• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3459 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

خبر كوتاه

عارف: هجدهم يا نوزدهم بهمن فهرست اصلاح‌طلبان ارايه مي‌شود
رييس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: ان‌شاءالله پس از اعلام نظر شوراي نگهبان طي روزهاي هجدهم يا نوزدهم بهمن ليست مورد نظر را ارايه خواهيم داد. به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف، رييس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالي درباره ارايه ليست انتخاباتي اصلاح‌طلبان و زمان‌ آن، گفت: ما براي ارايه ليست منتظر نظر نهايي شوراي نگهبان درباره بررسي صلاحيت كانديدا‌ها هستيم. او افزود: ان‌شاءالله پس از اعلام نظر شوراي نگهبان طي روزهاي آينده هجدهم يا نوزدهم بهمن ليست مورد نظر را ارايه خواهيم داد. عارف گفت: ما وارد بحث مصاديق شده‌ايم، اما همه‌چيز منوط به نظر نهايي شوراي نگهبان است. عارف همچنين شخصيت سرلشكر سليمي را شخصيتي ممتاز در عرصه نظامي دانست و گفت: ايشان نگاه ويژه و علمي به تقويت بنيه دفاعي كشور داشتند.

همايش فصلي خانه احزاب برگزار شد
دغدغه مشتركي به نام انتخابات
همايش فصلي خانه احزاب به ميزباني وزارت كشور و با حضور عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور روز پنجشنبه در حالي برگزار شد كه با اظهارنظرهايي مختلف از سوي دبيران كل و نمايندگان احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرا و مستقلين همراه بود. به گزارش ايرنا، رييس، نايب‌رييس و يكي از اعضاي خانه احزاب مديريت همايش را بر عهده داشتند و دبيران كل و نمايندگان هر سه جناح به ترتيب و با زماني كم و بيش از آنچه مد نظر هر كدام بود به اظهارنظرهاي خود پيرامون احزاب و انتخابات پرداختند.  مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم‌سالاري هم گفت: ضربه‌اي كه رد صلاحيت‌ها به اصلاح‌طلبان زده به هيچ كس ديگري نزده است. از حزب ما 11 نفر از 68 نفر در سراسر كشور تاييد شده‌اند. وي خطاب به نماينده يكي از احزاب كه مدعي شده بود اصلاح‌طلبان دزدها را جمع كرده و با خود براي نامزدي مجلس آورده‌اند، افزود: لفظ دزد شايسته نيست. در پايان صحبت‌هاي كواكبيان، غفوري‌فرد به او گفت: يكي از صحبت‌هاي خوبي كه از كواكبيان شنيدم امروز بود كه كواكبيان جواب داد: عجب! احمد حكيمي‌پور، دبيركل حزب اراده ملت هم با طرح اين ادعا كه در خصوص تحكيم احزاب هيچ اقدامي نكرده‌ايم، گفت: عضو حزب بودن ملاكي براي كساني شده كه مي‌خواهند سمتي بگيرند. نگاه منفي به احزاب بايد برطرف شود و توسعه سياسي بدون احزاب بي معني است. قدرتعلي حشمتيان، رييس جبهه مستقلين و اعتدالگرايان هم در زمان ورود وزير كشور به داخل سالن همايش گفت: رد صلاحيت‌هاي سليقه‌اي اعمال و اصلاح‌طلبان حذف شده‌اند كه اين حق‌الناس است و بايد عادلانه رقابت كنيم.  حسين كاشفي، معاون دبيركل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي هم با بيان اينكه به اصل انتخابات احترام گذاشته و حضور فعالي در انتخابات خواهيم داشت، گفت: مجلس آينده بايد اخلاق‌گرا و قانون‌گرا باشد و از تندروي‌ها جلوگيري كند. نظرات مردم بايد از طريق احزاب مطرح شود.  كاشفي با اشاره به نحوه تعيين صلاحيت نامزدها افزود: برخوردي كه در اين زمينه با اصلاح‌طلبان صورت گرفت، حتي صداي برخي شخصيت‌هاي اصولگراها را هم درآورد اما اصلاح‌طلبان چون به اصل انتخابات احترام مي‌گذارند بر حضور مردم تاكيد دارند و معتقد هستند كه بايد فعالانه در انتخابات حاضر شد.

نخستين جرقه اختلاف در ليست اصولگرايان
سنتي‌ها دور خوردند
به دنبال اعلام قبلي غلامعلي حدادعادل، سخنگوي ائتلاف اصولگرايان مبني بر اينكه «ليست تهران ائتلاف اصولگرايان» تا 12 بهمن منتشر مي‌شود، در روزهاي اخير، فهرستي با عنوان «ليست ائتلاف اصولگرايان در تهران» براي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در فضاي مجازي و برخي سايت‌ها منتشر شد. كمال‌الدين سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره صحت و سقم اين فهرست به آنا گفت: من نمي‌دانم چه اسامي در اين ليست منتشر شده ولي يك فهرستي در شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان تدوين شده است كه از جبهه پايداري، موتلفه، ايثارگران و جامعه روحانيت هستند.  سجادي با اشاره به اينكه «طبق آنچه در اين ليست آمده است، جبهه پايداري سهم بيشتري نسبت به امثال موتلفه و جامعه روحانيت به خود اختصاص داده است»، اظهار كرد:ما هم كه از ثبت‌نامي‌هاي مجلس دهم هستيم در اين ليست نيستيم. وي در پاسخ به اين سوال كه «سهم و جايگاه جبهه پيروان خط امام و رهبري در اين ليست چگونه است؟»، گفت: جبهه جايي ندارد ولي از موتلفه و ايثارگران در اين ليست هستند.  سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينكه «افرادي كه اين ليست را بسته‌اند بايد بگويند بر چه مبنايي بسته‌اند»، گفت: بايد آنهايي كه فهرست را بستند پاسخ بدهند، به ويژه سخنگوي ائتلاف اصولگرايان كه حدادعادل است. ما در اين زمينه نقشي نداريم، ولي به‌طور رسمي بعد از اينكه تاييد صلاحيت‌ها اعلام شد مي‌توانيم نظر نهايي را اعلام كنيم.  وي در پاسخ به اين سوال كه «آيا در اين زمينه آقاي باهنر رايزني‌هايي را انجام داده است يا خير؟»، تاكيد كرد: ايشان تلاش‌هاي خودشان را كردند، ولي ايشان يك نفر بودند، گروه‌هاي ديگر علي‌الخصوص پايداري، ايثارگران، موتلفه و جامعه روحانيت مبارز تعداد زيادي بودند. وي در پاسخ به اين ديدگاه كه «با توجه به ليست مزبور، نوعي طيف سنتي كنار زده شده و مجموعه‌هايي مانند جبهه پيروان خط امام و رهبري از سوي تندروها دور زده شده‌اند»، تصريح كرد: به هرحال اسامي ما در اين ليست نيست، حالا هرطور كه مي‌توانيد برداشت كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون