• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار فرماندهان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش:

شرکت در انتخابات ، فریضه‌ای برای همه مردم است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار فرماندهان و جمعي از پرسنل نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عيد پرمضمون ملت ايران خواندند و با تاكيد بر حضور چشمگير و دشمن‌شكن مردم در راهپيمايي
۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگاني مردم در انتخابات
۷ اسفند نيز، به عنوان خوني تازه، عزت و اقتدار ايران و نظام را بيمه مي‌كنند و اهداف دشمن حيله‌گر غدار را خنثي مي‌كنند. ايشان با تجليل از حضور مردمي در مراسم ۲۲ بهمن هر سال خاطرنشان كردند: حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن در 37 سال گذشته، حضور جسمي همراه با اراده و عزم و محبت و پشتيباني بوده است و امسال نيز به فضل الهي حضور مردم در خيابان‌ها، چشمگير و دشمن شكن و مايوس‌كننده بدخواهان خواهد بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي برگزاري راهپيمايي ۲۲ بهمن را تكرار شادمانه عيد انقلاب دانستند و با تاكيد بر اينكه چنين مراسم مردمي مستمري در جهان بي‌نظير است، افزودند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، مردم در هر شرايطي اعم از شرايط سخت جوي و در دل مشكلات، همواره در مراسم عيد انقلاب در ۲۲ بهمن حاضر بوده‌اند.
ايشان افزودند: بخش قابل‌توجهي از كساني كه در سال‌هاي اخير در راهپيمايي شركت كرده‌اند به اقتضاي سن خود روزهاي انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ را نديده‌اند و اين سلسله تمام‌نشدني نشان‌دهنده قدرت بازآفريني انقلاب است. رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه نبايد گذاشت خاطره اين حادثه عظيم و به فراموشي سپرده شود، گفتند: بايد حقيقت انقلاب همواره در ذهن مردم زنده بماند زيرا انقلاب اسلامي در نيمه راه خود است و براي استحكام پايه‌ها و رسيدن به اهداف والاي خود، نيازمند زنده نگه داشتن اهداف اصلي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تشكيل جامعه اسلامي برخوردار از علم، عدل، اخلاق، عزت و پيشرفت را اهداف اصلي نظام اسلامي برشمردند و تاكيد كردند: هدف اساسي جبهه دشمن، به فراموشي سپرده شدن اين اهداف والا و در نهايت تغيير رفتار و «تغيير دروني نظام جمهوري اسلامي» است. ايشان با تاكيد بر اينكه هدف اصلي دشمن «تغيير ماهيت و هويت انقلابي نظام جمهوري اسلامي» است، افزودند: تمام تلاش جبهه گسترده بدخواهان نظام اسلامي، بازداشتن جمهوري اسلامي از ادامه حركت به سمت هدف‌هاي عزت‌آفرين و قدرت‌آفرين و بازگرداندن سلطه بيگانگان بر كشور است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه احتمال جنگ سخت بر ضد ايران، در شرايط كنوني بعيد است ولي محال نيست، تاكيد كردند: امروز اصلي‌ترين برنامه براي مقابله با نظام اسلامي، جنگ نرم است تا نظام و مردم ايران را از مولفه‌هاي قدرت تهي كنند. ايشان تهي شدن يك ملت از مولفه‌هاي قدرت را به معناي تسليم‌پذير شدن دانستند و گفتند: اگر ملت ضعيف شد، براي مقابله با او ديگر احتياجي به جنگ سخت نيست. رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: تنها راه جلوگيري از چنين وضع دهشتناكي، حفظ و حراست از تفكر انقلابي در «عمل و رفتار و جهت‌گيري‌ها و ضوابط و قوانين» است.
رهبر انقلاب در ادامه سخنان‌شان انتخابات را تزريق روح و خون تازه و نفسي نو براي ملت و كشور خواندند و افزودند: ملت با استفاده از حق طبيعي خود، در موعد‌هاي مقرر، به صحنه مي‌آيد تا تصميم‌گيري كند چه كساني از مسوولاني كه قبلا انتخاب كرده، بمانند يا بروند. ايشان انتخابات را «تجديد قواي ملت و بيعتي تازه با اهداف انقلاب» برشمردند و افزودند: اصرار بنده بر حضور همه در انتخابات به اين دليل است كه مشاركت همگاني، كشور و نظام را عزت مي‌بخشد و بيمه مي‌كند لذا شركت در اين حادثه عظيم، فريضه‌اي براي همه مردم است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايجاد شكاف و دوقطبي كاذب و خطرناك ميان ملت و نظام را از اهداف هميشگي جبهه دشمن و در راس آن امريكا خواندند و تاكيد كردند: حضور ملت در انتخابات و تجلي دوباره ارتباط مستحكم مردم و نظام، به معناي نصرت جمهوري اسلامي و ناكام ماندن اين اهداف دشمن است و اين حضور براساس وعده صدق الهي، نصرت و ياري پروردگار را به همراه مي‌آورد. ايشان با يادآوري سلسله تحركات و توطئه‌هاي دشمنان از اول پيروزي انقلاب از جمله طرح تجزيه ايران، كودتا، هشت سال جنگ تحميلي و تحريم‌هاي روز افزون خاطرنشان كردند: ملت در مقابله با همه توطئه‌ها به ياري نظام اسلامي آمد و پروردگار نيز با نصرتي متقابل، جمهوري اسلامي و ملت ايران را به قدرتي منطقه‌اي و در برخي مسائل به يك قدرت موثر و نافذ جهاني تبديل كرده است. ايشان در جمع‌بندي اين بخش از سخنان‌شان خطاب به ملت تاكيد كردند: عزت و افتخار و اقتدار ميهن و ملت، در گرو عمل به وظايف انقلابي است كه شركت در انتخابات از مهم‌ترين اين وظايف به شمار مي‌رود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه سخنان خود درباره انتخابات با اشاره به برخي حرف‌هاي غلط و نامناسب كه اين روزها مايه تشويش و ترديد مردم مي‌شود، افزودند: اين حرف‌ها فقط با نگاه سياسي و به علت دوري از انگيزه‌هاي خدايي بيان مي‌شود اما اكنون قصد ندارم به آنها بپردازم. رهبر انقلاب در بحث انتخابات، خطاب به مسوولان نيز چند نكته مهم بيان كردند كه اصلي‌ترين آنها، مشغول نشدن به مسائل تبليغاتي و روزنامه‌اي بود. ايشان افزودند: مسوولان به ياري پروردگار مشغول كار و تلاشند اما مراقب باشند كه جنجال‌هاي روزمره انتخاباتي آنها را سرگرم و از پرداختن به مسائل مهم به ويژه اقتصاد غافل نكند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، انتخابات را موضوعي در نهايت اهميت خواندند اما خاطرنشان كردند: اين مساله با همه اهميتش مقطعي است و آنچه بعد از چند هفته باقي مي‌ماند مسائل اساسي كشور از جمله مقاوم‌سازي اقتصاد است. رهبر انقلاب با اشاره مجدد به ظرفيت عظيم نيروي انساني تحصيلكرده و پرانگيزه، ويژگي‌هاي اقليمي و منابع و ذخاير طبيعي ايران به مسوولان تاكيد كردند: با تكيه بر اين سرمايه‌هاي بي‌نظير، اقتصاد كشور را به گونه‌اي مقاوم كنيد كه دشمن از فكر فشارهاي اقتصادي براي تحميل خواسته‌هايش منصرف شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: مسوولان با هدايت سرمايه‌ها به سمت توليد صنعتي و كشاورزي، رونق توليد و حل مشكل ركود، به پيشرفت كشور شتاب دهند تا دشمن بالاجبار بفهمد كه تحريم بي‌فايده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري سخنان «10، ۱۲ ساله اخير خود» به مسوولان درباره ضرورت مقاوم سازي دروني اقتصاد افزودند: اگر اين هدف تحقق يابد براي اشتغال جوانان، بيكاري و ديگر مشكلات اقتصادي نيز راه‌حل‌هاي مناسبي پيدا مي‌شود.
رهبر انقلاب در نكته مهم ديگري، توجه كامل و هميشگي به نقشه‌ها و اهداف جبهه وسيع دشمنان را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: كساني كه از دشمنان خود غافل مي‌شوند و دل‌شان به آنها خوش است، هيچگاه مورد تمجيد مردم قرار نمي‌گيرند. ايشان افزودند: دشمن لبخند مي‌زند، شما هم لبخند مي‌زنيد، اما بايد مراقب بود كه پشت لبخند دشمن چه حيله‌اي نهفته است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: بايد نقشه‌هاي دشمن را در مساله امنيت، معيشت، فرهنگ، جوانان، آسيب‌هاي اجتماعي و ديگر مسائل درك كرد و با هدف مقابله با آن، سياستگذاري، قانونگذاري و اقدام كرد و حرف زد. رهبر انقلاب با اشاره به سخني از شاعر شيرين سخن، سعدي شيرازي خاطرنشان كردند: دشمن وقتي سلسله دوستي بجنباند، در لباس دوست كاري مي‌كند كه هيچ دشمني نمي‌تواند. ايشان با يادآوري وقاحت و نابكاري دشمن، مسوولان را به مراقبت مضاعف فراخواندند و افزودند: امريكايي‌ها به ساده‌ترين سوالات افكار عمومي جهان درباره علت حمايت از عوامل جنايات وحشيانه در يمن پاسخ نمي‌دهند و وقيحانه به حمايت از كساني ادامه مي‌دهند كه بي‌رحمانه‌ترين شكل تروريسم دولتي را در كشتار مردم بي گناه يمن انجام مي‌دهند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ادعاي دفاع امريكايي‌ها از حقوق بشر و دموكراسي را به سخره گرفتند و خاطرنشان كردند: آنها از رژيم كودك‌كش صهيونيستي و هم‌پيمانان منطقه‌اي خود كه كوچك‌ترين آشنايي با انتخابات ندارند و اصلا انتخابات را نمي‌فهمند، حمايت مي‌كنند! رهبر انقلاب افزودند: هيات حاكمه امريكا به قدري وقيح است كه وحشيانه‌ترين كارها را انجام مي‌دهد و بعد به شما لبخند مي‌زند، آيا نبايد در مقابل چنين دشمني، با حواس جمع رفتار كرد؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع‌بندي اين بخش از سخنانشان تاكيد كردند: حواس ملت در مقابل دشمن به ياري پروردگار جمع بوده و هست و حركت عظيم ملت، تاكنون توطئه‌هاي اين دشمن غدار و حليه‌گر را ناكام گذاشته و بعد از اين هم او را خوار خواهد كرد. رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود بيعت نيروي هوايي با امام خميني در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ را پديده‌اي مهم و تاثيرگذار و ستاره‌اي راهنما در تاريخ انقلاب خواندند و گفتند: نيروي هوايي ارتش در روز نوزدهم بهمن با پيوستن به مردم، معادلات كشور را تغيير داد و اين حركت بلافاصله از طرف مردم نيز پاسخ داده شد و اين نشان مي‌دهد با «مردم بودن»، حمايت مردم را به دنبال مي‌آورد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عملكرد نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي را در طول ۳۷ سال گذشته، واقعا خوب خواندند و افزودند: امروز نيروي هوايي ارتش مجموعه‌اي مستحكم، مقتدر، مبتكر و در كنار مردم است و بايد روزبه‌روز بر اين استحكام و قدرت و توانايي و ارتباط با مردم افزوده شود. در ابتداي اين ديدار امير سرتيپ خلبان شاه‌صفي، فرمانده نيروي هوايي ارتش ضمن گراميداشت ۱۹ بهمن، روز نيروي هوايي، به اقدامات اين نيرو در حوزه‌هاي دفاعي، علمي و فرهنگي اشاره و تاكيد كرد: نيروي هوايي ارتش با درك آرايش جديد منطقه و در چارچوب راهبرد دفاعي جمهوري اسلامي ايران اهداف ابلاغي را با قدرت و انگيزه‌اي مضاعف دنبال مي‌كند.

 

اروپا بايد نقطه ضعف نداشتن اراده مستقل از امريكا را اصلاح كند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي الكسيس سيپراس، نخست‌وزير يونان، با اشاره به سوابق درخشان فرهنگي و تمدني ايران و يونان، خاطرنشان كردند: اين سفر مي‌تواند آغاز خوبي براي افزايش مبادلات و همكاري‌هاي بلندمدت دو كشور باشد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اظهارات نخست وزير يونان درباره ديدگاه‌ها و منافع متضاد در اروپا، افزودند: اين انتقاد به اروپا وارد است كه بر خلاف گذشته، اراده مستقلي در قبال امريكا ندارد كه اروپايي‌ها بايد اين نقطه ضعف را اصلاح كنند. رهبر انقلاب در خصوص سخنان نخست وزير يونان درباره مساله سوريه نيز گفتند: تروريسم يك بيماري واگيردار و بسيار خطرناك است كه اگر همه به طور جدي با آن مقابله كنند قابل كنترل است اما متاسفانه برخي با واسطه يا بي‌واسطه به جريان‌هاي تروريستي كمك مي‌كنند. ايشان با اشاره به نقاط مشترك و همسويي سياست‌هاي ايران و يونان گفتند: جنابعالي و دولت‌تان سياست و منش مستقلي داريد كه اميدوار هستيم بتوانيد بر مشكلات اقتصادي فايق آييد و اين سفر نيز زمينه‌اي براي تقويت منافع هر دو كشور باشد. در اين ديدار كه آقاي جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي «الكسيس سيپراس» نخست‌وزير يونان، خطاب به رهبر انقلاب گفت: شما رهبر مردم بزرگ و پرافتخاري هستيد كه نقشي تعيين كننده در تاريخ و در دفاع از آرمان‌ها و استقلال‌شان ايفا كرده‌اند. آقاي سيپراس سفر به ايران را نشانه اراده سياسي مشترك براي افزايش همكاري در تمامي سطوح خواند و افزود: اين سفر نقطه عطفي در روابط دو جانبه و به سود منافع هر دو كشور خواهد بود. نخست وزير يونان با اشاره به ديدگاه‌ها و منافع متضاد و پيچيدگي‌ها و مشكلات حوزه اروپا، خاطرنشان كرد: اقتصاد كشورهاي اروپايي به يكديگر وابسته شده و تغيير در آنها بسيار دشوار است كه براي اصلاح اين وضع، بايد تركيب قوا در اتحاديه اروپا عوض شود. آقاي سيپراس در خصوص مساله سوريه نيز گفت: اميدواريم شاهد تحولات مثبتي در مساله سوريه باشيم زيرا اين بحران داراي ابعاد انساني است كه صدها هزار نفر را در اثر حملات تروريست‌ها مجبور به ترك خانه‌هاي‌شان و مهاجرت به كشورهاي ديگر از جمله يونان كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون