• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3358 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

خبر كوتاه

دعوت براي صلح در ليبي

بان كي مون، دبيركل سازمان ملل در نشستي كه درباره بحران ليبي در نيويورك تشكيل شد، از برناردينو لئون، نماينده ويژه خود در ليبي خواست مذاكرات با طرف‌هاي مختلف ليبيايي را براي تشكيل دولت جديد در اين كشور آغاز كند. بان‌كي‌مون، پيش‌نويس توافقنامه سياسي كه طرف‌هاي ليبيايي به آن دست يافته‌اند را نقشه راه سياسي و جامعي توصيف كرد كه در دوره آينده قابليت اجرا در روند انتقال سياسي در ليبي را دارد. وي اظهار داشت: اگرچه توافق كاملي صورت نگرفته اما اين سند مي‌تواند به دور كردن تنش و آشوب از ليبي كمك كند.

 

دعوت براي اتحاد

ميخاييل گورباچف، در مصاحبه‌اي با روزنامه بيلد آلمان گفت: تاريخ به ما مي‌آموزد زماني كه روس‌ها و آلمان‌ها در كنار يكديگر بوده‌اند، اوضاع به نفع دو طرف و حتي اروپا تمام شده است. هرچقدر ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه و آنگلا مركل، صدراعظم آلمان با هم گفت‌وگو كرده‌اند، به نفع مردم دو كشور تمام شده است. آخرين رهبر شوروي سابق همچنين اين مساله را بيان كرد كه آلمان و روسيه بايد به دستاوردهاي‌شان پس از جنگ دوم جهاني بسيار افتخار كنند.

 

كشته شدن 717 نفر در يك ماه

سازمان ملل اعلام كرد كه در خشونت‌هاي ماه سپتامبر عراق 717 نفر كشته و 1216 تن ديگر زخمي شده‌اند. دفتر ماموريت سازمان ملل در عراق طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه 537 نفر از اين آمار تلفات از غيرنظاميان بوده‌اند و اين در حالي است كه 925 غيرنظامي نيز در اين خشونت‌ها زخمي شدند. در اين بيانيه عنوان شد كه از جمله آمار اين تلفات شمار كشته و زخمي‌ها در استان پرتنش الانبار بوده است كه 204 غيرنظامي در خشونت‌هاي ماه سپتامبر اين استان كشته و 176 تن ديگر زخمي شدند. در اين بيانيه عنوان شد كه بغداد، كركوك، نينوا و استان‌هاي ديالي و صلاح‌الدين بيشترين آمار تلفات را در اين خشونت‌ها داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون