• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

تشكل‌ها

دستور ويژه براي حذف دلالان از بازار ميوه شب عيد| قائم مقام وزير جهاد كشاورزي گفت: امسال بهتر و زودتر از پارسال، دو ميوه پر مصرف سيب و پرتقال براي شب عيد تامين و بخش زيادي از آن خريداري شده است. همچنين طبق بخشنامه وزير كشاورزي نياز مردم فقط بايد از توليدكنندگان خريداري شود و دلال و واسطه هيچ نقشي نبايد در اين فرآيند داشته باشد. خليل آقايي اظهار كرد: تامين سيب و پرتقال شب عيد وظيفه وزارت كشاورزي است اما توزيع آن و كنترل قيمت در مغازه‌ها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.  

ابطال پروانه استاندارد پنج ماده غذايي| استاندارد استان تهران پس از بازرسي و نمونه‌برداري، پروانه استاندارد پنج فراورده غذايي را ابطال و زعفران با نام تجارتي محبوب را توقيف كرد. در جلسات كميته علايم آذرماه اين اداره كل، پروانه كاربرد علامت استاندارد پنج فرآورده شامل برنج سفيد نيم پز بسته‌بندي شده با نام تجارتي آدان، سس گوجه فرنگي و سس مايونز با نام تجارتي مسرور، چاي سبز در بسته‌‌بندي لفاف متالايز در جعبه مقوايي با نام‌هاي تجارتي كوثر - سپاهان - شباهنگ - قوش، سوسيس و كالباس 90-40 درصد گوشت قرمز و مرغ با نام‌ تجارتي سومر، ابطال شد.

بي‌تاثيري تنش‌ها بر بازار فرش| رييس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تاكيد كرد: قطع رابطه با كشورهاي عربي از جمله عربستان يا بحرين با توجه به ركودي كه در سال‌هاي اخير در صادرات فرش دستباف به اين كشورها داريم تاثيري در اين بخش نخواهد داشت. سيد مجتبي عراقچي، با بيان اينكه قطع رابطه بحرين يا عربستان تاثيري در ميزان صادرات فرش دستباف ايراني نمي‌گذارد، گفت: بعد از جنگ عراق و كويت بازار فرش كشورهاي عربي نيز از بين رفت و راكد شد. كشورهاي عربستان و بحرين در سال‌هاي گذشته مشتري فرش‌هاي دستباف ايراني به ويژه سايز بزرگ بودند، ولي در سال‌هاي اخير اين بازار راكد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون