• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3390 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان

انتقادها و پيشنهادها به صفحه مدرسه اعتماد

 

توجه عميق و جامع به آموزش و پرورش، مشاركت دادن بيشتر معلمان، انعكاس انتظارات جامعه و والدين از نظام آموزشي و توجه به شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده و محروم از محورهاي مهم انتقاد فعالان رسانه‌اي و صنفي و مدني به صفحه مدرسه اعتماد است. آنها مي‌گويند گروه صفحه مدرسه اعتماد كمتر به اين موارد توجه داشته و بيشتر در حلقه‌اي محدود فعاليت داشته است كه اين امر مانع از جامع‌نگري شده است.

شركت كنندگان در نشست رسانه و آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشي كه به صورت مكتوب از آنها خواسته شده بود نقدها و نظرهاي خود را پيرامون عملكرد اين صفحه ارايه دهند، ابراز داشتند كه بايد دست‌اندركاران اين صفحه ارتباط خود را با مدارس و معلمان بيشتر كنند تا از اين طريق مسايل واقعي نظام آموزشي را بتوانند منعكس كنند.

در بخش ديگري از اين نظرات آمده است: انعكاس نظرات معلمان شاغل در مدارس و اختصاص يك ستون به عنوان صداي معلم مي‌تواند محتواي مطالب را به واقعيت‌هاي تعليم‌و‌تربيت كشور ما نزديك كند. اين افراد همچنين ابراز داشتند كه رسالت حرفه‌اي آموزش‌و‌پرورش براي تربيت شهروند خوب بايد براي والدين و مسوولان گوشزد شود تا توجه داشته باشند كه وظيفه اصلي آموزش عمومي، تربيت براي خوب زندگي كردن است.

در بخش ديگري از اين نظرات با تاكيد بر چالش‌هاي نظام آموزشي آورده شده است كه انديشمندان، صاحبنظران و فعالان بايد با جسارت نظرات خود را منعكس كنند و مسوولان و مديران را به چالش بكشند تا در نتيجه آن تلنگرهاي لازم زده و فشار بر آنها وارد شود تا براي انجام تحولات و تغييرات لازم اقدام كنند.

فعالان رسانه‌اي و صنفي در بخش ديگري از پيشنهادهاي خود خطاب به دست‌اندركاران روزنامه اعتماد خواسته‌اند كه از نظرات بازنشستگان و افراد صاحب تجربه در آموزش و پرورش بيشتر استفاده شود. همچنين آنها بر استفاده از تجارب موفق نظام‌هاي آموزشي ساير كشورها و انعكاس آن در صفحه مدرسه اعتماد به عنوان يكي از راه‌هاي تاثيرگذار نام بردند.

برگزاري ميزگردهاي تخصصي، افزايش صفحه‌هاي مدرسه، حضور در مناطق مختلف، توجه به تشكل‌هاي معلمي، انعكاس نقش و جايگاه سازمان‌هاي جهاني آموزشي، نقد و بررسي محتواي كتاب‌هاي درسي، توجه به اسناد بالادستي، نقش كميسيون آموزش مجلس، اقتصاد آموزش‌و‌پرورش و معيشت معلمان، عدالت و كيفيت آموزشي، موارد ديگري از اين قبيل نيز پيشنهاد شده است تا در صفحه مدرسه به آن پرداخته شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون