• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3321 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

حدادعادل:

برجام موجب دودستگي و راهي براي نفوذ امريكا نخواهد شد

 

 

رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس در نطق ميان دستور ديروز خود در مجلس گفت: امريكا بداند كه فرزندان خميني(ره) و خامنه‌اي اجازه نخواهند داد در ايران دوباره نفوذ امريكا برقرار شود و ملت ايران وحدت خود را با اطاعت از رهبري معظم خود حفظ خواهد كرد.

به گزارش خانه ملت، غلامعلي حدادعادل در نشست علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز 28 مرداد، سالروز كودتاي ننگين امريكا و انگليس در ايران است. 62 سال پيش در چنين روزي امريكايي‌ها براي تسلط بر ايران و نفت ايران، دولت ملي دكتر مصدق را سرنگون كردند و نهضت ملي شدن صنعت نفت را ناكام ساختند و شاه را كه به اروپا فرار كرده بود به ايران برگرداندند. امريكايي‌ها با خرج دلار و به كمك اوباش و اراذل و فواحش، كودتا را به پيروزي رساندند و ايران را براي مدت 25 سال به دست حكومت فاسد و مستبد شاه سپردند.

در اين 25 سال در ايران از آزادي خبري نبود، اختيار همه‌چيز در ايران به دست شاه بود و اختيار شاه در دست امريكا. استبداد و خفقان در ايران به اندازه‌اي بود كه وقتي در روزنامه اطلاعات، كه آن زمان وابسته به دربار بود از شركت تعاوني تاكسيراني انتقادي مي‌شد به دستور شاه سناتور عباس مسعودي، مديرمسوول اطلاعات مغضوب مي‌شد تا از غصه دق كند و بميرد.

در اين 25 سال به جاي اشك، خون از چشم ملت ايران جاري بود. زندان‌ها پر از زندانيان سياسي بود كه عمدتا به دست جلادان ساواك بي‌رحمانه و تا سرحد مرگ شكنجه مي‌شدند. چيزي كه در ايران وجود نداشت استقلال و آزادي بود و امريكايي‌ها همه اين واقعيت‌ها را مي‌ديدند و مي‌دانستند و راضي بودند و از شاه پشتيباني مي‌كردند.

وي ادامه داد: چنين بود كه ملت ايران به رهبري و پيشوايي ديني و مرجع تقليد شجاع و بزرگ خود، امام خميني، انقلاب اسلامي را در ايران با شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» و با تقديم هزاران شهيد و جانباز به پيروزي رساند و طومار استبداد داخلي و استعمار خارجي را در هم پيچيد و دست امريكا، انگليس و اسراييل را از ايران كوتاه كرد.

حدادعادل تصريح كرد: اكنون بار ديگر امريكايي‌ها به بهانه مذاكرات هسته‌اي، به خيال نفوذ در ايران افتاده‌اند. آنها همان‌طور كه مقام معظم رهبري در سخنراني دو روز قبل خود فرمودند به راهنمايي و توطئه انگليسي‌ها، قصد دارند در ايران دودستگي ايجاد كنند همانطور كه قبل از كودتاي ۲۸مرداد ميان طرفداران آيت‌الله كاشاني و دكتر مصدق دودستگي ايجاد كردند و مي‌خواهند دوباره در ايران نفوذ كنند و سياست و امنيت و اقتصاد و فرهنگ جامعه ايراني را مثل سال‌هاي قبل به دست گيرند.

وي يادآور شد: امريكا هم بداند كه فرزندان خميني و خامنه‌اي اجازه نخواهند داد در ايران دوباره نفوذ امريكا برقرار شود.

ملت ايران وحدت خود را با اطاعت از رهبري معظم خود حفظ خواهد كرد. برجام هم موجب دودستگي و راهي براي نفوذ امريكا نخواهد شد.

مجلس هم با وحدت در تصميم‌گيري بر سر منافع ملي و تشكيل كميسيون ويژه بررسي برجام، وظيفه خود را انجام خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون