• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

سردار نقدي:

هم چرخ سانتريفيوژها پنچر شد هم كارخانه‌ها

 

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: قرار بود هم چرخ سانتريفيوژها بچرخد و هم چرخ كارخانه‌ها اما ديديم كه چرخ هر دو پنچر شد. به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين كشور در جمع مسوولان استاني بسيج سازندگي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي گفت: اگر به اقتصاد مقاومتي ايمان داشتيم و چشم‌مان به خارج از كشور و برجام نبود وضعيت‌مان بهتر از اين بود. قرار بود هم چرخ سانتريفيوژها بچرخد و هم چرخ كارخانه‌ها اما ديديم كه چرخ هر دو پنچر و اقتصاد ما دچار ركود شد و هيچ خيري نديديم.
نقدي افزود: اين دولت ادعا داشت كه رابطه با كشورهاي خارجي را بهتر خواهد كرد اما ديديم كه شش كشور دسته چندم رابطه‌شان را با ايران به صورت توهين‌آميزي قطع كردند زيرا جري شده بودند. معلوم است وقتي ما صلابت خود را بشكنيم و پنجاه بار زير پرچم امريكا راه برويم و بخنديم و قدم بزنيم همه كشورها احساس مي‌كنند كه ايران از هم پاشيده و مي‌شود هر كاري با ايران كرد.
وي با تاكيد بر اينكه بسيج سازندگي به عنوان پيش‌قراول نظام در اقتصاد مقاومتي نبايد معطل هيچ كسي بماند و بايد فعاليتش را توسعه دهد، اظهاركرد: بسيج سازندگي بايد مثل هميشه احساس تكليف كند و اداري كار كردن را از سازمان خود دور كند. بسيج سازندگي بايد تحولي عظيم و انقلابي اقتصادي را رقم بزند.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه بسيج سازندگي با توجه به سياست‌هاي ولايت، براي فعاليت خود چشم‌انداز تهيه كرده است، خاطرنشان كرد: ما در سال 1404 بايد 20ميليون بسيجي فعال داشته باشيم كه در سال يك دوره به اردوهاي جهادي بروند. در سال 1404 اگر هر بسيجي پنج روز به اردوي جهادي برود، رقم 100 ميليون نفر خدمت‌رساني جهادي محقق مي‌شود. بسيج سازندگي بايد عادت‌هاي اداري را بشكند و جهادي كار كند.
نقدي با بيان اينكه دشمن در تلاش است فرهنگ ليبراليستي را وارد كشور كند و ما بايد مقابل اين نفوذ دشمن بايستيم و مسووليت‌پذير باشيم، افزود: اساس بسيج مسووليت‌پذيري است. بسيج روحيه انقلابي دارد و بي‌تفاوت نيست. ما در هر استان بايد 500 هزار نفر را به اردوهاي جهادي بفرستيم. مردم خودشان با همياري يكديگر مي‌توانند مشكل خودشان را حل كنند.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به دفن مواد غذايي توسط دولت به بهانه تنظيم بازار، گفت: دفع 1700 تن سيب زميني اسراف بزرگي بود كه دولت انجام داد. يك ميليون و 700 هزار كيلو سيب زميني يعني يك وعده غذايي براي هشت ميليون نفر كه ما به سادگي آن را دفن كرديم. امحاي سيب زميني در حالي انجام شده است كه ما براي تهيه نشاسته مورد نياز گل حفاري به سيب زميني نياز داريم. 30درصد گل حفاري چاه‌هاي نفت نشاسته سيب‌زميني است و نشاسته ذرت، گندم يا محصولات ديگر دردي دوا نمي‌كند. سالانه ما 50 هزار تن نشاسته نياز داريم اما كارخانه‌هاي ما خوابيده است و ما از خارج گل حفاري وارد مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: صنايع تبديلي مي‌تواند ما را از اين وضعيت و از اين اسراف‌كاري‌ها نجات دهد چرا كه ما الان در كشور حدود پنج ميليون تن ضايعات محصولات كشاورزي در سال داريم. راه درمان اين ضايعات صنايع تبديلي است. بايد كارگاه‌هاي زودبازده و كوچك بيشتر شود و مردم را براي انجام فعاليت‌هاي اقتصاد مقاومتي تشويق كنيم. مردم بايد بيشتر با فوايد فعاليت‌هاي اقتصاد مقاومتي آشنا شوند. كارگاه‌هاي زود بازده يا مشاغل خانگي ورشكستگي ندارد. بايد فعاليت‌هاي اقتصاد مقاومتي را به خانه‌ها سوق دهيم و هر خانه مي‌تواند يك كارگاه كوچك شود. صنعت خانگي بايد رواج پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون