• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3422 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

تشكل‌ها

بازگشت اتحاديه اروپا به بازار آبزيان ايران|مدير كل دفتر بهبود كيفيت، فرآوري و توسعه بازار آبزيان از بازگشت كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به بازار محصولات شيلاتي ايران خبر داد و گفت: كشورهايي مانند ايتاليا، اسپانيا، فرانسه و آلمان كه در گذشته جزو مشتريان محصولات شيلاتي ايران بودند، مجددا به بازار اين بخش بازگشتند كه مي‌تواند درآمد ارزي محصولات شيلاتي را 25 درصد افزايش دهد. عيسي گلشاهي با اشاره به اجراي لغو تحريم در ماه جاري و تاثير آن بر بازار محصولات شيلاتي، گفت: بازارهاي اروپايي هيچگاه براي محصولات شيلاتي بسته نشده است و حتي در دوران تحريم نيز انواع آبزيان ايران به كشورهاي اروپايي صادر مي‌شد.

توليد 50 كيلوگرم مركبات به ازاي هر نفر|مدير كل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه مركبات كشور چهار و نيم ميليون تن از توليد را به خود اختصاص داده است، افزود: سرانه توليد مركبات براي هر نفر در دنيا ۱۰ كيلوگرم است كه اين ميزان در كشور ما به پنج برابر مي‌رسد. ابوالقاسم حسن پور گفت: بايد اصلاح باغات مركبات كشور براي افزايش توليد در دستور كار قرار گيرد. باغداران مركبات زحمت زيادي مي‌كشند كه به اين ميزان توليد برسيم و با همراهي مديران و كارشناسان به نتايج خوبي در اين زمينه دست يافته‌‌ايم. حسن‌پور با اشاره به اينكه به توليد مركبات به هر قيمتي نياز نداريم، اضافه كرد: باغداران و اتحاديه‌ها بايد بيشتر تلاش كنند تا محصولات خود را در سطح مناسب و كيفي صادر كنيم. متوسط توليد مركبات در دنيا 15 تن در هكتار است كه اين ميزان در ايران به ازاي هر هكتار 17 تن است.

لبنيات گران نمي‌شود|دبير انجمن صنايع لبني با بيان اينكه كارخانجات هيچ‌گونه افزايش قيمتي را درباره محصولات خود اعمال نخواهند كرد، گفت: فعلا تا زماني كه خروج از ركود اتفاق نيفتد، امكان چنين امري فراهم نيست. رضا باكري در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به ابلاغيه چند روز پيش سازمان حمايت مبني بر افزايش ۶ درصدي قيمت سه فرآورده پرمصرف لبني از اول دي‌ماه، اين مساله از امروز اعمال مي‌شود؟ اضافه كرد: كارخانجات هيچ‌گونه افزايش قيمتي را درباره محصولات خود اعمال نخواهند كرد. وي با بيان اينكه بازار مصرف كشش لازم را ندارد، ادامه داد: تقاضاي موجود در بازار مي‌گويد كه افزايش قيمت توجيه دارد يا خير؛ وقتي ما با مازاد شيرخام مواجه هستيم، نمي‌توانيم آن را جذب كنيم و توليدات خود را نيز نمي‌توانيم كامل به فروش برسانيم براي چه بايد قيمت فرآورده‌ها را گران كنيم؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون