• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3406 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

سبحاني‌نيا:

ضعف در برخورد، دليل تداوم تندروي‌هاست

عضو فراكسيون رهروان ولايت گفت: سرليست اصولگرايان در تهران مي‌تواند چهره‌اي مقبول، موجه و منطقي مانند علي لاريجاني باشد. البته به شرطي كه ايشان اين دوره از تهران كانديدا شود.
حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا، در گفت‌وگو با خبرآنلاين ادامه داد: آقاي لاريجاني به عنوان يكي از گزينه‌هاي منطقي در ميان اصولگرايان از مقبوليت و محبوبيت بالايي در ميان همه گروه‌ها برخوردار است. البته ممكن است ايشان از قم كانديدا شود كه در اين صورت بحث سرليستي ايشان در تهران منتفي مي‌شود. سبحاني‌نيا درباره تركيب مجلس آينده گفت: پيش‌بيني تركيب مجلس آينده هنوز زود است. اما نيروهاي ارزشي و اصولگرا همواره از اقبال بيشتري برخوردار بوده‌اند. وي افزود: اينكه تا برگزاري انتخابات، برجام بتواند دستاورد جديدي براي مردم داشته باشد يا فقط همين آرامش فضاي سياسي را داشته باشد، بر انتخابات تاثير خواهد گذاشت. سبحاني‌نيا با اشاره به اتفاقات هفته گذشته و تلاش براي برهم زدن برنامه اصلاح‌طلبان در قرچك ورامين اظهار داشت: بايد مساله پرهيز از افراط و تفريط و توجه به قانون را ترويج دهيم تا در تمامي فعاليت‌ها، قانون ملاك باشد. توسل به اقدامات تندروانه در هر شكلي و از ناحيه هركسي كه باشد، مثبت نيست و دستگاه‌هاي مسوول بايد جلوي اين اقدامات را به صورت جدي بگيرند.
سبحاني‌نيا با بيان اينكه 36 سال از عمر انقلاب گذشته است و ما زمان مناسبي را پشت سر گذاشته‌ايم براي اينكه ضابطه‌مند شويم، اظهار داشت: مردم، احزاب، گروه‌ها و جمعيت‌ها بايد قانونمند باشند؛ چون عمل به قانون مصوب مجلس و مورد تاييد شوراي نگهبان يك وظيفه اسلامي و ديني است و بايد همه رعايت كنند. توسل به زور و افراط و شانتاژ سياسي از طرف هر كسي كه باشد مورد تاييد نيست. اينها بايد از فضاي عمومي جامعه رخت بربندد. به خصوص با انتخاباتي كه پيش رو داريم، بايد فضاي جامعه آرام و منطقي باشد.
وي ادامه داد: البته گروه‌ها و جمعيت‌ها هم نبايد دست به كارهايي بزنند كه تحريك‌آميز باشد. آنها هم در برگزاري جلسات بايد ملاحظاتي داشته باشند تا زمينه تحريك افراد را فراهم نكنند.
سبحاني‌نيا در پاسخ به اين سوال كه دليل تداوم حيات عناصر و گروه‌هاي تندرو و خودسر در همه دولت‌ها با گرايش‌هاي مختلف چيست و چطور اين عناصر به فراخور مناسبت‌هاي گوناگون ظهور و بروز پيدا مي‌كنند؟، اظهار داشت: اگر ما دست‌كم در يكي، دو جا برخورد قانوني و منطقي انجام مي‌داديم و درست عمل مي‌كرديم، شايد جلوي اين مسائل هم گرفته مي‌شد. لذا عمل به قانون و توجه جريان‌ها به اين مساله باعث پرهيز از اين تندروي‌ها مي‌شود. اگر محافظه‌كاري و ملاحظه‌كاري در برخورد با اين تندروي‌ها صورت نگيرد و برخوردها بر اساس وابستگي به اين گروه و آن گروه نباشد و هر كس كه خطاكار بود با او محكم برخورد شود، بساط اين قبيل رفتارهاي خلاف قانون برچيده خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه ضعف در برخورد با عناصر تندرو دليل تداوم اين تندروي‌ها است، گفت: اگر به درستي و با جديت برخورد صورت گرفته بود، جلوي اين كارها گرفته مي‌شد. اينكه مي‌بينيم هنوز هم از اين پديده نادرست استفاده مي‌شود، نشانگر آن است كه به قانون عمل نشده است. وقتي از خطاهاي مكرر بگذريم و برخوردي نكنيم، اين موضوع تداوم مي‌يابد.
وي با تاكيد بر لزوم كنترل تندروها اظهار داشت: در اين رابطه عمل به قانون مهم است و بايد به آن توجه كرد. اما در كنار اين مساله، حضور و مشاركت مردم هم مي‌تواند تدبيري براي حاشيه‌نشين كردن گروه‌هاي خودسر باشد. مردم با حضورشان اين پيام را به تندرو‌ها خواهند داد كه جلوي اراده و خواست مردم را نمي‌توان با شانتاژ و جنجال و زد و خورد گرفت.
وي در پاسخ به اين سوال كه پيش‌بيني شما درباره حركات آينده تندروها در روزهاي پيش رو و نزديك به انتخابات چيست، اظهار داشت: از آنجا كه هر چه به انتخابات نزديك مي‌شويم مجالس بيشتري برگزار خواهد شد، امكان تكرار رويدادهايي از نوع حادثه قرچك بعيد به نظر نمي‌رسد. لذا بايد جلسات با مجوزهاي قانوني و با ملاحظات همه‌جانبه‌اي در هر نقطه‌اي برگزار شود تا فضا تا انتخابات آرام باقي بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون