• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3361 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر

خبر كوتاه

مرگ خلبان هنگام پرواز

رسانه‌هاي امريكايي از مرگ يكي از خلبان‌هاي هواپيماي خطوط پروازي اين كشور در طول پرواز خبر دادند. خلبان اين هواپيما در حين پرواز از «فونيكس» به مقصد «بوستون» جان خود را از دست داد و كمك خلبان همزمان با تلاش براي دريافت كمك‌هاي پزشكي براي نجات جان همكارش، مجبور به فرود اضطراري شد. سخنگوي خطوط هواپيمايي امريكا در واكنش به اين حادثه گفت: متاسفانه خلبان اين هواپيما در حين پرواز فوت كرد اما با تلاش‌هاي كمك‌خلبان تمام
147 مسافر آن سالم هستند. كمك‌خلبان پرواز 550 پس از نامساعد شدن وضعيت جسمي خلبان، موضوع را به برج مراقبت اطلاع داده و تغيير مسير داد. در مورد علت مرگ اين خلبان و هويت او جزيياتي منتشر نشده است. كارشناسان هواپيمايي تاكيد كردند: در اين شرايط هيچ خطري مسافران را تهديد نمي‌كند چراكه خلبان و كمك‌خلبان هر دو از توانايي برابر براي هدايت هواپيما برخوردار هستند.

 

كاهش 9 درصدي قتل در پايتخت

ايسنا| فرمانده انتظامي تهران بزرگ از كاهش 9 و 18 درصدي قتل و سرقت مسلحانه در پايتخت طي يك سال گذشته خبر داد. سردار حسين ساجدي‌نيا در مراسم صبحگاه مشترك فرماندهي تهران بزرگ با بيان اينكه پليس تهران در زمينه صحت عملكرد و ارتقاي بهره‌وري سازماني طي 9 دوره رتبه نخست را كسب كرده است، اظهار كرد: در يك سال گذشته توفيقات خوبي در زمينه كاهش جرايم و افزايش دستگيري مجرمان و كشفيات داشته‌ايم، به‌طوري كه از مهر 93 تا مهر 94 سرقت و قتل هر كدام
9 درصد و سرقت مسلحانه 18 درصد كاهش داشته است. به گفته سردار ساجدي نيا در سال 94-93 نيز در بين فرماندهان انتظامي سراسر كشور موفق به كسب رتبه نخست در ارزيابي رشد و تعالي فردي و سازماني شديم. وي راه‌اندازي مركز فوريت‌هاي 197 در پايتخت را از ديگر اقدامات پليس در يك سال گذشته برشمرد و گفت: همچنين براي افزايش ارتباط با شهروندان سامانه پيامكي 110110 راه‌اندازي شده است تا افرادي كه فاقد امكان تكلم هستند يا نمي‌توانند در آن لحظه صحبت كنند، از اين طريق مشكل خود را به پليس اطلاع دهند. به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ در حوزه راهنمايي و رانندگي نيز با وجود افزايش تعداد وسيله نقليه، تصادفات فوتي در شهر تهران 23 درصد كاهش داشته است. ساجدي‌نيا با بيان اينكه در مورد دستگيري قاچاقچيان نيز افزايش 34 درصدي داشته‌ايم، خاطرنشان كرد: در عين حال جمع‌آوري معتادان نيز 10 درصد كاهش داشته كه اين امر نشان‌دهنده نبود اهتمام لازم در متوليان امر و مسوولان ديگر سازمان‌هاست.

 

شهادت مامور پليس ايرانشهر به دست اشرار

پليس| يكي از ماموران پليس ايرانشهر در تيراندازي اشرار مسلح به شهادت رسيد. عصر دوشنبه ماموران پليس ايرانشهر براي بررسي يك صحنه جرم به كمربندي مكران - ايرانشهر مي‌روند، با سد راه گروهي از اشرار كه سوار بر يك دستگاه خودروي پژو 405 بودند، مواجه مي‌شوند. يكي از ماموران سرشناس نيروي انتظامي ايرانشهر به نام گروهبان يكم حسينعلي سبحانيان، براي بررسي موضوع از خودرو پياده مي‌شود كه متاسفانه اين افراد ‌مامور پليس را به رگبار بسته و به شهادت مي‌رسانند. متاسفانه بر اثر اين تيراندازي يكي از شهروندان به نام پرويز روشناس، معلم بومي كه در صف بنزين بود نيز مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد و قبل از رسيدن به بيمارستان جان خود را از دست مي‌دهد. سردار رحيمي، فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در واكنش به اين حادثه گفت: پليس به دنبال عاملان تيراندازي است و تاكنون نيز به سرنخ‌هاي خوبي رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون