• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

عدد نوشت

قيمت تمام شده آب

معاون وزير نيرو با اعلام افزايش ۲۴۰ توماني قيمت تمام شده هر مترمكعب آب در سال جاري، گفت: 1/4 ميلياردمترمكعب آب شيرين به درياي خزر و خليج‌فارس مي‌ريزد. عليرضا دايمي با اشاره به اينكه ۲۲ ميليون مشترك آب در كشور وجود دارد، گفت: قيمت‌هاي دفتري و تكليفي آب تفاوت زيادي با هم دارد و متوسط تعرفه آب در شهرها هم‌اكنون ۳۵۰ تومان به ازاي هر متر مكعب به ميزان يك چهارم قيمت تمام شده است. معاون وزير نيرو با اعلام اينك ميانگين قيمت تمام شده هر مترمكعب آب در سال جاري ۱۲۰۰ تومان است كه اين رقم پارسال ۹۶۰ تومان بود، افزود: تعرفه قيمت آب در روستاها نيز به طور ميانگين به ازاي هر متر مكعب ۱۲۰ تومان يعني ۳۰ درصد قيمت آب در شهرها دريافت مي‌شود.

 

حداكثر ارزآوري هر تن كالاي ترانزيتي

مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان با بيان اينكه جابه‌جايي هر تن كالاي ترانزيتي در كشور بين ۴۰ تا ۱۰۰ دلار ارزآوري دارد، گفت: اگر از ظرفيت كريدور شمال- جنوب ايران استفاده شود، ۴۰ درصد زمان كاهش مي‌يابد. ابراهيم ايدني با اعلام اين مطلب كه ظرفيت ترانزيتي ايران ۵۰ ميليون تن است و در حال حاضر تنها ۱۲ ميليون تن از اين ظرفيت استفاده مي‌شود، گفت: تعداد ۴۰۰ تا ۵۰۰ ميليون نفر به عنوان بازار هدف در پسكرانه كشور ايران زندگي مي‌كنند كه بايد از اين بازار با استفاده از ظرفيت‌هاي ترانزيت استفاده شود.

  

كاهش تغيير كاربري اراضي كشاورزي

رييس سازمان امور اراضي گفت: با اجراي طرح كاداستر، راه‌اندازي سامانه ۱۳۱ و اقدامات پيشگيرانه در دو سال گذشته، تخريب و تغيير كاربري اراضي كشاورزي در كشور ۳۰ تا ۴۰ درصد كاهش يافته است. قباد افشار گفت: مديريت انفرادي و انحصاري در زمين نداريم، هيچ دستگاهي به تنهايي در اين زمينه نمي‌تواند كار كند و رسيدن به هدف در مقابله با زمين‌خواري و تغيير كاربري نيازمند هماهنگي همه دستگاه‌هاست. وي افزود: در امور اراضي گاهي جايي كه بايد فضا را باز كنيم رفتار تقابلي داريم و هنگامي كه كار به تخلف مي‌رسد توان كار نداريم، در حالي كه اگر به موقع فضاي فعاليت و كار ايجاد شده و امور هدايت شود از هدر رفتن انرژي دولت جلوگيري كرده‌ايم.

 

حجم توليد محصولات پتروشيمي

براساس آمارهاي موجود از ابتداي امسال تا پايان مردادماه بيش از 69/19 ميليون تن محصول پتروشيمي در مجتمع‌هاي موجود و واگذار شده صنعت پتروشيمي توليد شده است.

برپايه اين گزارش، براساس پيش‌بيني‌ها توليد امسال صنعت پتروشيمي به بيش از ٥٠ ميليون تن خواهد رسيد كه نسبت به سال گذشته شش ميليون تن افزايش دارد، يك ميليون تن از اين ميزان مربوط به راه‌اندازي پروژه‌هاي جديد و پنج ميليون تن آن مربوط به بالا بردن راندمان‌هاي مجتمع‌هاي موجود است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون