• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3461 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

از كاخ مردمي (پرديس ملت )

فيلم «لانتوري» به كارگرداني رضا درميشيان ساعت 20:00 شنبه شب در پرديس سينمايي ملت نمايش داده شد. ساعت 22:30 شنبه‌ شب، فيلم «باديگارد» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا در پرديس سينمايي ملت نمايش داده شد.

نظرات مردمي درباره فيلم «لانتوري»
خانم جوان با راي نپسنديدم: دغدغه‌هاي مختلفي داشت، شايد اگر فقط اسيدپاشي را دغدغه‌اش مي‌كرد، فيلم بهتري مي‌شد.
خانم جوان با راي پسنديدم: شايد اين فيلم نسبت به فيلم «عصباني نيستم» درميشيان، خوش‌ساخت نبود و محور فيلم حول ديالوگ‌ها مي‌چرخيد و بازي‌ِ آنچناني از بازيگرها نديديم اما پرداختن عريان به مساله اسيدپاشي، فيلم را جذاب كرد. اين سوژه واقعا بكر است. چالشي كه شخصيت مريم با بخشش و قصاص روبه‌رو مي‌شود، ممكن است براي هر كسي رخ بدهد اما او كسي بود كه خودش براي گرفتن بخشش ديگران در موضوع قصاص پيشقدم مي‌شد. از سوي ديگر نشان مي‌داد كه شخصيت پاشا چطور در جامعه‌اي كه با هزار نوع مشكلات دست‌وپنجه نرم مي‌كند، به يك اسيدپاش تبديل مي‌شود. نقطه قوت فيلم به نقاط ضعف آن مي‌چربيد.
آقاي جوان با راي اصلا نپسنديدم: انتظار فيلم بهتري از درميشيان داشتم. وقتي 15 دقيقه اول فيلم را ديدم حوصله‌ام سررفت. بيشتر از اينكه «لانتوري» شبيه به يك فيلم باشد شبيه به يك بيانيه سياسي بود كه اهالي رسانه به راحتي مي‌توانند آن را در قالب يادداشت، تحليل و گزارش دربياورند. «لانتوري» با مخاطب عام فيلم كه اصلا اهل رسانه و مطبوعات نيست خيلي خوب ارتباط برقرار مي‌كرد و اين مخاطب‌ها راضي سالن سينما را ترك كردند. بهتر بود درميشيان موضوع اصلي فيلم را به اسيدپاشي اختصاص دهد. فيلم خيلي كليشه‌اي تمام شد.
 آقاي جوان با راي نپسنديدم: پر از صحنه‌هاي اضافه و پرديالوگ و تكراري. يك سبك بي‌معني و بيان اين همه جنايت بدون مطرح كردن دليلي منطقي براي آن.
خانم جوان با راي ميانه: فيلم متوسطي بود و انتظار بيشتري از درميشيان داشتم.
كارگردان قصد داشت با برخي صحنه‌ها حال مردم را بد كند؛ يك نفر در سينما غش كرد و دو نفر هم حال‌شان بد شد.
آقاي جوان با راي ميانه: فيلم متوسطي است كه جسارت خوبي در موضوع اجتماعي‌اش دارد اما اعصاب خُردكن و دم‌دستي است و ضعف فيلمنامه دارد.
نظرات مردم درباره فيلم «باديگارد»
آقاي جوان با راي پسنديدم: همه‌چيز عالي بود؛ بازي‌ها، كارگرداني، موسيقي متن همه عالي بودند.
آقاي جوان با راي پسنديدم: فيلمنامه و افكت‌ها خوب بود. جنس اصلي كارهاي حاتمي‌كيا همين است حداقل براي آنهايي كه از سينماي حاتمي‌كيا خاطره دارند و من اين جنس سينما را مي‌پسندم. مي‌توان از اين فيلم انتقاد كرد اما آنقدر خاطرات خوب و شيرين از حاتمي‌كيا داريم كه نمي‌خواهيم شيريني اين خاطرات با انتقاد تلخ شود.
آقاي جوان با راي پسنديدم: فيلمنامه‌هاي حاتمي‌كيا هميشه از لحاظ محتوايي خوب و تاثيرگذار بوده. مي‌توان گفت اين فيلم از لحاظ كارگرداني يك پله بالاتر از «چ» است، فيلمنامه اين فيلم هم نسبت به «چ» قوي‌تر بود؛ چون داراي ساختار دراماتيك و كنش و واكنش بود. شخصيت‌هاي داستان «باديگارد» همه تعريف شده بودند و سرجاي خود قرار داشتند و اگر يكي از آنها را حذف مي‌كرديم، داستان ناقص مي‌شد.
آقاي ميانسال با راي پسنديدم: والا در اين چند روز از 10 فيلمي كه ديدم شش‌تا از فيلم‌ها سوژه‌هاي‌شان همه سياه و اجتماعي بود كه مخاطب همه آنها را در جامعه مي‌بيند و به نظرم لازم نيست فيلمسازها اينقدر به اين موضوع بپردازند. خوبي فيلمي‌ كه از حاتمي‌كيا ديدم اين بود كه در انتهاي فيلم با اينكه غمگين تمام مي‌شود اما به نوعي حس همزات‌پنداري را براي من به وجود آورد و به دل من نشست.
آقاي جوان با راي پسنديدم: وقتي فيلم «آژانس شيشه‌اي»  او را مي‌بينيم خودمان را جاي حاج كاظم مي‌گذاريم، در اين فيلم هم مخاطب خود را جاي حيدر ذبيحي مي‌گذارد و در اين ميان مي‌توانيم حيدر را بخشي از شخصيت حاج كاظم بدانيم. در اين فيلم داستاني تعريف مي‌شود كه ممكن است در دقايق ابتدايي فيلم گارد گرفته باشيد اما از يك جايي به بعد مخاطب با شخصيت داستان همذات‌پنداري مي‌كند.
خانم جوان با راي اصلا نپسنديدم: فيلمنامه خيلي ضعيف بود و هيچ پيامي نداشت. موسيقي و صحنه‌ها بد نبودند كه آن هم مثل كارهاي قبلي حاتمي‌كيا بودند.
با گذشت شش روز از برگزاري سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر نتيجه آراي مردمي براي مشخص شدن سرنوشت سيمرغ تماشاگران تا پايان روز ششم يعني شنبه ۱۷ بهمن‌ماه اعلام شد. بر اساس اعلام كميته راي‌گيري مردمي كه زيرنظر خانه سينما فعاليت مي‌كند فيلم‌هاي «ابد و يك روز» به كارگرداني سعيد روستايي، «اژدها وارد مي‌شود» به كارگرداني ماني حقيقي، «ايستاده در غبار» ساخته محمدحسين مهدويان، «باديگارد» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا و «باركد» ساخته مصطفي كيايي در صدر آرا هستند. آراي روز ششم در بين ۲۳ فيلم و با اخذ ۳۳ هزار و ۵۵۷ راي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون