• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

استاندار ايلام از بازسازي‌ها در مناطق سيل‌زده به «اعتماد» مي‌گويد

بيشتر خانه‌هاي آسيب‌ديده بيمه نيستند

طاهر جمشيدزاده| سيل شديد كه از روز چهارشنبه هفته گذشته استان ايلام را درنورديد چهار كشته و ميلياردها خسارت بر جاي گذاشت. محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام، شش روز پس از سيل، جزييات بيشتري از خسارات وارده در اختيار دارد. او سيل هفته گذشته در ايلام را در صد سال اخير بي‌سابقه دانست و به «اعتماد» گفت: «برآورد ابتدايي ستاد بحران استانداري از ميزان خسارت به زيرساخت‌هاي استان مبلغ 600 ميليارد تومان است كه 200 ميليارد تومان آن مربوط به خسارت وارده به خانه‌هاي شهروندان و 400ميليارد تومان آن در حوزه زيربنايي است.»

مرواريد به سفر محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت به اين استان و تخصيص اعتبار براي بازسازي زيرساخت‌ها اشاره كرد و افزود: «طبق وعده‌اي كه آقاي نوبخت از طرف رييس‌جمهور به استانداري داد، قرار است دولت علي‌الحساب مبلغي به استان پرداخت كند تا كمك به آسيب ديدگان و بازسازي زيرساخت‌ها با سرعت بيشتري ادامه يابد. » استاندار ايلام به رفع مشكل قطعي آب شرب ايلامي‌ها اشاره كرد و افزود: «در همان ساعات ابتدايي آب شرب ايلام وصل شد. در چند روز گذشته نيز بخش زيادي از مشكلات سيل ساماندهي شده است و پاكسازي معابر، كوچه‌ها و خيابان‌ها و زهكشي خانه‌هاي شهروندان از سوي هلال احمر، بسيج، دانشجويان و نهادهاي مردمي در حال انجام است و بنياد مسكن نيز مامور برآورد خسارت خانه‌ها شده است.»

ادامه عمليات امدادرساني به ايلامي‌ها در حالي است كه براساس اطلاعيه سازمان هواشناسي، از روز سه‌شنبه موج دوم بارش‌ها با ورود هواي سرد به ايلام آغاز خواهد شد. استاندار ايلام با اشاره به اين موضوع از آماده‌سازي دو سالن ورزشي براي اسكان سيل‌زدگان خبر داد و گفت: «ما در اين مورد آمادگي كامل داريم. كساني كه نمي‌توانند در خانه‌هاي خود زندگي كنند يا خطر سيل در كمين آنها باشد محلي به مدت شش ماه براي اسكان موقت آنها در نظر گرفته شده است با اين همه تا كنون كسي به اين دو مكان مراجعه نكرده و بيشتر مردم در خانه‌هاي بستگان يا خودشان هستند.» مرواريد بيشترين خسارات وارده به خانه‌هاي ايلامي‌ها را در حوزه تعمير و لوازم خانگي دانست و از بيمه نبودن بيشتر خانه‌هاي آسيب ديده انتقاد كرد. او گفت: «فرهنگ بيمه خانه‌هاي مسكوني هنوز در ايلام جا نيفتاده است. اگر چه يكسري از خانه‌ها بيمه هستند اما تعدادشان محدود است.»

لزوم آمادگي ايلامي‌ها براي بارش‌هاي سه‌شنبه

عمران عليمحمدي، نماينده ايلام در مجلس شوراي اسلامي خسارت سيل به زيرساخت‌ها، خانه‌ها و مزارع كشاورزي ايلام را «بالا» توصيف كرد و به «اعتماد» گفت: «ميزان خسارات ابتدايي سيل در ايلام 600 ميليارد تومان برآورد شده كه پيش بيني مي‌شود اين رقم در روزهاي آينده بيشتر شود. در سيل اخير مغازه‌ها و خانه‌هاي مسكوني زيادي آسيب جدي ديده‌اند و در تعدادي از شهر‌هاي استان مانند سيروان و چرداول به مزارع و احشام خسارت جدي وارد شده كه بايد ميزان آن مشخص شود.» عليمحمدي نسبت به ورود موج دوم بارش‌ها از روز سه‌شنبه به ايلام هشدار داد و افزود: «طبق هشدار سازمان هواشناسي، نهادهاي ذيربط و شهروندان ايلامي بايد براي موج دوم بارش‌ها و احتمال وقوع سيل كه از سه‌شنبه وارد استان مي‌شود آمادگي لازم داشته باشند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها