• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3459 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

معاون اول رييس‌جمهور:

يك عده هميشه منتقدند و نقد كردن حرفه آنهاست


گروه سياسي| در ميان مردان كابينه حسن روحاني آنكه بيش از ديگران از مشكلات مي‌گويد و به بياني زبان انتقاد دولت از بي‌انصافي‌ها شناخته مي‌شود، اسحاق جهانگيري است. مردي كه با توجه به تجربه‌اي كه دارد خيلي خوب جنس مشكلات اين روزهاي كشور را درك مي‌كند و از آنها كه بدون در نظر گرفتن اين مشكلات و سختي‌هاي دولت تنها حرفه‌شان نقد كردن است انتقاد مي‌كند و گلايه دارد. ديروز هم معاون اول رييس‌جمهور گفت: عده‌اي هستند در هر شرايطي منتقد بوده و چنانچه كار صحيحي انجام بشود باز هم نقد مي‌كنند، اين عده آدم‌هاي هميشه منتقدند. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات اسحاق جهانگيري به شرح زير است:
  كارنامه جمهوري اسلامي ايران در سالگرد پيروزي انقلاب اگر مسوولان به خوبي آن را توضيح دهند با وجود مشكلات پيش رو و تهديدات ظالمانه و جنگ تحميلي و ساير توطئه‌هاي ديگر كه عليه اين كشور طراحي شد، در بخش اقتصادي دستاوردهاي زيادي داشته است.
  اين دستاوردها توسط نيروهاي جوان تحصيلكرده كشور كه مهم‌ترين سرمايه‌هاي ايران در دهه‌هاي بعد انقلاب بوده‌اند به دست آمده است و اين نشان مي‌دهد كه جوانان ايران در تمامي دوره‌هاي پس از انقلاب نقش‌هاي خود را به خوبي ايفا كرده‌اند.
  اگر كاري كه جوانان در هشت سال جنگ تحميلي انجام داده‌اند را به خوبي رصد كنيم خواهيم فهميد كه عملكرد جوانان در آن دوره به جهانيان نشان داد كه آنها نمي‌توانند وارد جنگ با ايران شوند و آنان نيز هيچ‌وقت دست به چنين عملي نخواهند زد.
  در اقلام صنعتي وضعيت خيلي تغيير كرده كه يكي از بخش‌ها نيرو و توليد نيروگاه‌هاي برق است. در اين بخش حتي در دهه دوم انقلاب كه در آن زمان مجلس بودم قرار بود بخشي از تجهيزات از خارج از كشور وارد شود زيرا كشور نياز مبرم به نيروگاه‌هاي برق داشت و اين توانايي در كشور براي توليد برق وجود نداشت و بايد آن را از خارج وارد مي‌كرديم كه طرح آن به مجلس آمد كه يك نيروگاه با تمامي امكانات از خارج وارد و در كشور نصب شود. اين طرح در آن زمان به تصويب رسيد، اما امروزه اين رويه تغيير كرده است.
  امروزه در بخش صنعت نيرو به ويژه برق نه‌تنها تمامي تجهيزات و ساخت نيروگاه‌ها توسط نيروهاي داخلي انجام مي‌شود بلكه به 40 كشور جهان نيز خدمات ارايه مي‌كنيم.
  چندي پيش در عراق نيز شاهد برنده شدن يك شركت ايراني در بخش برق با ارزش دو ميليارد دلار بوديم كه قرار شده است يك نيروگاه را در عراق احداث كنند.
  در بخش نفت نيز تا سال‌هاي گذشته نيازمند به كشورهاي خارجي بوديم اما امروز تمامي طرح‌ها و ساخت‌هاي اين بخش توسط نيروهاي مجرب داخلي صورت مي‌گيرد و با اينكه نمي‌توان گفت ديگر نيازمند به ساير كشورها نيستيم، اما توانمندي ما در حدي است كه تمامي اقدامات دراين عرصه را نيروهاي توانمند كشور انجام مي‌دهند.
  امروزه به يك كشوري تبديل شده‌ايم با توانمندي ويژه كه بخشي از آن را در تحريم‌ها به دست آورديم و اين توانمندي را حفظ خواهيم كرد. برخي‌ها به هر دليلي اين موضوع را به جامعه تلقين مي‌كنند كه در زمان پساتحريم ايران دستاوردهاي خود را ناديده خواهد گرفت، اما با توجه به مديران فعلي كه با مشكلات فراوان به اين توانمندي‌ها رسيده‌اند بايد گفت حداقل تا پايان دوره اين مديران اين دستاوردها حفظ مي‌شود.
  از ابتداي ورود به مذاكرات هسته‌اي، ايران هدف خود را ترسيم كرده بود كه آن سه هدف دفاع از حق هسته‌اي كشور، پذيرش اين حق توسط دنيا و از بين رفتن تحريم‌هاي ظالمانه بود كه خيلي‌ها گفتند مگر مي‌شود قطعنامه شوراي امنيت لغو شود؟ اما ايران اين كار را انجام داد.
  براي نخستين بار يك كشور حق هسته‌اي خود را در شوراي امنيت تصويب كرد و تحريم‌هايي كه عليه آن صادر شده بود را لغو كرد و اين كشور ايران بود.
  ‌در برنامه توسعه ششم پيش‌بيني كرده‌ايم كه كشور بتواند اشتغال مولد ايجاد كند و جوانان تحصيلكرده در كشور بتوانند شاغل و كارآفرين باشند.
  نبايد كارآفرينان كشور از ريسك‌پذيري بترسند و بايد شجاعت پذيرش خطرهاي احتمالي را داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون