• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3415 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر

واكنش سروري به فيلمي پخش شده از رسانه ملي

وضعيت آسيب‌هاي اجتماعي در پايتخت قابل قبول نيست

تسنيم| رييس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر تهران با انتقاد از وضع آسيب‌هاي اجتماعي در شهر تهران به عنوان پايتخت كشور گفت: مسوولان بايد پاسخگوي زنان و كودكان آسيب‌ديده در قيامت باشند. پرويز سروري، با اشاره به انتشار فيلم‌ها و گزارش‌هاي تكان‌دهنده در خصوص آسيب‌‌هاي اجتماعي اظهار داشت: فيلم‌ها و گزارش‌هاي پخش شده و فيلم تكان‌‌دهنده‌اي كه شب گذشته در موضوع آسيب‌هاي اجتماعي شهر تهران از رسانه ملي پخش شد، حجت را بر همه ما تمام كرده و هيچ توجيهي براي هيچ مسوول و فردي از نظر قانوني، شرعي و وجداني باقي نگذاشته   است.
وي با بيان اينكه طبق احاديث معصومان «مردم، خانواده مسوولان هستند» گفت: بايد تمام مسوولان كشور متوجه باشند كه هر زن و كودك آسيب ‌ديده اين شهر و كشور، حقي بر گردن مسوولان دارند و مسوولان فرداي قيامت بايد پاسخگوي آنها باشند. رييس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از وضع آسيب‌هاي اجتماعي در شهر تهران به عنوان پايتخت كشور، افزود: اين قابل قبول نيست كه در جمهوري اسلامي و در پايتخت كشورمان كه ام‌القراي شهرهاي جهان اسلام است، شاهد پيشروي آسيب‌هاي اجتماعي تا اين اندازه باشيم و اين در حالي است كه تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي ايران بايد الگوي سلامت اجتماعي براي تمام دنيا باشد ولي در ام‌القراي جهان اسلام شاهد چنين معضلاتي هستيم. سروري ادامه داد: گسترش آسيب‌هاي اجتماعي در شهر تهران تا اين اندازه نشان مي‌دهد كه مسوولان كشور وظايف خود را انجام نداده‌اند و مي‌توان گفت كه دست‌هاي مسوولان به نشانه تسليم بالا رفته است. وي با تاكيد بر اينكه وضعيت آسيب‌هاي اجتماعي به مرحله قرمز و خطرناك رسيده است، افزود: بايد در ابتداي امر بپذيريم كه غفلت كرده‌ايم و به وظايف خود عمل نكرده‌ايم و اين شرايط تا حدي پيش رفته است كه به مرز خطرناك رسيده است.
رييس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر لزوم پرهيز از نگاه بخشي و دستگاهي براي حل اين معضل خطرناك، گفت: بايد مسوولان امر توجه داشته باشند كه تنها راه كنترل اين آسيب‌هاي اجتماعي پرهيز از نگاه بخشي است و بايد همگان با نگاهي جهادي و تعاملي به مبارزه با اين آسيب‌ها برويم تا اين وضع را كنترل كنيم. سروري ادامه داد: بايد تمامي دستگاه‌هاي دولتي و مسوول به اين نكته توجه كنند كه روش‌هاي پيشين در حل معضلات آسيب‌هاي اجتماعي جواب نداده و بايد مدل‌هاي جديدي را در برخورد با اين پديده‌هاي زشت طراحي كرد چراكه تاخير در اين امر به هيچ‌وجه قابل قبول نيست. وي نگاه بخشي مسوولان دستگاه‌هاي مختلف را از عوامل رشد آسيب‌هاي اجتماعي و ناكارآمدي روش‌هاي گذشته برشمرد و افزود: دولت، شهرداري‌ها و دستگاه‌هاي حمايتي بايد انسجام بيشتري در مواجهه با آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشند چراكه حل اين آسيب‌ها به مثابه حل پازلي است كه با تعامل و نگاه فرابخشي امكان حل آن وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون