• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5872 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

مهدي طارمي نگاه‌ها را به خود خيره كرد

بهترين نمايش يك ايراني در بالاترين سطح فوتبال

از نمايش مهدي طارمي مقابل ستاره سرخ بلگراد در ليگ قهرمانان اروپا احتمالا تا سال‌ها به عنوان يكي از بهترين نمايش‌هاي بازيكنان ايراني در بالاترين سطح فوتبال جهان ياد خواهد شد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، در هفته دوم ليگ قهرمانان اروپا اينتر در خانه پذيراي ستاره سرخ بلگراد بود. سيمونه اينزاگي سرمربي نراتزوري در اين بازي نيز همانند ديدار نخست اينتر در يوسي‌ال از ابتدا مهدي طارمي را در تركيب خود گذاشت تا نشان دهد چقدر به توانايي‌هاي شاهزاده ايراني اطمينان دارد. 
اينتر در اين بازي خيلي زود با شليك تماشايي هاكان به گل نخست رسيد و نيمه نخست با همين گل تمام شد. نيمه دوم فرصت درخشش مهدي طارمي بود. جايي كه الماس بوشهري فوتبال ايران همه نگاه‌ها را به خود خيره كرد. در دقيقه 59 مهدي با يك توپ‌ربايي عالي از مدافع حريف، كاري كه در آن مهارت بالايي دارد در موقعيت تك به تك با دروازه‌بان قرار گرفت، اما با از خودگذشتگي آرناتوويچ را در موقعيت گلزني برابر دروازه خالي حريف قرار داد تا مهاجم اتريشي اينتر را دو- هيچ جلو بيندازد. 12 دقيقه بعد طارمي باز هم توپ مدافعان حريف را ربود و اين‌بار لائوتارو مارتينز كاپيتان اينتر كه به جاي آرناتوويچ وارد زمين شده بود را در موقعيت تك به تك قرار داد تا گل سوم اينتر هم به ثمر برسد.  در اين دقايق مهدي همه كاره زمين بازي بود و اينزاگي در كنار زمين از خريد چنين بازيكني كيف مي‌كرد. دقيقه 81 با خطا روي مارتينز اينتر صاحب ضربه پنالتي شد. در حالي كه انتظار مي‌رفت خود لائوتارو پشت توپ قرار بگيرد با هماهنگي صورت گرفته مهدي طارمي پشت ضربه پنالتي قرار گرفت و گل چهارم تيمش را به ثمر رساند. اين نخستين گل طارمي براي اينتر از زمان پيوستن به اين تيم از ابتداي فصل جاري بود.  اينتر در نهايت با حساب چهار بر صفر برنده شد و نخستين بردش در يوسي‌ال فصل جديد را جشن گرفت. مهدي هم با نمايشي كه از خودش ارايه داد جايزه بهترين بازيكن زمين را دريافت كرد.  طارمي بعد از دريافت جايزه مقابل دوربين ليگ قهرمانان گفت: «خوشحالم كه موفق به گلزني شدم. به لطف كمك هم‌تيمي‌هايم توانستم بازي خوبي از خود به نمايش بگذارم كه اين برايم فوق‌العاده بود.» وي افزود: «واقعا هيجان‌زده هستم. كمي زمان برد تا بتوانم گلزني كنم، اما هميشه در تمرينات تمام تلاشم را مي‌كنم و براي اين مورد سخت تلاش كرده‌ام و سرانجام در اين بازي موفق به گلزني شدم. هدف ما به عنوان باشگاهي بزرگ قهرماني است و روي تك‌تك بازي‌ها تمركز داريم تا بتوانيم به هدف خود برسيم.»
طارمي عنوان كرد: «از لائوتارو تشكر مي‌كنم كه به من اجازه داد پنالتي را بزنم. اين يكي از ويژگي‌هاي تيم ماست. اينجا يك خانواده هستيم، همه به هم كمك و از يكديگر حمايت مي‌كنيم. واقعا خوشحالم كه در باشگاه بزرگي مانند اينتر بازي مي‌كنم.» طارمي همچنين پستي در اينستاگرام به اشتراك گذاشت و نوشت: به ‌خاطر زدن اولين گلم براي باشگاه و همچنين كسب عنوان بهترين بازيكن زمين، خوشحال و هيجان‌زده‌ام. از هم‌تيمي‌ها و تمام هواداران شگفت‌انگيز‌ي كه حمايت‌شان را ادامه دادند، ممنونم. اينجا چيز‌هاي خيلي بيشتري در پيش است.
سيمونه اينزاگي بعد از بازي از عملكرد طارمي و آرناتوويچ تمجيد كرد. او با بيان اينكه اينزاگي در واكنش به درخشش مهدي طارمي و ماركو آرناتوويچ و همكاري خوب آنها روي گل دوم اينتر افزود: «قبل از بازي هم گفتم كه مهاجمان در تمرينات سخت در تلاش هستند و من كار سختي براي انتخاب خط حمله در بازي‌هاي مختلف دارم. خوشحالم كه طارمي و آرناتوويچ از فرصتي كه داشتند بهترين استفاده را بردند. باقي مهاجمان نيز در وضعيت خوبي قرار دارند و طبيعتا به وقتش در زمين حاضر خواهند شد. مهاجمان نقش اساسي در فوتبال دارند. چه زماني كه از ابتدا بازي مي‌كنند و چه وقتي كه از روي نيمكت به زمين مي‌آيند. مي‌دانستيم كه لائوتارو مارتينز با آمادگي جسماني كامل فصل را شروع نمي‌كند. آرناتوويچ و طارمي همان بازيكناني هستند كه من نياز داشتم و تاثير‌گذاري بالايي دارند.» اينتر از دو بازي در ليگ قهرمانان اروپا در فرمت جديد 4 امتياز كسب كرده كه شرايط خوبي مهيا كرده است. مهدي طارمي كه در ليگ گهگاه بازي مي‌كند در هر دو بازي اينتر در ليگ قهرمانان اروپا به صورت كامل بازي كرده و حتي در دقايق پاياني براي تلف كردن زمان بازي نيز تعويض نشده است.  ستاره تيم ملي فوتبال ايران مي‌تواند با همين روند خودش را بيشتر و بيشتر به تركيب ثابت نراتزوري و انديشه‌هاي سيمونه اينزاگي تحميل كند. آن وقت شاهد خواهيم بود كه شماره 99 اينتر، شاهزاده ايراني و الماس بوشهري تبديل به يكي از دو گزينه اصلي سرمربي سختگير ايتاليايي در جمع افعي‌ها خواهد شد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون