• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5874 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر

اخبار

دستگيري ۷ ليدر اصلي و ۱۰۰ نفر از اعضاي شركت‌هاي هرمي به دليل آدم‌ربايي و اخاذي

 

رييس مركز عمليات پليس اطلاعات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: ۱۰۰ نفر از اعضاي تيم شركت‌هاي هرمي دستگير شدند.  سعيد راستي در طرح دستگيري و انهدام شركت‌هاي هرمي كه در مركز پليس اطلاعات فاتب برگزار شد، گفت: «حاصل چند عمليات بين استان تهران و قم، دستگيري هفت ليدر اصلي و ۱۰۰ نفر از اعضاي يك شركت هرمي شد كه در سراسر كشور فعاليت مي‌كردند.» 

او گفت: «در روزهاي گذشته، پليس قم گزارشي مبني بر آدم‌ربايي يك پسر جوان دريافت كرد. در بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد پسر اين خانواده به دنبال پيدا كردن كار به تهران آمده و چند روزي از آن خبري به دست خانواده نرسيده است.»  راستي گفت: «بر همين اساس پرونده‌اي در استان قم تشكيل و با بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد يك شركت هرمي از طريق آگهي دادن در سايت‌هاي شيپور و ديوار به بهانه استخدام در شركت‌هاي مختلف از افراد پول دريافت كرده‌ است.»  رييس مركز عمليات پليس اطلاعات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: «سپس از اين افراد براي مصاحبه و گزينش به تهران دعوت كرده و پس از قرار گذاشتن در يك پارك يا بوستان، فرد را به مخفيگاه خود برده و از خروج آنها از خوابگاه جلو‌گيري مي‌كنند.»  او گفت: «حدود ۱۰۰ نفر فريب اين افراد را خورده‌اند و با وعده استخدام مبالغ مختلفي از ۳۵ تا ۲۰۰ ميليون به آنها پرداخت كرده‌اند.»  رييس مركز عمليات پليس اطلاعات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: «اين افراد در مخفيگاه‌ها زنداني بودند و حتي تلفن همراه نيز نداشتند. حتي عده‌اي كه قصد خروج داشتند را نيز به گروگان گرفته بودند.»  رييس مركز عمليات پليس اطلاعات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: «هفت نفر ليدر اصلي اين شركت هرمي دستگير شده‌اند و به نظر مي‌رسد مبالغ بالايي نيز اين افراد اخاذي كرده‌اند.» 

 

 


 

دستگيري عامل اصلي فوت  و مسموميت الكلي شهروندان  در گيلان

جانشين فرمانده انتظامي گيلان از دستگيري عامل اصلي فوت ۹ نفر از شهروندان بر اثر مسموميت الكلي ناشي از سوء مصرف متانول در استان تهران خبر داد.
حسين حسن‌پور در تشريح اين خبر گفت: «در پي مسموميت ۳۷ نفر از شهروندان و متعاقب آن فوت ۹ نفر بر اثر مسموميت ناشي از سوء مصرف متانول، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.»  او با اشاره به اينكه پيش از اين ۳ متهم در خصوص اين پرونده در شهرستان رشت توسط پليس شناسايي و دستگير شدند، گفت: «كارآگاهان آگاهي با تحقيقات پليسي سرنخي از متهم اصلي اين پرونده به دست آورده و با اخذ نيابت قضايي براي دستگيري او به استان تهران عزيمت كردند.» 
جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه كارآگاهان آگاهي با زيرنظر گرفتن شبانه‌روزي محل تردد، متهم را ساعتي قبل با همكاري ماموران انتظامي استان تهران دستگير كردند، گفت: «متهم جهت سير مراحل قانوني به شهرستان رشت منتقل شد.»


دختر جوان براي فرار از دست راننده خود را به بيرون پرت كرد

راننده تاكسي اينترنتي مسافرش را كه دختري جوان بود، ربود و قصد داشت با تهديد چاقو او را مورد آزار و اذيت قرار دهد، اما دختر جوان خودش را از ماشين بيرون انداخت و نجات پيدا كرد. رسيدگي به اين پرونده از چند روز قبل با شكايت دختري ۲۴ ساله در شعبه دهم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران آغاز شد. شاكي مدعي بود وقتي سوار يك تاكسي اينترنتي شده راننده او را ربوده و با تهديد چاقو قصد آزار و اذيتش را داشته، اما او موفق به فرار شده است.
 دختر جوان درباره آنچه رخ داده بود، گفت: «چند روز قبل از خانه دوستم در غرب تهران سوار يك تاكسي اينترنتي شده تا به خانه خودمان در شرق شهر بروم. راننده پرايد مرد جواني بود كه در بين راه دايم مسيرش را تغيير مي‌داد و مي‌گفت مسيريابش درست كار نمي‌كند. طوري كه هر قدر مي‌رفتيم به مقصد نمي‌رسيديم تا اينكه در بين راه او با يك چاقو شروع به تهديد كرد و گفت اگر ساكت نباشم جانم را مي‌گيرد.»  دختر جوان ادامه داد: «او كه در ماشين را از داخل قفل كرده بود من را به بيابان‌هاي اطراف شهر كشاند و در جايي خلوت توقف كرد و با چاقو به جانم افتاد. او قصد آزارم را داشت، اما من مقاومت كردم و با لگد چند ضربه محكم به در زدم تا اينكه موفق شدم در را باز كنم. در حالي كه مجروح بودم، تلاش كردم فرار كنم و در اين وضعيت كيفم در ماشين راننده جا ماند و او به سرعت از آنجا دور شد.» 
شاكي درباره چگونگي نجاتش گفت: «اعضاي يك خانواده سوار بر ماشين‌شان از آنجا عبور مي‌كردند كه وضعيتم را ديدند و دل‌شان به حالم سوخت و من را به بيمارستان رساندند و نجاتم دادند و در ادامه تصميم به شكايت گرفتم.»  به دنبال اظهارات دختر جوان ماموران با سرنخ‌هايي كه به دست آورده بودند، موفق شدند متهم را دستگير كنند. او به كلي منكر ماجرا شد و گفت: «دختر جوان مي‌خواهد از او اخاذي كند، اما در ادامه كيف جا مانده دختر جوان در خانه‌اش كشف شد و او سرانجام به نقشه شومي كه كشيده بود، اعتراف كرد.» 
متهم در ادامه گفت: «شاكي شبيه دختر مورد علاقه‌ام بود كه به من خيانت كرده و با فرد ديگري ازدواج كرده بود. من نسبت به او كينه داشتم و به همين دليل دست به اين كار زدم.» 
بر اساس اين گزارش، متهم با قرار قانوني در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات در اين باره ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون