله را علت اقدام آنها به ترور و تخريب و بمباران و كشتار غيرنظاميان و داغدار كردن غير مسلحين دانستند و گفتند: دشمن اين اقدامات را نشانه پيروزي خود قلمداد مي‌كند اما نتيجه اين رفتار، تراكم خشم و افزايش انگيزه مردم و سر برآوردن‌مردان‌و سرداران و رهبران و از جان گذشتگان بيشتر و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گرگ خون‌آشام، و سرانجام حذف وجود ننگين او از صحنه تاريخ است.

ايشان با اشاره به سي سال مبارزه و تدبير صبورانه و منطقي شهيد نصرالله و ارتقای گام به گام حزب‌الله كه باعث عقب راندن رژيم صهيوني در مقاطع گوناگون شد، افزودند: حزب‌الله حقا شجره طيبه است و حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهيد آن، عصاره فضائل تاريخي و هويتي لبنانند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آشنايي ايرانيان با لبنان و امتيازهاي آن و بهره‌مندي ايران از بركات و دانش شخصيت‌هاي بزرگ ديني و علمي لبناني در دولت‌هاي سربداران و صفوي گفتند: اداي دِين به لبنانِ مجروح و خونين وظيفه ما و وظيفه همه مسلمان‌ها است.

ايشان تأكيد كرند: حزب‌الله و سيدشهيد با دفاع از غزه و جهاد براي مسجدالاقصي و ضربه زدن به رژيم غاصب و ظالم، در راه خدمتي حياتي به همه منطقه و همه جهان اسلام گام برداشتند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تكيه امريكا و همدستانش بر حفظ امنيت رژيم غاصب را پوششي براي سياست مهلك تبديل رژيم به ابزار در اختيار گرفتن همه منابع منطقه و استفاده از آن در درگيري‌هاي بزرگ جهاني دانستند و گفتند: سياست آنان تبديل رژيم به دروازه صادرات انرژي از منطقه به جهان غرب و واردات كالا و فناوري از غرب به منطقه است و اين يعني تضمين موجوديت رژيم غاصب و وابستگي كل منطقه به آن.

ايشان با تأكيد بر اينكه رفتار سفاكانه و بي‌محاباي رژيم صهيونيستي با مبارزان ناشي از طمع به چنين وضعي است، افزودند: اين واقعيت به ما تفهيم مي‌كند كه هر ضربه به رژيم غاصب از سوي هر كس و هر مجموعه، خدمت به كل منطقه و بلكه به كل انسانيت است.

رهبر انقلاب روياي صهيوني و امريكايي تضمين موجوديت رژيم غاصب را خيالي باطل و ناشدني خواندند و گفتند: اين رژيم مصنوعي مصداق شجره خبيثه‌اي است كه به تعبير قرآن كريم بي‌ريشه و ناپايدار است و صرفا با تزريق حمايت‌هاي امريكا خود را به زحمت بر سرپا نگه داشته است و اين هم به لطف خداوند ديري نخواهد پاييد.

ايشان دليل واضح بر ناپايداري رژيم صهيونيستي را ناتواني در مقابله با مجاهدانِ در محاصره دانستند و گفتند: اكنون يك سال است كه دشمن با هزينه‌كرد چندين ميليارد دلار در غزه و لبنان و با كمك همه‌جانبه امريكا و چند دولت غربي ديگر در رويارويي با چند هزار مرد مبارز و مجاهد في‌سبيل‌الله كه محصور و ممنوع از هرگونه كمك از خارجند، شكست خورده و تنها هنرشان بمباران خانه‌ها و مدرسه‌ها و بيمارستان‌ها و مراكز جمعيتي غير مسلحين بوده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اين واقعيت كه به تدريج باند جنايتكار صهيونيست هم به اين نتيجه رسيده كه هرگز بر حماس و حزب‌الله پيروز نخواهند شد، خطاب به مردم مقاوم لبنان و فلسطين و مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس گفتند: اين شهادت‌ها، اين خون‌هاي بر زمين ريخته، نهضت شما را سست نمي‌كند بلكه استوارتر مي‌كند.

ايشان با اشاره به شهادت جمع زيادي از مسوولان عاليرتبه و ستون‌هاي انقلاب اسلامي در تابستان سال ۱۳۶۰، خاطرنشان كردند: فقدان آن عزيزان آسان نبود ولي انقلاب متوقف نشد، عقب‌نشيني نكرد، بلكه سرعت گرفت. امروز هم مقاومت در منطقه با اين شهادت‌ها عقب نخواهد نشست و پيروز خواهد شد.

رهبر انقلاب با تأكيد بر اينكه مقاومت در غزه چشم دنيا را خيره كرد و به اسلام عزت بخشيد، افزودند: در غزه اسلام در برابر همه شرارت و پليدي سينه سپر كرده است و هيچ انسان آزاده‌اي نيست كه بر اين ايستادگي درود و بر دشمن سفاك و خون‌آشامش لعنت نفرستد.

ايشان توفان‌الاقصي و مقاومت يكساله غزه و لبنان را موجب بازگشت رژيم صهيوني به دغدغه حفظ موجوديت خود دانستند و گفتند: اين يعني مجاهدت مردان مبارز فلسطين و لبنان توانسته است رژيم صهيونيستي را ۷۰ سال به عقب برگرداند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عامل عمده جنگ و ناامني و عقب‌ماندگي در اين منطقه را وجود رژيم صهيونيستي و حضور دولت‌هاي مدعي پيگيري صلح و آرامش دانستند و افزودند: مشكل عمده منطقه دخالت بيگانگان است. دولت‌هاي اين منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر كنند و براي اين هدف بزرگ و نجات‌بخش، تلاش و مبارزه ملت‌ها و دولت‌ها لازم است.

ايشان در پايان خطبه‌هاي نمازجمعه با‌شكوه نصر، با تأكيد بر اينكه در اين راه، خدا همراه رهروان است، اينگونه به مجاهدان راه خدا سلام دادند: سلام خدا بر رهبر شهيد نصرالله، و بر قهرمان شهيد هنيه و بر فرمانده پرافتخار سپهبد قاسم سليماني. در پايان اين مراسم، نمازجمعه و نماز عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.

 


با حضور رهبري انقلاب

مراسم   بزرگداشت   شهيد   سيدحسن نصرالله  در  تهران  برگزار   شد

مراسم بزرگداشت دبيركل شهيد حزب‌الله لبنان و همراهان ايشان از سوي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و با حضور ايشان در مصلاي بزرگ تهران برگزار شد.
از ساعت 30:‌ 10صبح مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌سيدحسن نصرالله و همراهان ايشان از جمله سردار شهيد نيل‌فروشان كه در حمله موشكي هفته قبل توسط رژيم صهيونيستي به شهادت رسيدند، از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضو ايشان در مصلاي امام خميني (ره) برگزار شد.در اين مراسم مقامات لشكري و كشوري از جمله سران قواي مجريه، مقننه، قضاييه فرمانده كل ارتش، فرمانده كل نيروي انتظامي، سردار سيد يحيي صفوي، سردار محسن رضايي و عليرضا زاكاني شهردار تهران و... حضور داشتند.مردم تهران از ساعات اوليه صبح و چند ساعت قبل‌تر از برگزاري مراسم، گروه گروه وارد مصلاي تهران شدند . اتوبان و خيابان‌هاي اطراف مصلاي تهران ساعت‌ها قبل از شروع مراسم، مملو از جمعيت مشتاق خواندن نماز به امامت رهبري بود. حجم ورودي به مصلا در حدي زياد بود كه جمعيت براي دقايقي در برخي ورودي‌ها در صف مي‌ايستادند.تراكم حضور مردم و حتي خانواده‌ها در محل نماز جمعه، علاوه بر صحن مصلا، مترو و خيابان‌هاي اطراف مصلا را نيز مملو از جمعيت كرد.مراسم گراميداشت ياد و خاطره سيد حسن نصرالله و يارانش در فضايي معنوي توأم با نواي مداحان اهل بيت و در امنيت كامل برگزار شد.در اين مراسم شعارهايي چون« لبيك يا حسين»، «هيهات من الذله»، «لعنت‌الله علي اسراييل»، « لبيك يا نصرالله»، «حيدر حيدر» و «خيبر خيبر يا صهيون جيش محمد قادمون» سر داده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون