• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5881 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

پزشكيان در ديدار با معاون نخست‌وزير جمهوري آذربايجان:

پزشكيان در ديدار با معاون نخست‌وزير جمهوري آذربايجان:

مسعود پزشكيان ديروز در ديدار «شاهين مصطفي» معاون نخست‌وزير جمهوري آذربايجان بر اهميت گسترش همكاري‌هاي مشترك بين دو كشور تأكيد كرد. رييس‌جمهور در اين ديدار با اشاره به اشتراكات تاريخي و فرهنگي دو كشور، گفت: شما برادران ما هستيد و گسترش روابط دو كشور براي ما ارزش بسياري دارد.

وي بر احترام به تماميت ارضي جمهوري آذربايجان تأكيد و اظهاركرد: معتقديم حق حاكميت هيچ كشوري نبايد ناديده گرفته شود، از سوي ديگر باز شدن پاي كشورهاي ديگر به منطقه را به صلاح كشورهاي اين منطقه نمي‌دانيم، چرا كه باور داريم با همكاري يكديگر مي‌توانيم امنيت و مسائل مرتبط به خود را حل كنيم و اين سياست اصولي دولت جمهوري اسلامي ايران است كه همواره بر آن تأكيد داشته و داريم. رييس‌جمهور همچنين با تأكيد بر ضرورت تسريع در اجراي تفاهمات ميان دو كشور، افزود: در ديدار با مقامات ساير كشورهاي همسايه و كشورهاي اسلامي منطقه هم تأكيد كرده‌ام كه بايد امكاني را فراهم كنيم تا ارتباطات و مراودات ميان مردم تسهيل شود. در همين راستا از تمام پروژه‌هايي كه ارتباطات ميان كشورهاي اسلامي را بيش از پيش توسعه دهد، استقبال مي‌كنيم. پزشكيان تاكيد كرد: براي تقويت و ارتقاي امنيت، برقراري آرامش و ارتباط بين كشورها، نيازي به ديواركشي در مرزها نيست، بازارهاي كشورهاي اسلامي بايد به روي يكديگر باز باشد و تجار به راحتي با هم كار كنند. رييس‌جمهور در ادامه بر ارتقاي سطح همكاري‌ها ميان دو كشور تأكيد كرد و گفت: از برقراري مسيرهاي ريلي و بزرگراهي ميان دو كشور استقبال مي‌كنيم و همچنين خواهان تداوم و گسترش همكاري‌ها در زمينه‌هاي انرژي و كشاورزي هستيم و به آنچه در اين زمينه‌ها توافق شده، پايبنديم.

پزشكيان در اين ديدار با اشاره به رسيدگي‌هاي قضايي به پرونده فرد حمله‌كننده به سفارت جمهوري آذربايجان، گفت: اين موضوع را تا اجراي كامل روندهاي قانوني دنبال مي‌كنيم .

مشكلات منطقه بايد از طريق مذاكره ميان كشورهاي منطقه حل و فصل شود

«شاهين مصطفي» معاون نخست‌وزير جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار آمادگي كشورش را براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون