• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3406 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

خبر كوتاه

كرار رسما از استقلال جدا شد
همانطور كه افشارزاده، سرپرست استقلال اعلام كرده بود، وكيل كرار روز گذشته به ديدار افشارزاده در وزارت ورزش و جوانان رفت و پس از صحبت‌هايي كه با اين مدير انجام داد، به صورت رسمي قرارداد اين بازيكن عراقي با استقلال را فسخ كرد. اين بازيكن 107 ميليون تومان از فصل گذشته و 117 ميليون از مالياتش را درخواست كرده بود كه استقلالي‌ها با درخواست او موافقت كردند. همچنين اين بازيكن عراقي كليد منزل و خودرويي را كه از استقلال گرفته بود، تحويل داد.

نيمار: خواهان امضاي قرارداد جديد با بارسا هستم
فوق ستاره برزيلي بارسلونا خواهان پايان دادن به شايعات درباره آينده‌اش است. نيمار ۲۳ ساله كه تا سال ۲۰۱۸ با بارسلونا قرارداد دارد پس از پيروزي ۴ بر صفر اين تيم مقابل رئال سوسيداد كه با دو گل او ميسر شد درباره آينده‌اش به خبرنگاران گفت: «هنوز چند سال ديگر از قراردادم باقي مانده و پدرم هم درباره آينده‌ام صحبت كرده است. درست است كه پدرم گفت مسائل مربوط به ماليات دردسرساز شده ولي در حال حل اين مشكل هستيم. هنوز چند سال ديگر قرارداد دارم و مشخصا خواهان امضاي يك قرارداد جديد هستم.»

يك ايراني شاگرد مورينيو شد
ابوذر نوغاني، مربي انزليچي فوتبال كشورمان كه به عنوان نخستين مربي شاغل در ليگ انگليس به عضويت كادر فني تيم زير 21 سال كارديف سيتي در‌آمد و مشغول به كار شد اين‌بار هم نام خود را با ثبت دركلاس‌هاي مربيگري ژوزه مورينيو در دانشگاه ليسبون پرتغال بر سر زبان‌ها انداخت تا نخستين شاگرد ايراني يكي از بهترين و پرافتخارترين مربيان فوتبال دنيا قلمداد شود. نوغاني اين خبر را روي صفحه شخصي‌اش در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي نوشت تا به اين ترتيب از يك موفقيت ديگر در اروپا خبر بدهد. او به عنوان نخستين ايراني بر سر كلاس‌هاي مربيگري ژوزه مورينيو خواهد نشست تا كورس مذكور را در رشته فوق‌ليسانس مربيگري پشت سر بگذارد. نكته جالب اينكه براي حضور در اين كلاس‌ها تنها 30 مربي از سراسر جهان مي‌توانستند مجوز ورود به دانشگاه ليسبون را دريافت كنند كه ابوذر نوغاني به عنوان يك ايراني مجوز را به دست آورد تا يكي از بزرگ‌ترين موفقيت‌هاي خود را جشن بگيرد و نام ايران را بيش از گذشته بر سر زبان‌ها بيندازد.

شايعه در نفت؛ منصوريان نيم فصل مي‌رود
در حالي كه قبل از بازي حذفي استقلال و نفت شايعه شده بود اگر منصوريان در جام حذفي مقابل استقلال و در ليگ برتر مقابل پرسپوليس نتيجه نگيرد، نفت سرمربي‌اش را عوض مي‌كند و فركي را به خدمت مي‌گيرد، مديران نفت شايعه قطع همكاري با منصوريان را تكذيب كردند اما ديروز يك بازيكن نفت ادعا كرد منصوريان حداكثر تا پايان نيم فصل اول در نفت مي‌ماند. اين بازيكن در محفلي خصوصي گفته به عليرضا بيرانوند كه منصوريان او را كنار گذاشته، گفته‌اند براي نيم‌فصل دوم خودت را آماده نگه‌دار و همين حرف يعني نيم فصل دوم منصوريان سرمربي نفت نيست كه بيرانوند را روي نيمكت بنشاند. اين در حالي است كه منصوريان به بيرانوند گفته بود كه حالا حالاها نيمكت‌نشين خواهد ماند. پيش از اين گفته مي‌شد نفت مايل به همكاري دوباره با فركي است.

زنان واليبال ساحلي را از نزديك مي‌بينند؟ بعيد است
خبري كه روز شنبه در سايت‌هاي مختلف منتشر شد مي‌تواند اتفاق خوبي براي بانوان طرفدار تيم ملي باشد. ماجرا به مصاحبه فابيو آزودو، مديركل فدراسيون جهاني واليبال با يك سايت انگليسي زبان برمي‌گردد كه او در آن مصاحبه مدعي شده بود اميد زيادي به حل مشكل ورود زنان به محل برگزاري مسابقات واليبال در ايران دارد. به گفته آزودو، از آنجايي كه قرار است مسابقات تور جهاني واليبال ساحلي مردان زمستان امسال در جزيره كيش برگزار شود، فدراسيون جهاني واليبال اميد زيادي دارد كه مشكل ممنوعيت زنان تا قبل از شروع اين تورنمنت از بين برود. آزودو در شرايطي اين صحبت‌ها را مطرح كرده كه به گفته يكي از مسوولان فدراسيون واليبال، بعيد است اين اتفاق حداقل براي مسابقات واليبال ساحلي رخ دهد كه دليلش هم كاملا مشخص است و ديگر نيازي به توضيح ندارد با اين همه فدراسيون واليبال در تلاش است تا قبل از شروع دوره جديد ليگ جهاني، امكان حضور زنان در سالن آزادي را فراهم كند.

300 سكه پاداش طلاي المپيك
با اعلام معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش، پاداش مدال آوران در بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك 2016 ريو مشخص شد. نصرالله سجادي در اين رابطه گفت: « بر اساس تصميم جلسه شوراي معاونين كه در تاريخ هفتم آذرماه برگزار شد، وزير ورزش و جوانان با ابلاغي به معاونت توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي پاداش مدال‌آوران در بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك 2016 ريو را مشخص كرد. به ورزشكاراني كه در بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك ريو بتوانند مدال طلا كسب كنند 300، مدال نقره 200 و مدال برنز 120 سكه تمام اهدا خواهد شد. اين ميزان در دوره قبل به ترتيب براي مدال طلا 200، نقره 150 و برنز 100 سكه بود كه اكنون شاهد رشد قابل توجه در زمينه اهداي پاداش به مدال آوران هستيم.» سجادي در ادامه با اشاره به پرداخت پاداش به سرمربي تيم‌هاي شركت‌كننده در اين بازي‌ها كه ورزشكاران‌شان توانستند مدال كسب كنند، افزود: « در اين بخش هم ما شاهد رشد بوديم و بايد بگويم به سرمربياني كه ورزشكاران تيم‌هايشان مدال طلا كسب كنند 150، نقره 100 و برنز 75 سكه تمام اهدا مي‌شود. البته به سرمربي و مربيان خارجي تيم‌هاي ملي برابر مواردي كه در قراردادشان تعيين شده است از طرف فدراسيون‌هاي مربوطه پاداش به آنان پرداخت مي‌شود. مربي و سرپرست تيم‌هايي كه ورزشكاران‌شان موفق به كسب مدال شوند نيز به ترتيب براي مدال طلا 75، نقره 50 و برنز 40 سكه تمام اهدا خواهد شد. چنانچه ورزشكاري بتواند بيشتر از يك مدال كسب كند، فقط به مدال دوم برابر 50 درصد مدال اول پاداش تعلق مي‌گيرد. اين امر براي سرمربي تيم‌هايي كه ورزشكاران‌شان بيشتر از يك مدال كسب كنند هم فقط به مدال دوم برابر همان 50 درصد مدال اول پاداش اهدا خواهد شد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون