• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3127 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر

مناظره دو چهره اصلاح‌طلب و اصولگرا در دانشگاه علم و صنعت

شكوري راد: امنيت دانشگاه با سياست‌ تدريجي ايجاد مي‌شود نه با دستگير كردن دانشجو

 

گروه سياسي| دانشگاه علم و صنعت تهران روز گذشته شاهد يك مناظره تقريبا داغ در مورد مراسم روز دانشجو بود. استقبال دانشجويان از چهره اصلاح‌طلب كه همان علي شكوري راد بود متفاوت‌تر بود. دانشجويان براي دقايقي به صورت ايستاده او را تشويق كردند و با شعارهايي از او استقبال كردند. چهره اصولگراي مناظره اما مهرداد بذرپاش، نماينده مجلس و عضو جبهه پايداري بود. گزيده‌هايي از اين مناظره را در ادامه مي‌خوانيد:
  مهرداد بذرپاش: اگر ما پنج سال بر سر كار بوده‌ايم شما 16سال آن طرف بوده‌ايد و هر كاري كه خواستيد كرده‌ايد. ما به دولت امريكا اعتماد نداريم چون تحريم‌هاي چند نسلي را به ما تحميل كردند، آنها همان‌هايي هستند كه مردم و مسوولان ما را در خيابان‌هاي اين شهر شهيد كردند.  اگر ما اين موضوع را اصل بدانيم بنابراين بايد در جامعه نقدپذيري وجود داشته باشد و نه اينطور كه اگر اتفاقي در صحنه بين‌الملل مي‌افتد و ما انتقادي نسبت به آن داريم چه درست باشد چه نباشد، كسي حق ندارد به ما بگويد بي‌سواد. همان‌طور كه الان شما داريد به راحتي حرف مي‌زنيد ما هم بايد بتوانيم حرف‌هاي‌مان را بزنيم. چرا دانشجويي امروز نتوانست جلوي رييس‌جمهور بلند شود و حرف‌هاي خودش را بزند؟ من 88 را فتنه مي‌دانم. به نظر من فتنه‌گران در سال 88 باعث شدند نسل سوم تحريم‌ها عليه مردم ايران وضع شود و اگر امروز در مذاكرات همه تحريم‌ها لغو شود ما تازه به سال 88 بازمي‌گرديم.
  علي شكوري راد: ما بايد ابتدا بتوانيم فتنه و فتنه‌گران را تعريف كنيم و من مانند نماينده واقعي مردم جناب آقاي مطهري، معتقدم كه در سال 88 فتنه رخ داده است اما مناسب برگزار مي‌شد و قبل از انتخابات برخي طرفداران نامزد خاصي را در فشار نمي‌گذاشتند، فتنه ايجاد نمي‌شد. بخشي از اين هيجانات مراسم روز دانشجو را علتش اين مي‌دانم كه همه دانشجويان و تشكلات دانشجويي حق برپايي مراسم ندارند. اگر شرايط طوري بود كه همه تشكلات و احزاب مي‌توانستند در طول سال فعاليت كنند تمام هيجان به يك مراسم در يك روز سرريز نمي‌شد. اگر مي‌خواهيم در دانشگاه امنيت باشد امنيت با سياست‌هاي تدريجي نه با دستگير كردن دانشجويان ايجاد مي‌شود. من مطمئنم كه امروز در جمع اين دانشجويان هيچ جاسوس خارجي يا كسي كه مخالف استقلال و قانون اساسي باشد وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون