مطالبه مردمي براي احداث جاده ميانبر ايمن اهواز- مسجدسليمان بالاي ۸ هزار امضا گرفت
جاده كنوني اهواز - مسجدسليمان يك مسير طولاني، كمعرض و پرپيچ و خم با شيبهاي خطرناك و فرورفتگيهاي ريزشي و رانشي است و به دليل وجود نقاط حادثهخيز فراوان، بيشترين آمار تصادفات منجر به فوت در خوزستان را دارد؛ به نحوي كه به «جاده مرگ» شهرت يافته و صدمات جاني و مالي جبرانناپذيري را به مردم منطقه تحميل كرده است. ساكنين شهرهاي استان خوزستان و انبوه مسافران و گردشگران مسير اهواز در كارزاري خطاب به رييسجمهور درخواست احداث جاده ميانبر داشتند كه طي مدت زمان كوتاهي بالاي ۸ هزار امضا گرفته و در حال گرفتن امضاست.
در بخشي از متن كارزار آمده است:
جهت حذف همه نقاط حادثهخيز و كوتاه كردن چشمگير مسير، سالهاست وزارت راه و شهرسازي طرح احداث جاده جايگزين موسوم به «جاده ميانبر ايمن اهواز- مسجدسليمان» به طول ۲۱ كيلومتر را به تصويب رسانده كه داراي مجوز محيط زيست هم بوده و در سالهاي قبل براي آن رديف بودجه هم اختصاص يافت؛ اما عمليات اجرايي آن نيمهكاره رها شد. اجراي طرح جايگزين «جاده ميانبر» با كاهش ۴۰ كيلومتري مسير فعلي نه تنها موجب كاهش تصادفات و صرفهجويي در مصرف سوخت خواهد شد، بلكه مزاياي ديگري چون كاهش مسير اهواز به شهرهاي انديكا و لالي، كاهش ۲۰۰ كيلومتري مسير اهواز به تهران (در صورت امتداد اين جاده به مركز كشور) و كاهش فاصله شهرهاي شمالي خوزستان به استانهاي چهارمحال و بختياري و لرستان را نيز به همراه دارد. بهرغم آنكه مردم منطقه در 10 سال گذشته با جمعآوري تومارها و كارزارهاي مردمي خواستار اجراي اين جاده حياتي بودهاند، متاسفانه «طرح جاده جايگزين» به دليل عدم تخصيص اعتبار متوقف مانده است. لذا از آن مقام محترم تقاضا داريم با صدور دستوري قاطع و فوري، تامين اعتبار و آغاز مجدد عمليات اجرايي پروژه احداث جاده ميانبر اهواز - مسجدسليمان، وعدهاي كه مردم اين منطقه طي دو دهه در انتظار آن بودهاند را محقق سازيد.