• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

متهم با بهانه ازدواج به مالباخته‌ها نزديك مي‌شد

سرقت در پوشش زنانه از خانه دختران دم بخت

اعتماد| مردي كه در پوشش زنانه اقدام به سرقت از خانه دختران دم بخت مي‌كرد از سوي پليس شناسايي و دستگير شد. در بازجويي‌ها مشخص شده است كه او دختراني را طعمه نقشه خود قرار مي‌داد كه پيش از اين به عنوان خواستگار وارد خانه‌شان شده بود.
رسيدگي به اين پرونده از 21 دي امسال با اطلاع پليس از وقوع يك فقره سرقت از خانه در خيابان شهيد لواساني آغاز شد. در اين روز دختري جوان به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: «صبح امروز همراه مادرم از خانه خارج شديم و پس از چند ساعت برگشتيم. هنوز پا در خانه نگذاشته بوديم كه ناگهان با به هم ريختگي اسباب و وسايل روبه‌رو شديم. كمي كه خانه را وارسي كرديم متوجه شديم به ما دستبرد زده‌اند و طلا و جواهرات‌مان به ارزش 50 ميليون تومان را دزديده‌اند.»
با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان به محل سرقت اعزام و در همان تحقيقات ابتدايي متوجه شدند كه سارق بدون تخريب در ورودي خانه، به سادگي وارد آن شده و نقشه سرقت خود را عملي كرده است. بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته نيز اين موضوع را تاييد مي‌كرد. در تصاوير دوربين‌ها، فردي با پوشش زنانه ديده مي‌شد كه با در اختيار داشتن كليد و با اطمينان از عدم حضور مالباخته، وارد خانه شده و پس از باز كردن در ورودي اقدام به سرقت كرده و متواري شده است. موضوعي كه فرضيه «وقوع سرقت از سوي آشنايان» را تقويت كرد و باعث شد تا كارآگاهان به تحقيق از بستگان شاكي بپردازند.
اين در حالي بود كه بررسي حرف‌هاي خانواده شاكي نشان مي‌داد كه آنها هيچ نقشي در حادثه ندارند و احتمالا شخص سومي نقشه سرقت را عملي كرده است. سرانجام و در حالي كه ذهن كارآگاهان بر اين فرضيه متمركز شده بود، شاكي پرده از راز سرقت برداشت. او به كارآگاهان گفت: «يك ماه پيش با پسري جوان به نام حامد آشنا شدم. او چند بار به عنوان خواستگار به خانه من آمد و حتي قرار بود دكور اتاقم را هم تغيير دهد.»
با سرنخ به دست آمده، كارآگاهان به سرعت به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس مراجعه كردند و متوجه شدند كه حامد 24 ساله از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت از خانه است و پيش از اين نيز از سوي كارآگاهان پايگاه يكم و سوم پليس آگاهي تهران دستگير شده است. شگرد متهم در همه سرقت‌ها نيز با فريب دادن دختران جوان و نزديك شدن به آنها با بهانه ازدواج گره خورده بود. او در هر بار سرقت براي جلوگيري از شناسايي، خود را به شكل زنان در مي‌آورد و با دسته كليدي كه پيش از اين از مالباخته‌ها دزديده بود، به راحتي وارد خانه آنها مي‌شد.
به اين ترتيب مشخص شد فردي كه در پوشش زنانه، اقدام به سرقت از خانه شاكي كرده بود كسي جز حامد نيست. در ادامه و با كشف هويت متهم، مخفيگاه او نيز در دو راهي قپان شناسايي و سرانجام متهم در حال تردد با يك دستگاه خودروي جن سيز، در خيابان لواساني دستگير شد.
او در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به سرقت از خانه شاكي اعتراف و انگيزه خود را انتقام‌گيري اعلام كرد. حامد به كارآگاهان گفت: «چند وقت پيش كه به شمال رفته بودم، ماشينم خراب شد. براي تعمير آن به پول احتياج داشتم براي همين به شاكي زنگ زدم و درخواست كمك كردم اما او نپذيرفت. همين موضوع باعث شد تصميم به انتقام بگيرم. وقتي دوباره او را ديدم، دسته‌كليدش را دزديدم و پس از چند روز، در پوشش زنانه به خانه‌اش دستبرد زدم.»
اعترافات متهم به سرقت از خانه يك نفر- شاكي پرونده - در حالي بود كه به تدريج بر تعداد شاكياني كه به شيوه مشابه از سوي او مورد فريب و سرقت قرار گرفته بودند، اضافه شد. همه آنها در شكايت خود اعلام كرده بودند كه متهم به بهانه ازدواج، اعتماد آنها را جلب كرده و پس از مدتي به خانه شان دستبرد زده است.
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده از صدور قرار بازداشت براي متهم خبر داد و از همه كساني كه به شگرد مشابه مورد فريب يا سرقت قرار گرفته‌اند، خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر -  مسير شرق به غرب - خيابان شهيد قلندري شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون