• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3136 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر

جعفر كاشاني، رييس هيات‌مديره پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

يكي به من هم بگويد در باشگاه پرسپوليس چه خبر است!

گروه ورزش| پرسپوليس اين روزها در مسير پيوستن به تاريخي قرار دارد كه نام خود را از آنجا گرفته است. بي‌ثباتي‌هاي مديريتي در سال‌هاي گذشته اين باشگاه بزرگ را تبديل به خرابه‌يي كرده كه تمام هواداران را نگران خود كرده است. حميدرضا سياسي، مديرعامل باشگاه پرسپوليس در حالي كه هنوز مهر حكمش خشك نشده بود، نا‌گهان سر از زندان در‌مي‌آورد. اين وسط اما ابهام و بلاتكليفي صداي هواداران را در آورده است. مسوولان وزارت ورزش و اميررضا خادم، كه مديريت باشگاه را از ابتداي فصل بر عهده داشتند، تقريبا سكوت كرده‌اند. مديران باشگاه پرسپوليس و اعضاي هيات‌مديره در مصاحبه‌هاي خود توضيحات نامفهوم مي‌دهند. رييس هيات‌مديره باشگاه هم تاكيد دارد كه خودش واقعا نمي‌داند چرا حميدرضا سياسي به زندان افتاده است. بلاتكليفي اين روزها پرسپوليس به قدري جدي است كه مديريت فعلي باشگاه نمي‌تواند هيچ تصميم درستي براي تيم اتخاذ كند. به همين ترتيب فرصت‌ها هم براي تقويت تيمي كه قرار است در آينده‌يي نزديك نماينده ايران در جام باشگاه‌هاي آسيا باشد يكي يكي از دست مي‌رود. در چنين شرايطي جعفر كاشاني، رييس هيات‌مديره پرسپوليس گفت‌وگويي با «اعتماد»  داشت كه در زير مي‌خوانيد:

  ابهامات درباره باشگاه پرسپوليس به اوج خود رسيده است. نه تكليف نقل و انتقالات تيم مشخص است و نه مديريت! مي‌توانيد شفاف بگوييد قرار است در روزهاي آينده چه اتفاقي براي اين تيم رخ بدهد؟

باشگاه الان سخنگو دارد و بهتر است كه من اظهارنظري نداشته باشم. خواجه‌وند مسوول پاسخگويي به سوالات و مسائل مختلف مربوط به باشگاه است!

  اما شما رييس هيات‌مديره باشگاه هستيد و تاثيرگذارترين مدير پرسپوليس به حساب مي‌آييد.

خواجه‌وند بايد در اين باره صحبت كند!

  حتي به عنوان يك پيشكسوت پرسپوليس هم نمي‌خواهيد درباره وضعيت نابسامان اين‌روزهاي اين تيم حرف بزنيد؟

حالا شد. به عنوان يك پرسپوليسي نسبت به جريانات اخير واقعا دغدغه خاطر دارم. اميدوارم هرچه‌ سريع‌تر اين سوءتفاهمات برطرف شود، چرا كه ميليون‌ها آدم دل نگران  وضعيت پرسپوليس  هستند.
   با اين وضعيت واقعا اميدوار هستيد؟

من اميدوارم نگاه مسوولان به ورزش قهرماني تغيير پيدا كند و پرسپوليس تبديل به يك باشگاه شود. باشگاهي كه در گذشته بود، اما امروز نيست. اميدوارم مسوولان با توجه به اين سياست‌ها برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري لازم را براي برون‌رفت از اين بحران داشته باشند. الان هم مسوولان واقعا در تلاش هستند تا اين سوءتفاهمات به وجود آمده برطرف شود.

  بحثي كه الان داريد و به آن اشاره مي‌كنيد مربوط به اشكالات در ساختار و نظام‌ باشگاه‌داري در ايران است. همه اين حرف‌ها را قبول دارند. اما درباره شرايط بسيار بد اين‌روزهاي تيم پرسپوليس صحبت كنيد. صداي مردم هم به خاطر حوادث اخير در آمده است.

من هم دارم براي مردم حرف مي‌زنم. پرسپوليس بيش از 30 ميليون نفر هوادار دارد كه با اين تيم زندگي مي‌كنند. تمام ستارگاني كه براي اين تيم بازي كرده‌اند در قلب اين مردم جا دارند. تشكيلات و شرايط همه‌چيز را روشن مي‌كند. پرسپوليس امروز يك تيم است و نه باشگاه. من جعفر كاشاني كه سال‌هاي براي اين تيم بازي كرده‌ام و حتي ساير پيشكسوتان و پرسپوليسي‌ها ناراحت هستيم و نگران. اما واقعيت اين است كه تمام اين مشكلات نشات گرفته از ساختار غلطي است كه در پرسپوليس در ساليان گذشته حكمفرما بوده است. پرسپوليس بايد سازمان و تشكيلات داشته باشد.
 امروز اما از اين تشكيلات و سازمان خبري نيست. حالا مردم بايد با اين اتفاقات بد بسوزند و بسازند؟

مسلما تمام مسوولان ذي‌ربط دارند تلاش مي‌كنند تا اين مسائل حل شود. همه دارند كار مي‌كنند تا اين ابرهاي سياه كنار بروند. تمام فكر ما بازگرداندن باشگاه به مسير اصلي خودش است. قطعا وزارت ورزش و جوانان و ساير ارگان‌هاي مسوول تصميمات لازم را اتخاذ خواهند كرد.

 خبري منتشر شد مبني بر اينكه به اعضاي هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس رسما اعلام شده كه حميدرضا سياسي به خاطر مشكلاتي كه با آن روبه‌رو شده و در زندان به سر مي‌برد و ديگر نمي‌تواند مديرعامل باشگاه باشد. به اين ترتيب هيات‌مديره بايد هرچه‌ سريع‌تر تكليف مديريت باشگاه را مشخص كند. به عنوان رييس هيات‌مديره اين مساله را تاييد مي‌كنيد؟

ببينيد. من يك پرسپوليسي قديمي و عضو كوچكي از خانواده اين باشگاه بزرگ هستم. اما جواب سوال شما را اتفاقات روزهاي آينده مشخص خواهد كرد. من چيز ديگري نمي‌دانم!

  شما در صحبت‌هاي‌تان گفتيد سوءتفاهم. اما زنداني شدن مديرعامل باشگاه بزرگ پرسپوليس با 30 ‌ميليون هوادار به نظر شما سوءتفاهم است؟ به نظر شما كه عمرتان را با فوتبال و پرسپوليس گذرانده‌ايد. اينكه يكي يكي اعضاي هيات‌مديره تهديد به كناره‌گيري مي‌كنند و بعضي مديران باشگاه به دادگاه احضار مي‌شوند سوءتفاهم است؟

خب من عرض كردم چيزي را نمي‌دانم. فقط اميدوارم اين سوءتفاهمات برطرف شود. من نمي‌دانم واقعا چرا سياسي زنداني شده است! يكي بيايد به من هم بگويد در باشگاه پرسپوليس چه خبر است. من فقط اميدوارم مشكلات حل شود و روي انتخابات و انتصابات باشگاه دقت بيشتري بشود، چرا كه ميليون‌ها آدم با اين تيم زندگي مي‌كنند. وضعيت فعلي فقط زماني درست مي‌شود كه باشگاه خصوصي شود. تا زماني كه باشگاه پرسپوليس به صورت اصولي و حرفه‌يي خصوصي نشود و ساختار آن در چارچوب طرح‌هاي ملي شكل نگيرد چيزي تغيير نخواهد كرد. اتفاقات بدتر از اين هم رخ خواهد داد.

 سوال هواداران پرسپوليس اين است كه چرا هر فردي كه مديرعامل پرسپوليس مي‌شود در نهايت زنداني مي‌شود. هر روز اخبار و شايعات مختلف درباره وضعيت تيم منتشر مي‌شود. هيچ چيزي سر جاي خودش نيست و همه بلاتكليف هستند.

من هم همين سوالات و ابهامات را دارم. اگر بخش خصوصي بيايد خود به خود برنامه و سيستم به وجود مي‌آيد. وقتي برنامه و سيستم باشد از نخبگان و فرهيختگان و بزرگان استفاده خواهد شد. وقتي از نخبگان و فرهيختگان استفاده شود تصميمات و مديريت اصولي مي‌شود. همه‌چيز نظم مي‌گيرد. اما الان حرف من هم همين است.

 شما واقعا نمي‌دانيد چرا سياسي زنداني شده است؟

من چيزي نمي‌دانم. اگر شما مي‌دانيد به من بگوييد. وقتي من از تمام قضايا با خبر نيستم پس بايد بگويم كه سوءتفاهم. بايد اميدوار باشم كه با كمك مسوولان اين وضع درست شود.

  انتخاب مديرعامل در دستور كار هيات‌مديره قرار دارد؟

بايد منتظر اتفاقات روزهاي بعدي باشيم.

  شما معتقديد سياسي دوباره بايد مديرعامل  بماند؟

من نمي‌دانم. بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد. مطمئنا نسبت به اتفاقات روزهاي آينده تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد. من به عنوان عضو هيات‌مديره مي‌گويم كه از واقعيت‌ها خبر ندارم. سوال من هم اين است كه چه اتفاقات و مسائلي در باشگاه پرسپوليس حكمفرما بوده كه مديرانش زنداني مي‌شوند و نمي‌توانند كار كنند. شما به من بگوييد همين الان چند بازيكن در پرسپوليس حضور دارند كه ساليان متوالي عضو اين تيم بوده باشند؟ جواب مشخص است. نداريم. در همين يك سال گذشته باشگاه چند مديرعامل عوض كرده است؟

 اگر سياسي برود و نفر بعدي بيايد مي‌شود پنجمين مدير پرسپوليس در يك سال اخير!

خب به نظر شما چه كسي بايد پاسخگوي اين شرايط باشد؟ اين سوال من جعفر كاشاني و ساير پيشكسوتان و هواداران پرسپوليس هم هست؟ چرا آنقدر تغيير و بي‌ثباتي و ابهام وجود دارد؟

  وضعيت نقل و انتقالات و امور جاري تيم چه خواهد شد؟

 مسوولان باشگاه با هماهنگي كادر فني اقدامات لازم را در اين باره انجام مي‌دهند. همه داريم تلاش مي‌‌كنيم تا تيم را براي حضور پرقدرت در آسيا تقويت كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون