مشمولان جديد رتبهبندي معلمان درسال آينده
ايسنا|معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه طرح رتبهبندي معلمان دروازه جديدي براي ورود به كيفيت نيروي انساني در آموزش و پرورش است، اظهار كرد: اگر طرح رتبهبندي به خوبي اجرا شود، ميتواند ارتقاي مهارتهاي نيروي تخصصي ما را تضمين كند. بنابراين رتبهبندي فينفسه اهداف بسيار بلندي را دنبال ميكند. محمد بطحايي در اين خصوص افزود: امسال توانستيم بخش كوچكي از چشمانداز بلند رتبهبندي را به اجرا در بياوريم. در سال جاري كه به نوعي مرحله تطبيق رتبهبندي تلقي ميشود، با توجه به صلاحيتها و شايستگيهايي كه نيروهاي موجود داشتند رتبههاي قبليشان را با رتبههاي جديد تطبيق داديم. معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه مكلف شديم بر اساس مصوبه شوراي توسعه مديريت براي سال آينده بحث جدي رتبهبندي را كه سنجش صلاحيتهاي حرفهاي است به اجرا در بياوريم، اعلام كرد: براي سال آينده نظام سنجش صلاحيتهاي حرفهاي معلمان را راهاندازي خواهيم كرد و بر اساس آن نيروي انساني متناسب با شايستگيها و صلاحيتهاي حرفهاي و تخصصياش مورد ارزيابي قرار ميگيرد. بر اين اساس كساني كه نسبت به مرتبه قبلي از پيشرفت مقبولي برخوردار شده باشند، رتبه بالاتري را كسب ميكنند. بطحايي با اشاره به اهميت بالا و نقش مهم و كليدي نيروي انساني در آموزش و پرورش گفت: اگر بتوانيم نيروي انساني ماهر، متخصص و متعهد داشته باشيم بسياري از كاستيهاي نظام آموزش و پرورش كه امروز مورد گلايه مردم و كارشناسان و مقامات ارشد است، برطرف ميكنيم. در واقع ميتوان گفت طرح رتبهبندي دروازه ورود ما به كيفيت بخشي در آموزش و پرورش است.