• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5875 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۷ مهر

زير پوست حوادث

دستگيري عاملان قتل مرد موتورسوار در محله مجيديه

عاملان قتل هولناك مرد موتورسوار در محله مجيديه دستگير شدند. بعدازظهر اول ارديبهشت ماه امسال، درگيري مرگباري در يكي از خيابان‌هاي محله مجيديه به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد. با اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي براي تحقيقات ميداني راهي محل حادثه شدند و جسد مرد جواني را مشاهده كردند كه براثر ضربه چاقو به بالاي قفسه سينه‌اش به قتل رسيده بود؛ بررسي‌هاي اوليه نيز نشان مي‌داد كه مقتول بر اثر يك درگيري خياباني با 2 نفر قرباني جنايت شده است.

تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت؛ مقتول با 2 مرد جوان كه از قبل درگيري داشته آنها را در خيابان مجيديه مشاهده كرد كه با يكديگر درگير شدند و پس از اينكه با چاقو به جان هم افتادند، اين جنايت هولناك رخ داده است. پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، اقدامات اطلاعاتي آغاز شد و در اين شاخه از تحقيقات مشخص شد يكي از متهمان پس از ارتكاب جنايت به‌صورت قاچاق به كشور ارمنستان گريخته اما توسط پليس مرزباني آن كشور به‌ خاطر ورود غيرقانوني دستگير شده و اكنون در زندان يكي از شهرهاي ارمنستان است. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت در گام بعدي، سراغ اقدامات فني و مخابراتي رفتند كه متوجه شدند متهم ديگر پرونده به‌صورت مخفيانه يك خانه در محله نظام‌آباد اجاره كرده و احتمالا قصد دارد تهران را به‌ مقصد نامعلومي براي هميشه ترك كند. كارآگاهان جنايي پس از دريافت اين اطلاعات مهم، مخفيگاه موردنظر را در نظام‌آباد شناسايي كردند و بي‌درنگ راهي آنجا شدند كه متهم پس از تعقيب و مراقبت‌هاي نامحسوس در يك عمليات ضربتي دستگير شد. مرد جنايتكار در جريان بازجويي‌هاي اوليه صراحتا به شركت در درگيري مرگبار مجيديه اعتراف اما اظهار كرد كه اين جنايت به‌خاطر اختلافات مالي و شخصي رخ داده است و ضربات چاقو را همدستش كه اكنون در يكي از زندان‌هاي ارمنستان به‌سر مي‌برد، به بدن مقتول وارد كرده است. با دستور قاضي سالار صنعتگر از شعبه هشتم دادسراي امور جنايي تهران، متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و سير مراحل قانوني جهت استرداد متهم ديگر پرونده از زندان ارمنستان به ايران آغاز شده است.

سقوط مرگبار كودك ۱۰ ساله مبتلا به سندرم داون

پس از سقوط مرگبار پسربچه مبتلا به سندرم داون از بالكن در تهرانپارس، تحقيقات جنايي آغاز شد. عصر پنجشنبه دوازدهم مهر ماه، ماموران كلانتري 126 تهرانپارس در پي تماس تلفني با قاضي محسن اختياري؛ بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي تهران، از مرگ پسري 10 ساله در يكي از خانه‌هاي شرق تهران خبر دادند. پس از اعلام اين خبر، تيم جنايي براي بررسي حادثه به محل اعزام شد. در تحقيقات اوليه مشخص شد كه پسر 10 ساله، مبتلا به سندرم داون، از بالكن طبقه چهارم خانه‌شان سقوط كرده و جان باخته است. زن همسايه كه شاهد اين حادثه بود، در تحقيقات گفت: «وقتي وارد حياط ساختمان شدم، ديدم عينك پسر همسايه در گوشه حياط افتاده است و او سعي مي‌كرد از تراس خود را به آنجا برساند، چندين‌بار تذكر دادم كه از لبه تراس فاصله بگيرد، اما توجهي نكرد، مقابل درِ خانه‌شان رفتم و زنگ زدم تا به خانواده‌اش اطلاع دهم، اما در همين لحظه پسربچه به پايين پرت شد.» با دستور بازپرس جنايي، جسد براي انجام معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات درباره اين پرونده همچنان ادامه دارد.

متهمان قتل مرد ۶۰ ساله
دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان اهر از دستگيري قاتلان مرد ۶۰ ساله در اهر خبر داد. حسين عبدي با اعلام اين خبر گفت: «در پي كسب خبري مبني بر درگيري منجر به قتل در يكي از روستاهاي سطح شهرستان، بلافاصله ماموران پليس آگاهي براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.» او گفت: «پس از بررسي موضوع مشخص شد كه يك مرد ۶۰ ساله بر اثر درگيري و جراحات وارده به قتل رسيده كه بلافاصله بررسي شناسايي قاتلين در دستور كار پليس قرار گرفت.» اين مقام انتظامي گفت: «با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي قاتلان شناسايي و دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.»

قتل زن ۴۱ ساله با روسري

فرمانده انتظامي ميامي با بيان اينكه فردي در بخش كالپوش ميامي به قتل رسيد، گفت: «ماموران آگاهي قاتل را بلافاصله دستگير كردند.» علي موسوي با بيان اينكه فردي در رضوان واقع در بخش كالپوش ميامي به قتل رسيد، افزود: «يك خانواده رضواني در تماس با فوريت‌هاي پليسي اعلام مي‌كنند كه مادر خانواده مفقود شده است.» پس از آن بلافاصله ماموران انتظامي وارد عمل شده و بعد از تحقيقات متوجه شدند كه در مجاورت محل زندگي اين خانم مكاني است كه مي‌بايست مورد بازرسي قرار گيرد. در بدو ورود به اين منزل ماموران پليس متوجه مي‌شوند كه اين خانم ۴۱ ساله با روسري خودش به قتل رسيده است که «شناسايي و دستگيري قاتل بلافاصله در دستور كار قرار گرفت.» موسوي از شناسايي قاتل ۲۷ ساله داراي سابقه سرقت خشن و مواد مخدر به همت ماموران آگاهي خبر داد و گفت: «اين فرد درحالي كه قصد داشت متواري شود با اقدام به‌موقع پليس دستگير شد و در بازجويي، به قتل اعتراف و انگيزه خود را سرقت طلاهاي متوفي اعلام كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون