• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5872 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

فعالان سياسي همپاي ساير اقشار مردمي به نماز جمعه تهران واكنش نشان دادند

نمايش اقتدار و حماسه حضور

گروه سياسي| مراسم بزرگداشت مجاهد في‌سبيل‌الله و سيد عزيز امت اسلامي، شهيد حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدحسن نصرالله و همراهان ايشان از جمله سردار شهيد نيلفروشان از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد.درهاي مصلاي بزرگ امام خميني(ره) از ساعت 5:30 صبح به منظور برگزاري مراسم بزرگداشت سيدمقاومت سيدحسن نصرالله و همچنين اقامه نماز جمعه به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب روي عموم مردم گشوده شده است و مردم عاشق ولايت ساعت‌ها قبل از اينكه درهاي مصلي باز شود خود را به محل برگزاري مراسم رسانده بودند.به گزارش خبرگزاري‌ها ديروز سيل خروشاني از جمعيت خود را به مصلي رسانده‌اند و هر لحظه به تعداد جمعيت افزوده مي‌شد، از زمان باز شدن درهاي مصلي، ازدحام جمعيت بسيار بالا بود. نمازگزاران در حالي كه عكس‌هاي رهبر معظم انقلاب، شهيد سيدحسن نصرالله، شهيد سردار حاج قاسم سليماني، شهداي مقاومت و... را در دست داشتند به سمت محل برگزاري نماز حركت كردند. همپاي ساير اقشار چهره‌هاي سياسي، كارگزاران اجرايي و ساير مقامات كشور نيز در اين مراسم حاضر شده و به رهنمودهاي رهبري گوش فرا دادند. برخي چهره‌هاي سياسي هم به اين صحبت‌ها واكنش نشان داده و آن را تحليل كردند.چهره‌هايي چون پزشكيان رييس‌جمهور، محمدرضا عارف معاون اول رييس‌جمهور، صالحي وزير ارشاد، الياس حضرتي رييس شوراي اطلاع‌رساني دولت و...ارزيابي خود را از حماسه حضور اقشار مختلف مردم و صحبت‌هاي رهبري ارائه كردند.

پاسخ معنادار و جالب پزشكيان

به حضور در نماز جمعه

ديروز ويديويي جالب و ديدني از پاسخ رييس‌جمهور پزشكيان به حضور در نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب وايرال شد.رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص حضور در نماز جمعه ديروز گفت: حتما حضور داريم و اگر صف اول نشد، صف آخر مي‌نشينيم.

تحليل عارف از برگزاري نماز جمعه تهران

به امامت رهبري

در پي برگزاري نماز جمعه تهران به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي محمدرضا عارف، معاون اول رييس‌جمهور در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: نماز جمعه امروز تهران نماد بارز وحدت و وفاق ملي، ايمان اسلامي و اقتدار ايران، و تجلي‌بخش پيوند عميق رهبر فرزانه و مردم فهيم ايران عزيز بود.اقتدار و نگرش معتدل، با محوريت دفاع مشروع و صلح‌طلبانه، صداي قاطع ايرانيان به جهان خواهد بود.امروز خاطرات ماندگار نماز‌هاي جمعه اول انقلاب براي‌مان زنده و يك‌بار ديگر ارزش ويژه سنت بزرگ و بي‌بديل نماز جمعه هويدا شد.بار ديگر، ايران و ايرانيان در جامعه جهاني نقش‌آفرين و تاريخ‌ساز خواهند بود.

وزير ارشاد: رهبر انقلاب نشان داد

فرمانده مقابله با جنگ رواني دشمن است

سيد عباس صالحي، وزير ارشاد در واكنش به صحبت‌هاي رهبر انقلاب نوشت: «ابتكار رهبر انقلاب در حضور در نماز جمعه نشان داد كه ايشان فرمانده مقابله با جنگ رواني دشمن نيز هستند. حضور ايشان و اجتماع ميليوني مردم در مصلاي تهران چونان موشك‌هاي وعده صادق بود، نمايه‌اي از عزت، شكوه و اقتدار.»

الياس حضرتي: مسير اتحاد منطقه‌اي

از اتحاد داخلي مي‌گذرد

رييس شوراي اطلاع‌رساني دولت نيز به نماز جمعه ديروز تهران واكنش نشان داد و گفت: ما تنها يك ايران داريم و بايد همگي دست در دست هم در برابر ستمگران بايستيم.الياس حضرتي در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: ‏«امروز، روز اتحاد و نمايش اقتدار بود. رهبر انقلاب بر ضرورت همبستگي جهان اسلام در برابر جنايات اسراييل كه با حمايت امريكا صورت مي‌گيرد، تاكيد كردند و از راهبرد ايران در مقابله با اين شرارت‌ها با تاكيد بر «نه تعلل و نه شتاب‌زدگي» سخن گفتند. سران قوا، مسوولان كشور و مردم، امروز در كنار يكديگر حماسه‌اي ماندگار آفريدند. ما تنها يك ايران داريم و بايد همگي دست در دست هم در برابر ستمگران بايستيم. اين مسير ابتدا از اتحاد داخلي آغاز مي‌شود و سپس به اتحاد منطقه‌اي در مبارزه با تجاوز و ظلم خواهد رسيد.»

علي ربيعي: ايستادن جلوتر از رهبري ممنوع!

در همين خصوص علي ربيعي، فعال سياسي و استاد دانشگاه نوشت: «به نظر من، بيان خطبه امروز رهبر انقلاب به ويژه اين گزاره «ما در انجام اين وظيفه نه تعلل مي‌كنيم، نه شتاب‌زده عمل مي‌كنيم؛ آن وظيفه در وقت خود انجام مي‌گيرد و انجام هم گرفت و در آينده هم اگر لازم شد باز انجام خواهد شد» حاوي پيامي نه تنها مبتني بر صلح‌جويي و عدم تمايل به جنگ و گسترش خشونت در منطقه، بلكه موكد بر دفاع مقدس در راه عزت ايران و پرستيژ و غرور ملي و در عين حال بازدارنده از هر تفكري براي تجاوز به اين سرزمين است.شواهد تاريخي نشان مي‌دهد مردم با وجود برخي گلايه‌ها و خواسته‌هاي داخلي، در مورد تماميت ارضي، يكپارچه در مقابل هر بيگانه‌اي مي‌ايستند. در اين شرايط، با انسجام ملي پشت رهبري بايستيم و ايستادن جلوتر از رهبري ممنوع!»

محمدعلي ابطحي: صحبت‌هاي رهبري آرامش‌بخش بود

يكي ديگر از چهره‌هاي سياسي كه نسبت به صحبت‌هاي رهبر انقلاب در نماز جمعه واكنش نشان داد و آن را آرامش‌بخش توصيف كرد، محمدعلي ابطحي است. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در توييتر نوشت: «سخنان امروز رهبري انقلاب در شرايط پر التهاب منطقه و حالت روحي و رواني داخلي كه مردم نگران جنگ هستند، آرام‌بخش بود. اصل اقامه نماز در اين شرايط و ديدارهاي عادي ايشان هم كار شجاعانه و تسكين‌دهنده‌اي بود. اين جمله كليدي، مهم‌تر از همه بود: در انجام وظيفه نه تعلل مي‌كنيم و نه شتاب‌زده مي‌شويم. اسراييل از اين مواضع آشفته مي‌شود نه از مواضع تند و افراطي.»

عبدالله گنجي: شبكه‌هاي پاكستان صحبت‌هاي رهبري را مستقيم پخش كردند

عبدالله گنجي، فعال سياسي و رسانه‌اي اصولگرا اما از زاويه ديگري صحبت‌هاي رهبري را تحليل كرد و با اشاره به استقبال رسانه‌هاي پاكستاني از صحبت‌هاي رهبري نوشت: «تقريبا همه شبكه‌هاي تلويزيوني پاكستان خطبه‌هاي نماز جمعه مقام معظم رهبري را به صورت زنده پخش كردند. پاكستان با٢۵٠ميليون جمعيت، پنجمين كشور پرجمعيت جهان است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون