• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5874 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

زیر پوست حوادث

سر بريده دختر ۱۹ ساله وسط خياباني در تركيه

تصاوير هولناك از قتل فجيع دو دختر سوژه فضاي مجازي شد. در اين تصاوير قاتل سر مقتول را قطع كرد و به وسط خيابان مي‌اندازد. براساس اعلام پليس امنيت استانبول، فردي به نام سميح چليك يك دختر جوان ۱۹ ساله را با ضربات چاقو به قتل رساند. فاجعه دلخراش بعدي اما ۳۰ دقيقه بعد رقم خورد؛ جايي كه چليك در جنايتي فجيع، سر و دست‌هاي دختري ۱۹ ساله به نام ايكبال را قطع كرد. چليك سر قطع شده دختر را از بالاي ديوار اديرنه‌كاپي به وسط خيابان پرت كرد و دست‌هاي قطع‌شده مقتول را به دور گردنش انداخت. چليك چند دقيقه بعد از ثبت اين لحظه هولناك و حضور پليس، خود را از بالاي ديوار به پايين پرت و خودكشي كرد. براساس ادعاي يك روزنامه‌نگار در تركيه آيشه‌ نور (مقتول اول) نامزد سابق چليك بوده و در تماس تلفني با ايكبال نامزد جديد چليك، قرار ملاقات تنظيم كرده بود تا به ايكبال رازهايي را درباره سميح بگويد. چليك بعد از فهميدن اين موضوع هر دو دختر را به قتل رساند.


مردي همسرش را از پنجره ساختمان به بيرون پرت كرد و او را به قتل رساند

چندي پيش سقوط مرگبار زن جواني از پنجره خانه‌اش به پليس اعلام شد. وقتي ماموران به محل حادثه رفتند شوهر اين زن مدعي شد همسرش خودكشي كرده است.

نجم‌الدين مرادي، فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت در تشريح اين خبر گفت: «در پي تماس تلفني شهروندان با مركز فوريت‌هاي پليسي۱۱۰ مبني بر سقوط خانمي از پنجره ساختمان و فوت او، بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به حساسيت موضوع، رسيدگي به پرونده در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت و در بررسي‌هاي انجام شده در صحنه و نحوه سقوط و معاينه جسد مشخص شد روي بدن او آثار ضرب و شتم وجود دارد، بنابراين عمدي بودن سقوط و فرضيه قتل پررنگ شد به همين دليل تمامي دوربين‌هاي پيراموني ساختمان مذكور بازبيني و مدارك و مستندات جمع‌آوري شد.»

مرادي گفت: «در تحقيقات به عمل آمده از شوهر اين زن، او منكر هرگونه اختلاف و ضرب و شتم همسرش شد و اعلام كرد او به دلايل نامعلومي خودكشي كرده است ولي در مواجهه با فيلم ضبط شده توسط دوربين‌هاي مداربسته كه نشان مي‌داد او در حال پرت كردن همسرش به بيرون از ساختمان است، به ناچار لب به اعتراف گشود و اعلام كرد پس از دعوا و مشاجره با همسرش، او را از پنجره به بيرون پرت كرده است و انگيزه خود را اختلافات خانوادگي اعلام كرد.» فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت گفت: «قاتل پس از بازسازي صحنه جرم و تكميل پرونده مقدماتي تحويل مقام قضايي و سپس روانه زندان شد.»


مرگ يك دختر جوان زير تيغ جراحي

دختري ۱۴۰ كيلويي كه براي جراحي اسليو معده به مركز درماني مراجعه كرده بود، حين عمل جراحي جان خود را از دست داد، خانواده او شكايتي را با عنوان قصور پزشكي از كادر درمان مطرح كردند. كاركنان انتظامات يكي از مراكز درماني تهران از طريق تماس تلفني با قاضي محمدجواد شفيعي؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، مرگ مشكوك دختر جواني را روي تخت بخش جراحي گزارش كردند. با اعلام اين خبر، تحقيقات با دستور بازپرس جنايي آغاز شد. تيم تحقيق در سردخانه با جسد دختري 22ساله و حدودا 140 كيلويي مواجه شد كه به ‌دلايل نامشخصي فوت كرده بود. تحقيقات اوليه نشان مي‌داد كه اين دختر جوان، دانشجوي رشته مهندسي، براي جراحي اسليو معده به مركز درماني مراجعه كرده بود، اما حين عمل جراحي به ‌دلايلي نامشخص جان خود را از دست داده است. پس از اين حادثه، خانواده متوفي شكايتي تحت عنوان قصور پزشكي از كادر درمان مطرح كردند. با دستور قاضي شفيعي از شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، جسد دختر جوان براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و پرونده براي رسيدگي قضايي به دادسراي ناحيه 26 «جرايم پزشكي» ارجاع شد.


قتل مهمان همسايه در تهرانپارس

به‌ دنبال قتل مرد جوان در محله جواديه، يك سناريوي جنايي مقابل كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. چهارشنبه يازدهم مهر ماه جاري، كاركنان انتظامات يكي از بيمارستان‌هاي جنوب تهران از طريق تماس تلفني با مركز فوريت‌هاي پليسي 110، مرگ مشكوك مرد جواني را روي تخت بخش اورژانس گزارش كردند. به‌ دنبال اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ راهي سردخانه بيمارستان شدند و جسد مرد جواني را مشاهده كردند كه براثر ضربات چاقو به قتل رسيده بود؛ بررسي‌هاي اوليه هم نشان مي‌داد كه مقتول در يك ساختمان در محله تهرانپارس قرباني جنايت شده است. طولي نكشيد كه كارآگاهان پاي در ساختمان موردنظر گذاشتند و متوجه شدند كه اين درگيري ميان 2 همسايه به‌ خاطر اختلافات قديمي رخ داده است. يكي از همسايه‌ها كه در درگيري حضور داشت، بازداشت شد و ماجرا را اين‌طور توضيح داد: «ما و همسايه‌مان مهمان داشتيم. مرد همسايه كه مشروبات الكلي مصرف كرده بود براي گرفتن ترشي به خانه ما آمد كه در آنجا به‌خاطر اختلافات گذشته درگير شديم كه در اين نزاع مهمانان ما نيز شركت كردند.» متهم ادامه داد: «در جريان اين درگيري هولناك 3 نفر از آنها، مهمان ما را با ضربات چاقو به قتل رساندند و قبل از رسيدن پليس پا به فرار گذاشتند.» كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ پس از پايان تحقيقات ميداني و كشف اين سرنخ مهم، ماموريت يافتند با اقدامات فني و اطلاعاتي، ابتدا مخفيگاه متهمان را شناسايي و سپس نسبت به دستگيري آنها اقدام كنند. جسد مقتول براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات جنايي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ جهت دستگيري متهمان همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون