• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3459 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

خبر كوتاه

وزارت به دنبال سرپرست براي فدراسيون
انتخابات فدراسيون فوتبال عقب افتاده و در 11 ارديبهشت ماه سال 95 برگزار مي‌شود. وزارت ورزش معتقد است بايد در روز 15 اسفند كه دوره رياست كفاشيان به پايان مي‌رسد، سرپرست جديدي براي فدراسيون منصوب شود اما هيات رييسه فدراسيون مي‌گويد اين مغاير اساسنامه فيفاست و اگر چنين اتفاقي بيفتد، فوتبال تعليق مي‌شود. محمود گودرزي، وزير ورزش اما در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم مي‌گويد كار غير قانوني انجام نخواهد شد. او در پاسخ به اين سوال كه اگر شما سرپرست بگذاريد احتمالا فوتبال تعليق مي‌شود، توضيح مي‌دهد: «هر فدراسيوني كه دوره‌اش به پايان مي‌رسد، يك سرپرست براي آن انتخاب مي‌شود تا شرايطي كه براي رييس وجود دارد از بين برود. در واقع سرپرست بدون موضع، شرايط را براي انتخابات آينده مهيا كند. اين يك قاعده كلي است و به نظرم نمي‌آيد فوتبال مستثني از اين قاعده باشد.» گودرزي ادامه مي‌دهد: «اساسنامه ما در اين زمينه سكوت كرده است. وقتي اظهارنظري نشده بايد عرف را نگاه كنيم. ببينيم قوانين داخلي ما چه مي‌گويد. از سويي اساسنامه بين‌المللي نفي قوانين كشورها نيست. الان تعارضي بين قوانين ما و آنها وجود ندارد... بايد ببينم طبق قوانين وزارت ورزش چه اختياراتي دارد. حالا طبق روال عمل خواهيم كرد و به انتخابات نزديك شديم تصميم‌گيري مي‌كنيم.»

سيف برقي: دوپينگ در ليگ برتر به صفر رسيده است
رييس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه دوپينگ در ليگ برتر فوتبال كشور به صفر رسيده است. توحيد سيف برقي درباره اقدامات ضد دوپينگ و آمار نمونه‌گيري‌هاي انجام شده از بازيكنان ليگ‌هاي رشته‌هاي فوتبال و فوتسال در سال 2015 گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي از ستاد ملي مبارزه با دوپينگ ايران (نادو)، حدود 400 نمونه از بازيكنان رشته‌هاي فوتبال و فوتسال در سال 2015 گرفته شده كه تنها چهار نمونه مثبت بوده است. او ادامه داد: اين چهار تست دوپينگ دو مورد آن مربوط به فوتسال و دو نمونه هم به ليگ دسته يك فوتبال اختصاص دارد. خوشبختانه باوجود اينكه درصد بسيار زيادي از نمونه‌گيري‌ها مربوط به ليگ برتر فوتبال بود اما براي نخستين بار هيچ پاسخ مثبتي در بين بازيكنان فوتبال نبوده و دوپينگ در اين ليگ به صفر رسيده است. البته چهار ورزشكاري كه جواب نمونه دوپينگ آنها مثبت بوده هم به استناد كميسيون انضباطي ستادملي مبارزه با دوپينگ ايران مورد تخفيف قرار گرفتند زيرا ثابت شده مصرف آنها از مواد ممنوعه به قصد افزايش كارايي نبوده است. سيف برقي ادامه داد: اما ما طبق آيين نامه موظف به ارسال نتايج احكام انضباطي خود به فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) هستيم تا آنها نيز از شرايط و روندي كه در اجراي صدور حكم‌ها وجود دارد، مطلع شوند. رييس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال گفت: نمونه‌گيري‌ها در بالاترين سطح ممكن انجام مي‌شود و طي آن از ملي پوشان كشورمان در جام‌هاي جهاني فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي، مسابقات انتخابي المپيك در هر سه رشته، جام ملت‌هاي فوتبال و فوتسال، جام باشگاه‌هاي فوتبال و فوتسال، رده‌هاي اميد و جوانان در هر دو بخش زنان و مردان حدود 250 نمونه‌گيري انجام شده كه نتايج همه منفي بوده است. سيف برقي گفت: بدون شك آموزش و نظارت فدراسيون فوتبال در ستاد مبارزه با دوپينگ ايران باعث به وجود آمدن چنين آمار بسيار خوبي شده است و اميدوارم در آينده نزديك شاهد نبود حتي يك نمونه مثبت دوپينگ در بين همه ورزشكاران به خصوص در رشته فوتبال باشيم.

يك جايگاه و چهار مدعي
پرسپوليس در صورت شكست استقلال‌خوزستان و برد سه گله مقابل ذوب‌آهن رتبه دوم را به دست مي‌آورد. در ايده‌آل‌ترين شرايط ممكن، شايد اين هفته پرسپوليس به رده دوم جدول برسد. پرسپوليس اكنون با 30 امتياز در رده چهارم قرار دارد. ذوب‌آهن در اين هفته ديدار رو در رو با شاگردان برانكو دارد. تيم يحيي فقط يك امتياز بيشتر نسبت به پرسپوليس دارد. برنده اين ديدار در شرايطي خاص مي‌تواند جانشين استقلال خوزستان شود. تيم عبدالله ويسي كه با سي‌ويك امتياز در رده دوم قرار دارد، بايد به مصاف سايپاي مجيد جلالي برود. سايپا هم‌امتياز پرسپوليس و يك رده پايين‌تر از اين تيم قرار دارد. در صورت امتياز گرفتن سايپا مقابل استقلال‌خوزستان، ذوب‌آهن با شكست پرسپوليس به رتبه دوم مي‌رسد. استقلال‌خوزستان هم فقط كافي است از سد سايپا بگذرد تا رتبه دوم جدول را حفظ كند. سايپا هم با توجه به تفاضل گل بدي كه دارد حداقل در اين هفته بايد فكر رسيدن به رتبه دوم را از سر دور كند.  

چاپ چهاردهم براي كتاب عادل فردوسي‌پور
«هنر شفاف انديشيدن» عادل فردوسي‌پور به چاپ چهاردهم رسيد و همچنان پرفروش‌ترين كتاب سال است. نام مجري 90 سبب شده تا كتاب هنر شفاف انديشيدن رولف دوبلي پر فروش‌ترين كتاب سال ايران باشد. اين كتاب كه هفته‌هاست صدرنشين فروش هفتگي كتاب‌هاي كشور قرار دارد، توانسته به چاپ چهاردهم برسد. به گفته عادل فردوسي پور، چاپ دوازدهم اين كتاب به پايان رسيده، چاپ سيزدهمش به بازار آمده و چاپ چهاردهم آن هم آماده شده است. اين كتاب به عكس كتاب قبلي عادل كه درباره فوتبال بود و او كتاب «فوتبال عليه دشمن» سايمون كوپر را ترجمه كرده بود، سال قبل زمان زيادي گذاشت و كتاب دوبلي را همراه با دو نفر از دوستانش ترجمه كرد. فردوسي‌پور كه به سبكي كاملا سنتي و به صورت دستنويس ترجمه مي‌كند، درباره اين ترجمه گفته بود: «اينقدر كه حجم نوشته‌هايم زياد شده بود، انگشتانم بر اثر فشار خودكار باد كرده بود.» تا به حال بيش از 25 هزار نسخه از اين كتاب فروش رفته و با دو چاپ جديد، تيراژش به حدود 30 هزار نسخه مي‌رسد و اگرچه در مقياس با آمار فروش كتاب در كشورهاي پيشرفته دنيا، رقم چشمگيري نيست اما در اين بازار راكد فروش كتاب داخلي، اين يك ركورد بي نظير محسوب مي‌شود. فردوسي پور سال‌هاست كه پر بيننده‌ترين برنامه تلويزيوني را در اختيار دارد. محبوب‌ترين مجري و چهره تلويزيوني ايران است. بهترين گزارشگر فوتبال محسوب مي‌شود و حالا عنوان «پرفروش‌ترين نويسنده كتاب» را در بازار كتاب ايران هم به دست آورده است!

ساعت بازي‌هاي تيم ملي اعلام شد
كنفدراسيون فوتبال آسيا ساعتِ برگزاري دو ديدار نهايي تيم ملي در مرحله اول مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه را اعلام كرد. تيم ملي ايران در روزهاي پنجم و دهم فروردين ماه 95؛ به مصاف هندوستان و عمان خواهد رفت و هر دو مسابقه در ساعت 19 برگزار خواهند شد. ايران در حال حاضر با 14 امتياز در صدر جدول گروه قرار دارد و با 4 امتياز از دو بازي ساده پيش رو؛ به عنوان سرگروه به دور بعد راه خواهد يافت. به نظر مي‌رسد مسابقه هند؛ هيچ مشكلي براي تيم ملي ايجاد نكند اما عمان حريفي دست و پا بسته در مقابل پسران كي روش نخواهد بود. آنها در مسابقه رفت در مسقط يك امتياز از تيم ملي گرفتند و شايد بازي برگشت، فرصت مناسبي براي نشان دادن قدرت واقعي تيم ملي ايران به اين رقيب باشد. همانند ديدارهاي رسمي قبلي تيم ملي؛ در اين مسابقه نيز خبري از حضور هواداران در طبقه دوم ورزشگاه نخواهد بود.‌اي. اف. سي اجازه حضور هوادار روي سكوهاي بدون صندلي را نمي‌دهد و ظاهرا پروژه صندلي‌دار كردن سكوهاي طبقه دوم  تا پايان هزاره سوم ميلادي به طول خواهد انجاميد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون