• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3326 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

مربي انگليس به انتقاد از سرمربي آرسنال پرداخت

«آرسن ونگر» ساده لوح يا مغرور!

نتيجه نگرفتن بد دردي است, بهترين تيم دنيا هم كه باشي خيلي اهميتي ندارد مهم نتيجه پاياني است. از آخرين قهرماني آرسنال در ليگ جزيره 11 سال گذشته؛ اينكه انگليس جزيره ثبات است درست اما صبر هواداران لندني نيز حدي دارد. برانكو كه هيچ, آرسن ونگر هم كه باشي بايد نتيجه بگيري. ونگر هم اين مطلب را خوب دريافته و خريدهاي جديدش نشان مي‌دهد كه بيشتر به دنبال قهرماني است تا بازيكن‌سازي. با اين وجود آرسنال در سه هفته آغازين به نتايج مورد نظرش دست نيافته و انتقادات آغاز شده است. پيش از بازي برابر ليورپول آرسن ونگر مورد حمله و تخريب «گري نويل» قرار گرفت؛ مدافع سابق منچستر يونايتد كه به عنوان كارشناس ورزشي در شبكه اسكاي صحبت مي‌كرد مربي آرسنال را ساده لوح يا مغرور خواند. مربي انگليس گفت: «آرسن ونگر از روي سادگي يا تكبر اقدام به جايگزيني بازيكناني چون پاتريك ويرا نكرده است. » نويل معتقد است كه سياست‌هاي نقل و انتقال آرسن ونگر علت قهرمان نشدن آرسنال در 11 سال گذشته بوده است.

بازي خانگي هفته سوم در برابر ليورپول و درخشش «پتر چك»

آرسنال در حالي از ليورپول ميزباني مي‌كرد كه در پنج بازي از شش بازي خانگي قبلي موفق به گلزني نشده بود. در نيمه اول ليورپولي‌ها بازي بهتري به نمايش گذاشتند اما تنها مانع گلزني آنها پتر چك بود كه با همراهي تيرك دروازه مهاجمان اين تيم را در سه موقعيت طلايي ناكام گذاشت. در مقابل تنها موقعيت جدي آرسنال در اين نيمه به گل تبديل شد كه داور گل سالم «آرون رمزي» را نپذيرفت. در نيمه دوم دو تيم بازي پاياپايي به نمايش گذاشتند اما در نهايت توپي از خط دروازه‌ها نگذشت و بازي با تساوي بدون گل پايان يافت. مهم‌ترين ضعف آرسنال در اين بازي عدم گلزني و توپ لو دادن هافبك‌هاي اين تيم بود. چك در پايان بازي به شبكه اسكاي گفت: «من توانايي تيم براي قهرماني را باور دارم, درست است كه شروع ضعيفي داشتيم اما بازيكناني با شرايط مختلف داريم: چند بازيكن با تجربه و تعداد زيادي جوان و تشنه كسب جام. تازه سه بازي انجام داده‌ايم و 35 هفته باقي مانده است. ما با هم و هماهنگ كار خواهيم كرد و گذشت زمان مي‌گويد كه چه اتفاقي خواهد افتاد.»

انتقادهاي‌گري نويل و خود سانسوري تلويزيوني!

توپچي‌ها، هافبك اصلي خود به نام «جك ويلشر» را به سبب مصدوميت در اختيار ندارند. نويل مي‌گويد: «آرسنال به سبب ضعف هافبك‌هايش نمي‌تواند براي قهرماني رقابت كند.» مربي انگليس معتقد است كه آرسنال بايد بازيكنان بهتري به خدمت بگيرد؛ بازيكناني در قد و قواره‌هاي ستاره‌هاي پيشين دهه گذشته. او تركيب قديمي تيم با ستاره‌هايي چون امانوئل پتي وپاتريك ويرا را با بازيكنان شش سال گذشته مقايسه مي‌كند و مي‌گويد: « من نمي‌فهمم چرا ونگر بازيكن قدرتمندي براي حمايت از استعدادهاي جوانش به خدمت نمي‌گيرد تا تيم را در روند قهرماني كمك كند. مي‌توان يك بار اشتباه كرد اما روند اشتباهات در آرسنال عادي شده است.» خريدهاي سال 2004 تا 2009 را نمي‌توانم با كلمات مناسب توصيف كنم چون در جلوي دوربين تلويزيون جايش نيست!»

جواب ونگر در كنفرانس خبري بعد از بازي

مربي فرانسوي در كنفرانس خبري پايان بازي, تهمت مغرور بودن را رد كرد. ونگر در جواب نويل گفت: « نمي‌دانم چه كار كرده‌ام كه مغرورم. از زماني كه به انگليس آمده‌ام همه صفتي برايم به كار برده‌اند اما در اين 20 سال فقط سعي كرده‌ام كار خود را به درستي انجام دهم. به هركسي اجازه مي‌دهم كيفيت كارم را ارزيابي كند؛ هر كس عقيده‌اي دارد و با آن عقيده شناخته مي‌شود. من مي‌توانم ثابت كنم كه اين حرف‌ها صرفا درست نيست اما اجازه بدهيد امشب وارد اين بحث نشويم. وقتي نمي‌بريد اشتباه كرده‌ايد و مردم دليلش را پيدا مي‌كنند اما اينكه دلايل درست هستند يا نه مشخص نيست. من آنقدر تجربه دارم كه بفهمم چه چيزي خوب و چه چيزي بد است.» مربي آرسنال در مورد عملكرد فني تيمش نيز گفت: « در هر دو نيمه موقعيت ايجاد كرديم ولي بدشانس بوديم زيرا يك گل زديم كه مردود شد و درك آن برايم خيلي سخت است.» ونگر درباره عملكرد چك گفت: «او خوب كار كرد و ما را در لحظات مهم، در بازي نگه داشت و اين چيزي است كه از چك انتظار داريم. او بازي خوبي داشت. » سرمربي فرانسوي ادامه داد: « در گلزني در دومين بازي خانگي دچار مشكل شديم. بايد مقابل حريفان در يك سوم آنها بهتر كار كنيم.»

خريد ادينسون كاواني از «پي اس جي»

تيري آنري، ستاره سابق توپچي‌ها در مورد شرايط اين تيم مي‌گويد: «آرسنال تعدادي از بازيكنان اصلي‌اش را در اختيار ندارد, آنها نياز به يك مهاجم و هافبك دفاعي دارند. من اين نكته را از شروع فصل گفته‌ام. » پس از همه شايعات كريم بنزما در رئال مادريد ماندگار شد. اين مهاجم فرانسوي چند روز پيش عكسي با پيراهن رئال در شبكه توييتر منتشر كرد كه روي آن نوشته بود «رئال خانه من است.» و به اين ترتيب به همه حرف و حديث‌ها در مورد پيوستنش به آرسنال پايان داد. با وجود باقي ماندن تنها يك هفته از مهلت نقل و انتقالات, مسوولان آرسنال سراسيمه به دنبال ادينسون كاواني اروگوئه‌اي هستند؛ ادينسون كاواني ستاره «پاري‌سن ژرمن» بر اين باور است كه توپچي‌هاي لندن از هر نظر از تيم پاريسي بهتر هستند. كاواني مي‌گويد: «در آرسنال از آينده بهتري برخوردار هستم و در آزمايشات پزشكي توپچي‌هاي لندني شركت خواهم كرد.» آرسن ونگر نيز به دنبال به خدمت گرفتن مهاجمي با كلاس جهاني چون اوست, بايد ديد در طول اين يك هفته چه اتفاقي خواهد افتاد. منابع: گاردين و ديلي ميل

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون