• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3391 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان

خبر كوتاه

تيموريان بازي با تركمنستان را از دست داد

آندرانيك تيموريان به دليل سفر به قطر و پيگيري ويزاي گوام، بازي با تركمنستان را از دست داد. كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران به دليل صادر نشدن ويزاي گوام خود مجبور است امشب به قطر سفر كند. او به همين دليل با اجازه كادر فني اردوي تيم ملي را ترك كرد. تيموريان براي انجام امور مربوط به اخذ ويزاي گوام به سفارت امريكا در دوحه مراجعه مي‌كند و در صورت صدور ويزايش، فردا شب به تيم ملي در دوبي اضافه مي‌شود. اين مساله موجب شده تا در ديدار ايران برابر تركمنستان، تيم ملي كاپيتان اول خود را در اختيار نداشته باشد.

 

اعلام زمان برگزاري كنگره فوق‌العاده فيفا

دبيركل فيفا با ارسال نامه‌اي به فدراسيون‌هاي عضو زمان‌بندي برگزاري كنگره فوق‌العاده فيفا را شرح داد. بر اساس زمان‌بندي اعلام شده همه نمايندگان بايد روزهاي پنجم و ششم اسفند 94 وارد زوريخ شوند. در طول زمان ورود نمايندگان مراسم افتتاحيه موزه فيفا و جلسات كنفدراسيون‌ها نيز برگزار خواهد شد. عصر روز ششم اسفند مراسم خوش‌آمدگويي كنفدراسيون‌ها برگزار مي‌شود و در ادامه صبح روز هفتم اسفند 94 از ساعت 9:30 به وقت محلي كنگره فوق‌العاده فيفا آغاز خواهد شد. پس از پايان كنگره مراسم اختتاميه برگزار شده و نمايندگان حاضر براساس زمان‌بندي اعزام‌شان از عصر 7 اسفند لغايت 8 اسفند 94 زوريخ را به مقصد كشورهاي خود ترك خواهند كرد.

 

تهران و خرمشهر ميزبان ليگ جهاني كشتي

شهرهاي تهران و خرمشهر ميزبان رقابت‌هاي كشتي آزاد و فرنگي جام باشگاه‌هاي جهان (ليگ جهاني) شدند. رقابت‌هاي كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان روزهاي پنجم تا ششم آذرماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي‌شود. رقابت‌هاي كشتي فرنگي جام باشگاه‌هاي جهان نيز به ميزباني منطقه آزاد اروند روزهاي 26 و 27 آذرماه در شهر خرمشهر برگزار خواهد شد. برگزاري اين مسابقات به پيشنهاد ايران و از سال گذشته آغاز شده است و امسال دومين دوره آن به ميزباني ايران برگزار مي‌شود. در اين رقابت‌ها تيم‌هاي برتر ليگ كشتي ايران و باشگاه‌هايي از كشورهاي مطرح جهان به صورت تيم به تيم به مصاف هم مي‌روند و در پايان به تيم‌هاي برتر جوايز دلاري اهدا خواهد شد.

 

توافق پنهاني مورينيو با شياطين سرخ؟

به نظر مي‌رسد سرمربي سرشناس چلسي با سران منچستريونايتد براي برعهده گرفتن هدايت اين تيم به توافق مقدماتي رسيده است. توافق پنهاني ژوزه مورينيو با شياطين سرخ در برخي از رسانه‌هاي ايتاليايي به تيتر نخست بدل شده است. در اين خبرها آمده كه مورينيو با سران باشگاه منچستريونايتد به توافق جزيي رسيده است و مشكلي براي برعهده گرفتن هدايت شياطين سرخ ندارد. قرارداد لوييس فان خال با منچستريونايتد، تابستان 2017 به پايان مي‌رسد. او دومين فصل حضورش در اين تيم انگليسي را پشت سر مي‌گذارد و تا الان نتوانسته انتظارات را برآورده كند. فان خال منتقدان زيادي دارد كه يكي از سرشناس‌ترين آنها، پل اسكولز است. هافبك پيشين يونايتد بر اين باور است كه تيم اين مربي هلندي، خسته‌كننده بازي مي‌كند. البته تا حدودي حق با او است چرا كه يونايتد در پنج بازي اخيرش تنها سه گل به ثمر رسانده است. البته اين تيم با صدر جدول رده‌بندي دو امتياز اختلاف دارد و از شانس‌هاي اصلي كسب عنوان قهرماني به شمار مي‌آيد. خبر توافق مورينيو با شياطين سرخ نمي‌تواند خبر غافلگير‌كننده‌اي باشد چرا كه اين مربي پرتغالي برخلاف ديگر مربيان ليگ جزيره، رابطه بسيار خوبي با الكس فرگوسن داشت و بدون شك، در صورت درست بودن اين توافق، فرگوسن در اين انتقال نقش داشته است. مورينيو بدترين روزهاي تاريخ مربيگري خود را پشت سر مي‌گذارد و تيم او از 12 بازي تنها يازده امتياز كسب كرده است.

 

اسكوچيچ در فولاد ماندني شد!

پيش از اين گفته مي‌شد كه اسكوچيچ حتي تا مرحله فسخ قرارداد خود هم پيش رفت اما به‌هرحال اين اتفاق نيفتاد تا در ادامه بازي‌هاي ليگ هم اين مربي كراوات روي نيمكت فولاد بحران‌زده بنشيند. سپاهان هم بايد روي گزينه‌هاي خارجي ديگر خود بررسي كند. اسكوچيچ بعد از تصميم نهايي خود به ورزش سه گفت: «با وجود لطف بزرگ مديران سپاهان تصميم دارم در اهواز به كار خودم ادامه بدهم. من به پيشنهاد سپاهان افتخار مي‌كنم و براي اين تيم بزرگ و مديرانش آرزوي موفقيت مي‌كنم. آنها هم همواره يك مدعي قابل احترام در ليگ برتر به شمار مي‌آيند و من هم اميدارم در آسيا هم نتيجه خوبي بگيرند و از آنها هم عذرخواهي مي‌كنم كه با وجود علاقه‌اي كه وجود داشت نتوانستم همراهي‌شان كنم. من در فولاد ماموريت ناتمامي دارم كه بايد آن را به سرانجام برسانم. دوست نداشتم تيم را در اين شرايط رها كنم و به شهر ديگري بروم و ترجيح دادم كه بمانم و بجنگم. البته پيروزي تنها در شرايطي رخ خواهد داد كه همه كنار و متحد با هم فولاد را به جايگاه اصلي‌اش برگردانيم. من از هواداران فولاد انتظار دارم بيش از گذشته همراه تيم‌شان باشند و بازيكنان مرا در بازگشت به ليگ ياري كنند. شكي نيست كه ما امتيازات مهمي را از دست داديم اما زندگي براي فولاد ادامه خواهد داشت و ما در آغاز مجدد ليگ روي خوش فوتبال را خواهيم ديد. حالا پرونده انتقال من به سپاهان بسته شده و من ضمن خوشحالي بابت اينكه كار من در فولاد ديده شده اعلام مي‌كنم در كنار مردم اهواز باقي خواهم ماند تا دوباره روزهاي خوش را با هم جشن بگيريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون