• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3124 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر

سرخط خبرها

ايران اير ديگر به باكو پرواز نمي‌كند| رييس دفتر ايران اير در باكو از تعليق پروازهاي اين شركت در مسير تهران باكو خبر داد و گفت: هزينه‌هاي ايران‌اير در آذربايجان سنگين است و پرواز به اين كشور صرفه اقتصادي ندارد. به گفته مجتبي غلاميان اين شركت هواپيمايي پروازهاي خود از تهران به باكو و برعكس را به حالت تعليق درآورده است.

تدوين نقشه راه فناوري‌هاي دريايي تا چهار ماه آينده | رييس هيات‌مديره انجمن مهندسي دريايي ايران گفت: نقشه راه فعاليت دريايي كشور بايد با همكاري همه ارگان‌ها و دستگاه‌هاي دريايي تا چهار ماه آينده تهيه شود تا به عنوان سند بالادستي دريايي در برنامه مورد استفاده قرار گيرد. سعيد سيف، اظهار كرد: ايران در توليد علم در دريا رتبه 13 دنيا و رتبه اول خاورميانه را در اختيار دارد و سالانه حدود 200 مقاله در اين بخش داريم. اين در حالي است كه متاسفانه مسوولان اهميتي به اين مقالات علمي نمي‌دهند و ايده‌هاي بخش دريايي به توليد تبديل نمي‌شود.

ممنـــوعيـت  ورود شركـت‌هاي امريكايي به صنعت خودرو | در حالي كه تحريم خودرويي ايران در توافق هسته‌يي ژنو لغو شده است يك مقام امريكايي هشدار داد شركت‌هاي امريكايي مجاز نيستند در بخش خودرو با ايران معامله داشته باشند. به گزارش فرانس پرس، يك مقام دولت امريكا گفت خودروسازان اين كشور همچنان از معامله با ايران منع هستند هرچند خودروسازان اروپايي درصدد امضاي قراردادهاي بزرگ با ايران پس از رفع تحريم‌ها هستند. اين مقام وزارت خارجه امريكا با اشاره به همايش اخيري كه در تهران با موضوع خودرو برگزار شد و در آن خودروسازان اروپايي از تمايل خود براي بازگشت به ايران خبر دادند تاكيد كرد: ما از اين همايش خبر داريم. همچنان‌كه قبلا گفته‌ايم ما ايران را كشوري باز براي تجارت نمي‌دانيم اگرچه تحريم‌هاي ما در مورد فعاليت شركت‌هاي خارجي در بخش خودرو ايران معلق شده است. وي افزود: حتي با وجودي كه در پي تعليق تحريم‌ها خودروسازان خارجي در پي انعقاد قراردادهاي تازه به ايران برآمده‌اند بيشتر تحريم‌هاي امريكا از جمله تحريم‌هاي مربوط به ارايه خدمات و كالا از سوي شركت‌هاي امريكايي به ايران پابرجاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون