• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

تشكل‌ها

افزايش صادرات خرما|رييس سازمان مركزي تعاون روستايي از افزايش صادرات خرما در سال جاري خبر داد و گفت: قيمت صادراتي خرما كاهش نيافته و هر كيلوگرم آن از 90 سنت تا    4/4 دلار بسته به نوع و كيفيت به فروش مي‌رود. حسين صفايي اظهار كرد: امسال صادرات خرما نسبت به سال گذشته بهتر بود؛ به گونه‌اي كه در هشت ماهه امسال 110 هزار تن خرما به كشورهاي مختلف صادر شده است كه از نظر وزني 5/18 درصد و از نظر ارزشي 20 درصد نسبت به هشت ماهه سال گذشته افزايش يافته است. به گفته وي، تاكنون توليدكنندگان براي فروش تضميني محصولات‌شان به دولت درخواستي نداشته‌اند و اين نشان مي‌دهد كه بازار نسبتا وضعيت مطلوب‌تري نسبت به سال گذشته دارد.

واردات فقط با ثبت نمايندگي صورت گيرد|رييس مجمع واردات گفت: مرجع اعطاي نمايندگي بايد از صلاحيت لازم برخوردار باشد. يعني از طرف شركت مادر مجاز در تفويض اعطاي نمايندگي باشد، نه اينكه افراد بروند و از يك فروشگاه كوچك نامه يا يك كاغذ بياورند و نام اين كار را اخذ نمايندگي رسمي بگذارند. عليرضا مناقبي اظهار كرد: موضوع حمايت از نمايندگان رسمي و مسووليت‌پذير يكي از مقولات اساسي و اجتناب‌ناپذير در حوزه تجارت خارجي كشور است. اين مساله خصوصا در آستانه گشايش‌هاي پسابرجام از حساسيت بيشتري برخوردار است و به همين جهت مجمع واردات در ديدارهاي مختلف با مديران دستگاه‌هاي دولتي، خواستار توجه بيشتر به اين مساله شده است.

كاهش توليد خودرو |توليد انواع خودرو در آذر ماه امسال 6/25 درصد كاهش يافت. آذر ماه امسال توليد انواع خودرو با افت 6/25 درصدي از 105 هزار و 851 دستگاه در آذر 1393 به 78 هزار و 707 دستگاه كاهش يافت. در اين مدت توليد انواع سواري با كاهش 9/19 درصدي از 90 هزار و 2 دستگاه در آذر 1393 به 72 هزار و 87 دستگاه كاهش يافته است. آذر ماه امسال توليد انواع وانت با كاهش 9/56 درصدي از 13 هزار و 546 دستگاه در آذر 1393 به 5833 دستگاه كاهش يافته است. در اين مدت توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس با رشد 70 درصدي از 20 دستگاه در آذر 1393 به 34 دستگاه افزايش يافته است.

بعد از ممنوعيت، برنج وارد نكرديم |معاون وزير جهاد با بيان اينكه خريد برنج‌هاي امريكايي چهار ماه قبل از اعلام ممنوعيت واردات از اين كشور انجام شده است، گفت: بعد از اعلام ممنوعيت، حتي يك كيلوگرم برنج از امريكا خريداري نكرده‌ايم. خريد برنج از امريكا مربوط به سوم تيرماه امسال است كه با توجه به پروسه واردات، بارگيري و تخليه در ايران حدود ۵ ماه طول كشيده تا به كشور وارد شود. علي قنبري با بيان اينكه ممنوعيت واردات كالاهاي امريكايي مربوط به ۵ آبان‌ماه سال جاري است، گفت: خريد برنج‌هاي مذكور چهار ماه قبل از اعلام اين ممنوعيت، انجام گرفته و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. پس از اعلام ممنوعيت واردات كالاهاي امريكايي، حتي يك كيلوگرم برنج هم از امريكا خريداري نشده است.

برقراري پرواز روزانه بحرين-فرودگاه امام |عضو هيات‌مديره شهر فرودگاهي امام خميني (ره) با بيان اينكه سازمان هواپيمايي بحرين هيچ مكاتبه‌اي براي قطع پروازهاي خود به تهران نداشته است، از برقراري پرواز روزانه منامه-تهران خبر داد و گفت: بخش زيادي از مسافران اين پرواز اغلب شيعيان بحرين هستند. حميدرضا سيدي درباره پروازهاي بحرين به ايران و ادعاي منامه در قطع كردن اين پرواز خود، اظهار داشت: كشور بحرين روزانه يك پرواز به فرودگاه امام‌خميني(ره) دارد. وي با بيان اينكه بحريني‌ها هفته‌اي شش پرواز به تهران دارند، ادامه داد: شنيده شد كه كشور بحرين ادعا كرده است پروازهاي خود را به ايران كنسل كرده است در صورتي كه اين پرواز‌ها جريان دارد و هيچ اعلام رسمي و مكتوبي از سوي سازمان هواپيمايي بحرين در اين باره دريافت نكرده‌ايم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون