• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3429 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي

آيت‌الله موحدي‌كرماني: لاريجاني با ما است

آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني، دبير جامعه روحانيت مبارز در حاشيه نخستين گردهمايي سراسري شوراي ائتلاف اصولگرايان كه در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز درباره حضور هاشمي در ليست خبرگان جامعه روحانيت تصميم‌گيري نشده است. وي درخصوص حضور رييس مجلس در جمع اصولگرايان نيز اظهار داشت: آقاي لاريجاني اگر نماينده هم معرفي نكند با ما است. موحدي‌كرماني درخصوص پيام وحدت و حضور اضلاع مختلف اصولگرايي در اين همايش نيز اظهار داشت: اين مساله بسيار خوب است و دعا مي‌كنم تا پايان، اين وحدت رويه ادامه داشته باشد. دبيركل جامعه روحانيت مبارز درباره يارگيري رقيب از جريان اصولگرايي نيز تاكيد كرد: بنده اصولگرايان را به داشتن بصيرت توصيه مي‌كنم. وي با بيان اينكه وحدت اصولگرايان ادامه مي‌يابد، تصريح كرد: هيچكس نمي‌تواند در وحدت اصولگرايان خدشه وارد كند.
ابوترابي‌فرد: اصولگرايان گام‌هاي خوبي در جهت وحدت برداشته‌اند
محمدحسن ابوترابي فرد هم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اصولگرايان با وحدت كلمه و انسجام تصميم دارند تا در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري حضوري هماهنگ، متشكل و سازمانيافته‌اي داشته باشد. وي تاكيد كرد: گام‌هايي كه براي رسيدن به يك انسجام قابل قبول در راستاي اقتدار نظام برداشته شده قدم‌ها و گام‌هاي خوبي بوده است و ان‌شاءالله ادامه پيدا كند. نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اجتماع امروز اصولگرايان هم در راستاي انسجام و وحدت آنها بوده و اميدواريم همه نيروهاي انقلاب با انسجام و در چارچوب مصالح ملي و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در اين مسير قدم‌هاي خوبي بردارند.
تقوي: اصولگرايان در مقابل يارگيري اصلاح‌طلبان از جناح رقيب هوشيار باشند
سيد رضا تقوي، قائم‌ مقام جامعه روحانيت مبارز درباره يارگيري اصلاح‌طلبان از ميان اصولگرايان اظهار داشت: اصولگرايان بايد هوشمندي خود را در برابر اين تاكتيك آنها بالا ببرند. وي افزود: جريان رقيب فعاليت سياسي خود را انجام مي‌دهد و اصولگرايان نيز به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهند بنابراين اين گونه رفتارها طبيعي است.
چمران: قاليباف و لاريجاني در ائتلاف اصولگرايان نماينده دارند
مهدي چمران، رييس شوراي شهر در پاسخ به اين سوال كه آيا‌ آقاي قاليباف در نشست‌هاي شوراي ائتلاف اصولگرايان شركت مي‌كند يا خير، گفت: بله‌ آقاي قاليباف در اين نشست‌ها شركت دارند و حتي نماينده هم معرفي كردند. رييس شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا آقاي لاريجاني در ائتلاف اصولگرايان حضور دارد يا خير، گفت: ايشان نماينده از سوي خود معرفي كردند و گفته‌اند كه با اصولگرايان هستند.
هاشمي: وحدت صددرصدي اصولگرايان در دو انتخابات آتي لازم است
سيدمهدي هاشمي، نماينده مردم تهران در مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به زمينه بسيار خوبي كه شكل گرفته ان‌شاءالله شاهد وحدت و انسجام صددرصدي اصولگرايان در دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان خواهيم بود. وي تاكيد كرد: تجربه تلخ گذشته اين نياز يعني وحدت صددرصدي را براي اصولگرايان محرز كرد و ان‌شاءالله اين اتحاد تا انتهاي كار پيش برود. نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد: با توجه به اصول مباني نظام و انقلاب بايد اين وحدت را اصل كار قرار دهيم و از آن تبعيت كنيم حتي اگر انتظارات‌مان محقق نشود.
زاكاني: اصلاح‌طلبان با نام‌نويسي فله‌اي در انتخابات به دنبال بحران‌آفريني هستند
عليرضا زاكاني، نماينده تهران اظهار داشت: اگر رمز اصلاح‌طلبان در سال 88 به تعبير آقاي ابطحي تقلب بود اين‌بار فتنه را در قبل از انتخابات و با شعار ردصلاحيت شروع مي‌كنند. وي درخصوص ثبت نام گسترده اصلاح‌طلبان نيز افزود: ثبت نام اصلاح‌طلبان چه در انتخابات مجلس خبرگان و چه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي طبق شنيده‌ها و اطلاعات من حكايت از اين دارد كه برخي‌ از آنها با وجود اطلاع از رد صلاحيت خود ثبت‌نام كرده‌‌اند تا در كشور بحران‌آفريني ايجاد كنند بنابراين اين سناريويي است تا جامعه را با بحران جديدي روبه‌رو كرده و در مقابل ما بايد هوشمندي خود را نشان دهيم. وي در پاسخ به پرسشي درخصوص اظهارات غلامحسين كرباسچي مبني بر يارگيري اصلاح‌طلبان از جناح رقيب گفت: آنها چنين نقشه‌اي دارند بنابراين بايد اصولگرايان دقت كنند كه پازل آنها را تكميل نكنند و با هوشمندي خود اجازه عملي شدن نقشه ‌آنها را ندهند.
آيت‌الله قرهي: سخن از شورايي شدن رهبري به دليل حب نفس است
آيت‌الله روح‌الله قرهي، رييس حوزه علميه امام مهدي (عج) در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه نظرتان درمورد نظارت مجلس خبرگان چيست، اظهار كرد: مجلس خبرگان مجلسي براي انتخاب ولايت نيست بلكه ولايت توسط خداوند هدايت مي‌شود. وي افزود: ما در زمان امام(ره) ديديم وقتي مجلس خبرگان قائم‌مقام انتخاب كرد، دچار اشتباه شد.  رييس حوزه علميه امام مهدي (عج) تصريح كرد: سياسي كردن مجلس خبرگان يك اشتباه بزرگ است بنابراين سياسيون بدانند كه ما امروز در آستانه فرج امام زمان (عج) هستيم و پرچم اين كشور بايد به دست صاحب اصلي خود برسد. آيت‌الله قرهي در خصوص اينكه عده‌اي در فضاي سياسي مجددا بحث شورايي شدن رهبري را مطرح مي‌كنند، اظهار كرد: اگر رهبري قرار بود شورايي باشد، امام حسن (ع) و امام حسين (ع) هم با هم كشور را شورايي اداره مي‌كردند اما زماني كه امام حسن (ع) امام است امام حسين (ع) ولو امام بالقوه باشد اما امام بالفعل نيست. وي ادامه داد: ما امروز كشورهايي را در دنيا سراغ داريم كه شورايي در حال اداره شدن هستند اما با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو شدند؛ مثلا در هرزگوين شوراي رياست‌جمهوري راه انداختند اما مشكلاتي ايجاد شده و خودشان هم اقرار مي‌كنند.

توكلي: مفاهمه با رقيب اگر با حفظ موضع باشد اشكالي ندارد

احمد توكلي، نماينده مردم تهران در مجلس هم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همه بايد تلاش كنيم تا وحدت اصولگرايان ادامه پيدا كند. وي در پاسخ به اين سوال كه نظر شما درباره برخي اقدامات كه قصد دارند اتحاد اصولگرايان را به هم بزنند، چيست، گفت: در سياست حلوا پخش نمي‌كنند و ما بايد حواس‌مان جمع باشد و اين وحدت را حفظ كنيم. توكلي در پاسخ به موضوعي مبني بر اينكه برخي جريان‌هاي سياسي سعي مي‌كنند برخي نيروهاي اصولگرا را به خود نزديك كنند، تصريح كرد: ناحيه‌هاي خاكستري به دليل حوادث سياسي زياد شده است. البته اصولگرايان بايد اتحاد و وحدت خود را حفظ كنند و به نظر بنده مفاهمه كردن با رقيبان اگر با حفظ موضع باشد اشكالي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون