• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3124 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر

سر خط خبر‌ها

رهايي از قصاص پس از 14 سال

ميزان| زنداني محكوم به اعدام پس از 14 سال تحمل حبس از قصاص رهايي يافت. عبدالعباس زبيدي‌نيا، رييس شوراي حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش حجت‌الاسلام عماره، رييس شعبه 29 محكومين به قصاص و اعضاي شوراي حل اختلاف ويژه عشاير شهرستان اهواز زنداني محكوم به قصاص نفس پس از تحمل 14 سال حبس از قصاص نفس رهايي يافت. وي ادامه داد: فردي به نام اسماعيل. ل توسط نعيم. خ در روستاي جسانيه كوچك از توابع شهرستان اهواز به قتل مي‌رسد و بين دو طايفه لويمي و خفاجي به مدت 14 سال اختلاف مي‌افتد. اين مسوول قضايي همچنين اظهاركرد: خوشبختانه پس از گذشت 14 سال با تلاش شبانه‌روزي و وساطت رييس شعبه 29 ويژه و اعضاي شوراي حل اختلاف ويژه عشاير شهرستان اهواز معتمدان، بزرگان و ريش‌سفيدان، اولياي دم گذشت كرده و رضايت خود را اعلام كردند. زبيدي‌نيا تصريح كرد: همكاري اعضاي شوراي حل اختلاف، همراهي و همگامي معتمدان و ريش‌سفيدان در زمينه برقراري صلح و آشتي بين طوايف درگير بسيار مطلوب بوده است. وي خواستار همكاري معتمدان، ريش‌سفيدان و بزرگان عشاير در امر صلح و سازش با شوراي حل اختلاف شد و اظهار داشت: همه معتمدان، ريش‌سفيدان و بزرگان عشاير در چنين مواردي بيش از پيش همكاري خود را با شوراي حل اختلاف و دستگاه قضايي ادامه دهند تا شاهد كاهش جرايم، اختلافات و ايجاد صلح و سازش در جامعه باشيم. معاون قضايي رييس كل دادگستري خوزستان نقش ريش‌سفيدان و معتمدان محلي را در صلح و آشتي طرفين دعوا تاثيرگذار دانست.

 47 كشته بر اثر جاري شدن سيل در مراكش

ايسنا| شمار تلفات سيل هفته گذشته در مراكش به 47 نفر افزايش يافت. هفته گذشته نيز حوادث مرتبط با سيل منجر به مرگ 36 تن شده بود. گزارش رسانه‌هاي داخلي مراكش حاكي از آن است كه خسارت‌هاي ناشي از جاري شدن سيل مي‌تواند به چند صد ميليون يورو برسد كه عمدتا دليل آن مسدود شدن جاده‌ها، تخريب خانه‌ها و آسيب ديدن شبكه‌هاي برق است. بيش از 250 روستا در مناطق سيل‌زده مراكش نيازمند كمك بوده و نيروهاي امدادگر از طريق هوايي در حال كمك‌رساني به سكنه مناطق آسيب ديده هستند.

تاخير در پرواز به دليل روياي بدِ يك مسافر

ايسنا| پرواز يكي از هواپيماهاي عربستان به دليل خواب بدي كه يكي از مسافران درباره سقوط هواپيما ديده بود به تاخير افتاد. يكي از مسافران پرواز رياض به يكي از شهرهاي بندري جده قبل از بلند شدن هواپيما خواب خود را كه در مورد سقوط اين هواپيما بود بازگو كرد و موجب ترس و وحشت ميان مسافران شد. گزارش‌ها حاكي از آن است كه اين مرد عربستاني پيش از پرواز فرياد زد خواب ديده كه اين هواپيما دچار حادثه شده و سقوط مي‌كند. يكي از شاهدان گفت: خدمه هواپيما به سرعت شرايط را كنترل كرده و اين مسافر را به مقامات تحويل دادند. پس از اين اتفاقات تمامي مسافران از هواپيما پياده شدند و اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از وقوع حادثه احتمالي انجام شد.

حريق در آپارتمان در حال ساخت در مشهد

ايرنا| سرپرست ايستگاه 24 سازمان آتش‌نشاني مشهد از وقوع آتش سوزي در يك هتل آپارتمان در حال ساخت در خيابان امام رضا(ع) اين شهر خبر داد. احمد مرندي با اعلام اين خبر گفت: ظهر ديروز آتش‌نشانان از سه ايستگاه به محلي اعزام شدند كه كانون حريق آن قسمت تاسيسات و پشت‌بام هتل آپارتمان شش طبقه بود. وي گفت: پرت شدن مواد مذاب ناشي از جوشكاري روي كانال تهويه باعث شعله‌ور شدن آتش در قسمت تاسيسات بنا شده بود لذا گسترش آتش و سرايت دود ناشي از حريق به طبقات همكف و پايين‌تر منجر به بروز اختلالات تنفسي در افراد مستقر در اين مكان شد. سرپرست ايستگاه 24 سازمان آتش‌نشاني مشهد افزود: آتش نشانان با تقسيم به دو گروه نسبت به انتقال افراد به بيرون و مهار اين آتش اقدام كردند و خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني در پي نداشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون