• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3461 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

الياس حضرتي:

جريان‌هاي سياسي، توپ را در زمين خود نگه دارند

الياس حضرتي، مدير مسوول روزنامه «اعتماد»، درخصوص ورود نامزدهاي انتخاباتي به موضوعات و مسائل مرتبط با منافع ملي ازجمله برجام، گفت: گروه‌ها و احزاب بايد براي انتخابات برنامه داشته باشند و اين برنامه در بخش وظايف مجلس بايد تبلور داشته باشد. مجلس در گذشته پيرامون برجام صحبت كرده و كميسيون تشكيل داده است و الان هم به عنوان بخشي از كميسيون ناظر حضور دارد. طبيعي است كه مجلس مي‌تواند در حوزه‌هاي مختلف نظر دهد. كساني كه مي‌خواهند نماينده مجلس شوند بايد در حوزه‌هاي اقتصادي، سياست خارجي، سياست داخلي و موضوعاتي كه مرتبط با منافع ملي كشور است، اظهارنظر كنند.
وي افزود: كانديداها در اين حوزه‌ها مي‌توانند طرح و پيشنهادات خود را معرفي كنند. البته مباحثي كه در شوراي امنيت ملي به عنوان مباحث استراتژيك تعريف مي‌شود و به تاييد مقام معظم رهبري مي‌رسد، اينها موضوعات قطعي شده است و طبيعي است كه مجلس در آن حوزه ديگر وارد نمي‌شود. اما در موضوعاتي كه جزو منافع ملي محسوب مي‌شود و حتي مباحث استراتژيك هم هست، خط قرمزي براي مجلس وجود ندارد و نامزدهاي انتخاباتي مي‌توانند درباره اينگونه مسائل اظهارنظر كنند.
مدير مسوول روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با آريا و در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار آريا در خصوص دغدغه نظام و رهبر معظم انقلاب درباره پروژه نفوذ در انتخابات گفت: نگراني مقام معظم رهبري بجاست و پروژه نفوذ بسيار مهم است. همه گروه‌ها و احزاب بايد روي اين موضوع تفكر كنند و اين‌گونه نباشد كه هر كس توپ را به زمين ديگري بيندازد. هر كدام از جريان‌هاي سياسي بايد توپ را در زمين خودشان نگه دارند، تفكرات گروه خودشان را آسيب‌شناسي كنند، نگاه به غير و ديگران نداشته باشند و ديگران را متهم نكنند. بلكه اول بايد خودمان را بررسي و آسيب‌شناسي كنيم؛ اگر همه گروه‌ها، اين‌كار را كنند، مشكلات و ابهامات در اين زمينه رفع خواهد شد. از اين طريق نه تنها مي‌توانيم پروژه نفوذ را برطرف كنيم، بلكه مي‌توانيم توانايي و ظرفيت‌هاي خود را ارتقا بدهيم. علاوه بر آن مطبوعات بايد در اين حوزه دست‌شان باز باشد؛ بايد جرات و شجاعت را به رسانه‌ها برگردانيم تا رسانه‌ها با شجاعت بيشتري به نقد مواضع وديدگاه‌هاي همه احزاب و شخصيت‌ها بپردازند تا آسيب‌شناسي‌هاي مختلف در بحث نفوذ، مفاسد اقتصادي، فساد اداري، تبعيض و بي‌عدالتي آشكار و ريشه‌هاي آن پيدا شود تا بتوان در جهت بستن آن راه‌ها اقدام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون