• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5875 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

گزارش نشست پزشکیان با رقیبان جدی خود در جبهه پایداری

تشریح گفتمان وفاق برای مخالفان

گروه سياسي| «ديدار با اعضاي جبهه پايداري» در ميان نشست‌هاي رنگارنگ رييس‌جمهور با طيف‌ها، اقشار و گروه‌هاي مختلف، شايد غيرمترقبه‌ترين ديدار تلقي شود. ديداري كه در آن، پزشكيان رو به روي جدي‌ترين رقبا و مخالفانش نشست و از تحقق گفتمان وفاق و آشتي ملي و مدارا سخن گفت. 
چهره‌هايي كه بسياري از آنها مدتي قبل و در كشاكش رقابت‌هاي انتخاباتي در روزهاي منتهي به 15 تير ماه تندترين حملات را عليه مسعود پزشكيان و يارانش هدايت كرده بودند، امروز دست در دست رييس‌جمهور منتخب براي دستيابي به دورنمايي مطلوب‌تر براي كشور تلاش مي‌كنند. 
در سيماي پزشكيان اما نه تنها پرسش و گلايه‌اي از رقبا هويدا نبود بلكه با تاكيد بر اينكه روي همه ظرفيت‌هاي كشور براي تحقق وفاق و توسعه حساب كرده از اعضاي جبهه پايداري خواست كه دولت را براي تحقق اهدافش ياري كنند.
 اساسا اين مهم‌ترين ويژگي دولت پزشكيان است كه قادر است افرادي از طيف‌هاي مختلف را حول محور توسعه و پيشرفت كشور گردهم آورد. رييس‌جمهور در عين حال وحدت و انسجام را براي ايران امروز نه يك انتخاب بلكه ضرورتي غيرقابل انكار ارزيابي كرد. پزشكيان كه نشان داده از حضور هر مدير متخصصي ولو اينكه مخالفش باشد، استقبال مي‌كند به اعضاي جبهه پايداري هم اين ضرورت را يادآوري كرد. پزشكيان خطاب به اعضاي جبهه پايداري طعنه‌اي هم به رويكردهاي افراطي و تند زد و با اشاره به اينكه در حل مسائل اجتماعي نبايد به گونه‌اي رفتار كرد كه مردم تصور كنند، مسوولان دشمن آنها هستند، بر رويكردهاي مبتني بر تعامل و مدارا دفاع كرد.
مسعود پزشكيان، رييس‌جمهور در ديدار جمعي از اعضاي جبهه پايداري غلبه بر چالش‌ها و مشكلات اجتماعي را نيازمند انشراح صدر و پرهيز از هرگونه برخوردهاي تند و نادرست عنوان كرد و گفت: براي حل چالش‌هاي اجتماعي نبايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه مردم تصور كنند ما دشمن آنها هستيم، بلكه بايد با انشراح صدر، رفتار عزتمندانه و با حفظ كرامت، آحاد جامعه آنها را در اين مهم سهيم كنيم.
رييس‌جمهور شامگاه يكشنبه ميزبان جمعي از نمايندگان و اعضاي جبهه پايداري بود و پس از شنيدن نظرات و ديدگاه‌هاي آنان درباره مسائل مختلف، ضمن تشريح ابعاد گفتمان وفاق ملي، به بيان چرايي برخي مشكلات مبتلابه كشور به ويژه در بخش اقتصاد، سياست و فرهنگ و همچنين برنامه دولت براي حل اين مشكلات پرداخت.
مسعود پزشكيان در اين ديدار گفتمان دولت چهاردهم در ايجاد وحدت و انسجام در كشور را نه يك انتخاب بلكه يك ضرورت و نياز مبرم براي حال و آينده كشور عنوان كرد و گفت: ما معتقديم آنچه كشور را در برابر هر تهديد خارجي مصون و محفوظ خواهد كرد و قدرت ما را براي ايستادگي در مقابل دشمنان تقويت مي‌كند، تحقق وحدت و انسجام در كشور است. رييس‌جمهور در ادامه جذب حداكثري همه افراد جامعه با سلايق مختلف را از جمله اصول اساسي انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح كرد: هدف و تلاش ما اين است كه با رفتار و عملكرد صحيح و اصولي با مردم، آن بخش از جامعه كه دچار دلخوري و گلايه‌مندي‌هايي شده‌اند نيز به سمت خود بياوريم نه اينكه فاصله آنها را با نظام و حاكميت روزبه‌روز بيشتر كنيم. رييس‌جمهور نارضايتي‌هاي به‌حق مردم از مشكلات اقتصادي، تبعيض و بي‌عدالتي را ناشي از انباشت سوءعملكردها عنوان كرد و افزود: اينكه امروز جامعه ما از بي‌عدالتي در نظام سلامت، اقتصاد و آموزش رنج مي‌برد به خاطر اين است كه برنامه‌هاي تدوين شده از سوي ما مسوولان عدالت‌محور نبوده و ما در تلاشيم در مسير اصلاح اين روند حركت كنيم، ‌گرچه اين فرآيند زمانبر و مستلزم بازنگري در روش‌ها و شيوه‌هاي مديريتي است. رييس‌جمهور اتخاذ رويكردهاي تنگ‌نظرانه و رفتارهاي سلبي را موجب سرخوردگي و دل‌مردگي جامعه به ويژه نسل جوان و هزينه‌تراشي براي نظام دانست و گفت: ما معتقديم اگر عده‌اي از سر ناآگاهي خطايي مرتكب شدند، نبايد بدون اغماض و مسامحه آنها را طرد يا از محيط كار يا دانشگاه اخراج كرد، بلكه بايد آنها را روشن و آگاه كرد. پزشكيان در ادامه با بيان اينكه هيچ ظلمي بالاتر از آن نيست كه يك حرف و رفتار غلط را به زور در جامعه اجرا كرد، افزود: ما معتقديم اصول و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي قابل افتخار و قابل دفاع است و راهكار بسياري از مشكلات كشور را در بر دارد، اما برخي نگاه و رفتار غلط خود را به نظام و انقلاب نسبت مي‌دهند و با زور و دعوا به دنبال اجراي آن در جامعه هستند. رييس‌جمهور اظهار داشت: بنده در انتخابات مجلس با ادعاي عدم التزام به نظام جمهوري اسلامي ردصلاحيت شدم، درحالي كه درتمام زندگي‌ام پس از پيروزي انقلاب، صرف كار و خدمت به نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است. پزشكيان در بخش ديگري از سخنان خود ملاك و معيار به‌كارگيري مديران در دولت چهاردهم را ارزشيابي براساس شاخص‌ها و شايستگي‌ها عنوان كرد و افزود: ما از ابتدا به هيچ كس وعده پست و مقام نداديم و براي انتخاب مديران شاخص تعيين كرديم و از حضور هر مديري كه واجد اين شرايط باشد ولو اينكه عليه ما بوده باشد، استقبال مي‌كنيم. رييس‌جمهور همچنين غلبه بر چالش‌ها و مشكلات اجتماعي را نيازمند انشراح صدر و پرهيز از هرگونه برخوردهاي تند و نادرست عنوان كرد و گفت: براي حل چالش‌هاي اجتماعي نبايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه مردم تصور كنند ما دشمن آنها هستيم، بلكه بايد با انشراح صدر، رفتار عزتمندانه و با حفظ كرامت آحاد جامعه، آنها را در اين مهم سهيم كنيم. پزشكيان در پايان تصريح كرد: ما صادقانه به دنبال خدمتگزاري به مردم و حل مشكلات كشور هستيم و در اين مسير از همه جريانات و ديدگاه‌هاي مختلف دعوت مي‌كنيم به جاي اختلاف و دعوا با يكديگر به ما در اين هدف مقدس كمك كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون