• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3390 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان

توجه رسانه‌ها به آموزش و پرورش ضعيف است

 

معلمان فعال رسانه‌اي حاضر در نشست «اعتماد» در پاسخ به پرسش فرم نظرسنجي گفته‌اند توجه رسانه‌ها به آموزش و پرورش خيلي ضعيف است. كمتر از 10درصد شركت‌كنندگان متوسط ارزيابي كرده‌اند. در نخستين پرسش فرم نظرسنجي خواسته شده بود كه مخاطبان ارزيابي خود را از توجه رسانه‌ها در كشور به حوزه آموزش و پرورش در 5 سطح خيلي ضعيف، ضعيف، متوسط، خوب و خيلي خوب ابراز كنند كه در نهايت هيچكس گزينه خوب و خيلي خوب را انتخاب نكرده اما بيش از 90 درصد گزينه ضعيف و خيلي ضعيف را علامت زده بودند.

انفعال معلمان و ملاحظات امنيتي و كم‌توجهي به آموزش و پرورش

در بخش ديگري از اين نظرسنجي معلمان مهم‌ترين دلايل نپرداختن رسانه‌ها به آموزش و پرورش را در درجه نخست ملاحظات امنيتي رسانه‌ها و سپس انفعال خود معلمان عنوان كردند. در اين بخش همچنين اولويت نداشتن آموزش و پرورش نسبت به ساير بخش‌ها به ويژه بخش‌هاي سياسي، اقتصادي، ورزشي و هنري را از جمله دلايل ديگر ضعف توجه رسانه‌ها به اين حوزه دانستند. بيش از 60درصد شركت‌كنندگان در نظرسنجي ملاحظات امنيتي و 20 درصد انفعال معلمان و 20درصد هم اولويت نداشتن آموزش وپرورش را دليل ضعف جايگاه اين حوزه در عرصه رسانه‌ها دانستند.

مسائل مديريتي و اجرايي بيشتر مورد توجه قرار گيرد

فعالان رسانه‌اي و مدني شركت‌كننده در نظرسنجي گروه مدرسه «اعتماد» همچنين در بخش ديگري از نظرات خود پيرامون اولويت مسائل آموزش و پرورش معتقد بودند كه بيش از هر حيطه‌اي بايد به مسائل مديريتي و اجرايي پرداخته شود. اين فعالان كه در مقايسه مسائل اقتصادي، مديريتي و آموزشي معتقدند بايد مسائل مديريتي در اولويت توجه قرار گيرد به خوبي مي‌دانند كه معلمان وضعيت معيشتي خود را بزرگ‌ترين مانع در مسير موفقيت شغلي خود مي‌دانند اما گويا اين فعالان اين مشكل را هم زيرمجموعه مسائل مديريتي و ضعف‌هاي اجرايي مي‌دانند. پس از مسائل مديريتي و اجرايي شركت‌كنندگان در نظرسنجي بر اين باورند كه بايد به مسائل آموزشي براي ارتقاي كارآمدي و كيفيت آموزشي توجه جدي صورت گيرد و در پيشنهادهاي خود نيز آورده‌اند كه موضوعاتي از قبيل مشاركت مردمي، ساختار نظام آموزشي، محتواي كتاب‌هاي درسي، مسائل تئوريك و فلسفي و مطالبه عمومي از نظام آموزشي كشور نيز بايد مورد توجه رسانه‌ها قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون