• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3409 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

جزييات پرونده از زبان رييس پليس آگاهي پايتخت

دستگيري سارقان داعش‌نما در كمتر از شش ساعت

 

اعتماد| با دستگيري پنج سارق مسلح كه با ادعاي دروغين وابستگي به گروه تروريستي داعش اقدام به سرقت مسلحانه از يك ايستگاه هلال احمر در جاده تهران به قم كرده بودند، پرده از جزييات حادثه برداشته شد.
ساعت 5 صبح 12 آذر امسال تيمي از ماموران كلانتري 176 حسن آباد با اطلاع از وقوع يك فقره سرقت مسلحانه از يك ايستگاه هلال احمر در كيلومتر 35 اتوبان تهران - قم به محل اعزام شدند. با حضور آنها مشخص شد پنج سارق مسلح پس از هجوم به يك ايستگاه هلال احمر خود را داعشي معرفي و اقدام به سرقت دو دستگاه آمبولانس و پرايد كرده و متواري شده‌اند.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت مسلحانه» تيمي از كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ مسوول رسيدگي به آن شدند. با آغاز تحقيقات هر هشت كارمند هلال‌احمر كه به مدت سه ساعت از سوي سارقان به گروگان گرفته شده بودند به كارآگاهان گفتند: «بامداد پنجشنبه داخل ساختمان بوديم كه ناگهان چند مرد مسلح به كلاشينكف و كلت كمري وارد ساختمان شدند و با تهديد به شليك همه ما را روي زمين خواباندند و دست و پاي‌مان را بستند. آنها خود را اعضاي داعش معرفي كردند و گفتند براي كشتن‌مان آمده‌اند. آنها همان ابتدا با خشونت همه تجهيزات مخابراتي و شبكه‌اي داخل ساختمان را خراب كردند و پس از آن با گرفتن كليد انبار همه وسايل داخل آن را دزديدند و با يك دستگاه آمبولانس و پرايد ايستگاه از محل متواري شدند.»
با ثبت حرف‌هاي شاكيان، به سرعت تيمي ويژه از كارآگاهان پايگاه يكم دست به كار شدند و در كمتر از شش ساعت موفق به شناسايي يكي از سارقان به نام مهدي شدند كه از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت است. با شناسايي مخفيگاه مهدي در بخش اميريه شهريار و تحت مراقبت قرار گرفتن آن از سوي پليس، هويت و مخفيگاه چهار سارق ديگر نيز شناسايي و سرانجام همه آنها، بامداد جمعه، در چند عمليات همزمان، از سوي نيروهاي پليس دستگير شدند.
سارقان كه به پايگاه يكم پليس آگاهي منتقل شده بودند در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به سرقت از ايستگاه هلال احمر اعتراف كردند و به كارآگاهان گفتند: «ما نقشه سرقت را در يك گاراژ خريد ضايعات در شهريار طراحي كرديم. روز سرقت با چند قبضه سلاح كلاشينكف و كلت كمري، سوار يك دستگاه پيكان وانت شديم و به ايستگاه هلال احمر حمله كرديم. آنجا به دروغ خودمان را داعشي معرفي كرديم تا هشت كارمند ايستگاه را بترسانيم و بتوانيم دست و پاي‌شان را ببنديم. سه ساعت آنها را به گروگان گرفتيم و سرانجام اموال انبار هلال احمر را سرقت كرده و همراه دو دستگاه آمبولانس و پرايد ايستگاه از محل متواري شديم. ما چيزي حدود 400 كيلوگرم آلومينيوم به ارزش يك ميليون و 500 هزار تومان دزديده بوديم. خودروها را هم پس از سرقت در منطقه فرديس رها كرديم.»
سردار عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به ادعاي دروغ و واهي سارقان درباره وابستگي خود به گروه تروريستي داعش، جزييات بيشتري از پرونده گفت: «با انجام تحقيقات از هر پنج متهم مشخص شد آنها هيچ وابستگي به اين گروه تروريستي ندارند و فقط با انگيزه ايجاد انحراف در مسير تحقيقات پليس اقدام به طرح اين موضوع در زمان سرقت كرده‌اند.»
به گفته سردار محمديان، انگيزه سارقان تنها مالي بوده كه با توجه به كسب مبلغي كمتر از يك ميليون 500 هزار تومان از فروش اموال مسروقه، به هركدام از اعضاي اين گروه مبلغي كمتر از 300 هزار تومان رسيده است. رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان از كشف دو خودروي سرقتي در منطقه فرديس و ادامه تحقيقات از متهمان در پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون