• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5873 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر

وقتي اخلاق نابود مي‌شود

اميدواريم ديگر شما را در فوتبال نبينيم آقاي فكري!

محمود فكري روز جمعه در كنفرانس خبري پيش از بازي تيمش، مس شهر بابك در ليگ دسته اول به موضوع انتخاب سرمربي جديد استقلال پرداخت و اظهاراتي به زبان آورد كه هنوز با گذشت 48 ساعت فوتبال و كلا  جامعه    ايران را در شوك فرو  برده  است.
به گزارش روزنامه اعتماد، حرف‌هاي سرمربي پيشين استقلال آن‌قدر سخيف، زشت و مشمئزكننده است كه حتي نمي‌خواهيم كلامي از آن را در روزنامه بازگو كنيم. هر چند به اندازه كافي در فضاي مجازي اصطلاحا وايرال شده كه همه بدانند راجع به چه چيزي صحبت مي‌كنيم. 
در حال حاضر محمود فكري با حكم موقت كميته انضباطي محروم شده تا در اسرع وقت به پرونده‌اش رسيدگي شود. همين‌طور كميته انضباطي باشگاه مس شهر بابك هم براي بررسي شرايط ادامه همكاري با سرمربي خودشان جلسه‌اي تشكيل داده‌اند. بعيد نيست اين باشگاه قيد ادامه همكاري با محمود فكري را بزند.  مسائلي كه محمود فكري به يكي از مربيان سابق استقلال نسبت داده است (چون در اظهاراتش گفت فلان مربي را «مجدد» به استقلال نياوريد) از چند جنبه قابل بررسي است. از لحاظ مقررات فيفا اين اظهارات با محروميت‌هاي بسيار سنگين كه حتي مي‌تواند «مادام‌العمر» باشد، جريمه مي‌شوند. در قوانين داخلي و عرف كشور خودمان هم فارغ از مسائل فوتبالي انتساب چنين مسائلي به يك شخص مجازات‌هاي سفت و سختي به دنبال خواهد داشت.  فارغ از اين مسائل سوالي كه محمود فكري بايد به آن پاسخ بدهد اين است كه مگر حضور در اين فوتبال و نشستن روي نيمكت يك تيم باشگاهي چه ارزشي دارد كه حاضري براي آن تمام مرزهاي اخلاقي و انساني را درنوردي و هرچه خطوط قرمز است زير پا بگذاري؟ تو يك روزي سرمربي استقلال بودي و به هر دليلي، مشكلات فني خودت يا كم‌كاري بازيكنان يا اصلا توطئه آدم‌هاي بيرون از تيم مجبور به استعفا شدي. آيا براي انتقام گرفتن راه بهتري پيدا نكردي جز بيان همين مزخرفات؟ اظهارات جنسيت زده كثيف آن‌هم در كنفرانس خبري يك مسابقه فوتبال چه توجيهي دارد؟ فكر كردي با گفتن اين حرف‌ها در مورد آن شخص موردنظر كه جرات آوردن اسمش را هم نداري به چه دستاوردي مي‌رسي؟ آن شخص را خراب مي‌كني؟ مديران استقلال براي هدايت تيم‌شان سراغ تو مي‌آيند؟ آن‌هم با آن سابقه مشعشع در ليگ دسته اول فوتبال كشور؟ آقاي محمود خان فكري كه مي‌گويي هر كس در اين فوتبال سالم كار مي‌كند زمينش مي‌زنند، اين سالم كار  كردنت  است؟
اظهارات محمود فكري ابعاد بسيار زياد ورزشي، انساني و اجتماعي دارد كه پرداختن به همه آنها در اين يادداشت كوتاه امكان‌پذير نيست. اينكه چرا در سال 1403 هنوز براي تخريب افراد مسائل جنسي وسط كشيده مي‌شود، اينكه فوتبال ايران به چه درجه‌اي از بي‌اخلاقي سقوط كرده، اينكه آدم‌ها براي رسيدن به يك جايگاه يا گرفتن انتقام هيچ حد و مرز انساني و اخلاقي قائل نيستند و... فعلا آن چيزي كه از كميته‌هاي انضباطي و اخلاق انتظار مي‌رود جريمه بسيار سنگين محمود فكري بابت  اين اظهارات است. حتي در اين حد كه با احترام به سبقه فوتبالي او اميدوار باشيم ديگر اين فرد  را  در فوتبال كشور نبينيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون