• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5874 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

درآمد عجيب و غريب بلاگرهاي ايراني 6 هزار ميليارد تومان!

بر اساس آنچه از بازاريابي ديجيتال ايران در سال ۱۴۰۲ روايت كرده است، شبكه‌هاي اجتماعي به بخش جدايي‌ناپذير زندگي ايرانيان تبديل شده‌اند. اين گزارش مي‌گويد تلگرام با ۵۰ ميليون كاربر ايراني، همچنان يكي از محبوب‌ترين پيام‌رسان‌ها براي ايرانيان است؛ علاوه بر اين گفته‌شده است كه بيش از نيمي از ايرانيان، در اينستاگرام فعال هستند و با وجود محدوديت‌ها، يوتيوب نيز همچنان پركاربردترين پلتفرم براي مشاهده ويديو است. 
به نظر  مي‌رسد نقطه مشترك همه اين پلتفرم‌ها در محبوبيت، فرصت‌هاي ارزشمندي است كه در اختيار كسب‌وكار‌ها و كاربران قرار داده‌اند. اين پلتفرم‌ها فضايي براي كاربران فراهم كرده‌اند كه با راه‌اندازي فروشگاه‌هاي آنلاين و بهره‌گيري از روش‌هاي خلاقانه بتوانند كالا و خدمات خود را براي ساير كاربران به نمايش بگذارند. اين روند باعث شده است كه اكنون تعداد فروشگاه‌هايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي فعال هستند به بيش از 2/1 ميليون فروشگاه برسد و در اين‌ بين، اينستاگرام با بيش از ۹۶۰ هزار فروشگاه، بالاترين رتبه را از آن خود كرده است.
با توجه به اين گزارش، تعداد كاربران ايراني فعال در اينستاگرام در سال ۱۴۰۱، ۴۱ميليون كاربر بوده و در سال ۱۴۰۲ به ۴۵ميليون كاربر رسيده است. متوسط تعداد صفحات عمومي كه كاربران اينستاگرام دنبال مي‌كنند نيز ۳۲۷ صفحه است كه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۹درصدي داشته است.
به گزارش  خبرآنلاين، به‌‌رغم محدوديت‌هايي كه براي ايرانيان در استفاده از پلتفرم‌هاي خارجي و به‌طور مشخص، اينستاگرام وجود دارد، در سال ۱۴۰۲بيش از ۵۷۰ ميليون پست با رشد 5/29 درصدي، بيش از 2/7 ميليون صفحه عمومي با رشد 0/14درصدي، بيش از ۵۴۱ ميليارد لايك با رشد ۸۶ درصدي و در نهايت بيش از ۴۵ ميليون صفحه خصوصي با رشد 8/9 درصدي نسبت به سال ۱۴۰۱ در كارنامه اينستاگرام فارسي ايرانيان به چشم مي‌خورد.
در گزارش يكتانت از سال گذشته، به ‌وضوح مشخص است كه ميزان تعامل كاربران در سال ۱۴۰۲ رو به افزايش بوده و روند متفاوتي نسبت به سال ۱۴۰۱ كه پاييز و زمستاني پر اختلال داشت، در پيش ‌گرفته است. اكنون هر ايراني به‌طور متوسط در سال ۱۲ هزار پست لايك مي‌كند كه اين آمار۷۱ درصد بيشتر از سال ۱۴۰۱ است.
پنج حوزه اول فعاليت صفحات عمومي در اينستاگرام فارسي به مد و پوشاك، سبك زندگي، اشخاص و افراد تاثيرگذار، اخبار، زيبايي و مراقبت از پوست تعلق دارد و برند‌ها و  كسب‌وكار‌ها نيز در رتبه دهم قرار گرفته‌اند. اين داده‌ها كه با بررسي بيش از ۱۱هزار كسب‌وكار فعال در اصناف و اتحاديه‌هاي مختلف به دست‌آمده، نشان مي‌دهد كه متوسط دنبال‌كنندگان هر صفحه از كسب‌وكار‌ها حدود ۱۴۶۰۰ كاربر است.
اين آمار همچنين نشان مي‌دهد كه كمتر از يك‌سوم كسب‌وكار‌هاي فعال در اينستاگرام، فروشگاه فيزيكي هم دارند و 1/71 درصد صفحات كسب‌وكارها، تنها از طريق اينستاگرام كسب درآمد دارند.
در سال ۱۴۰۲درآمد تقريبي صفحات پرمخاطب و اينفلوئنسر‌هاي ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي از طريق تبليغات بيش از ۶هزار ميليارد تومان بود، اين در حالي است كه در سال ۱۴۰۱ اين درآمد كمتر از ۲ هزار ميليارد تومان بود. پردرآمدترين اينفلوئنسرها، آنهايي بودند كه در مورد موضوعات خانواده و سبك زندگي، اخبار و سرگرمي و اوقات فراغت توليد محتوا مي‌كردند. جالب است بدانيد، تعرفه تبليغات هم نسبت به سال ۱۴۰۱ افزايش داشته و اين افزايش قيمت در اينستاگرام، بيشتر از تلگرام بوده است.
همان‌طور كه در ابتداي گزارش گفته شد، اينستاگرام با ۹۶۰هزار فروشگاه، با اختلاف بيشترين سهم فروشگاه‌هاي آنلاين ايراني را از آن خودكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون