• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

الهه كولايي:

به رقيب فرصت تصرف مجلس با آراي اندك را نمي‌دهيم

اصلاحات هفتم اسفند برنده ميدان است

همراهي‌اش با محمدرضا عارف براي ثبت‌نام در وزارت كشور، براي خيلي‌ها معنادار بود. حضور يكي از نمايندگان فعال زن دور ششم مجلس در كنار رييس شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در وزارت كشور شايد نمادي از نگاه فراجنسيتي مهم‌ترين چهره انتخاباتي جريان اصلاحات باشد كه مي‌تواند در صورت حضور در مجلس دهم پررنگ‌تر جلوه كند.
الهه كولايي كه سابقه فعاليت حزبي، سياسي و نمايندگي مجلس ششم را در كارنامه دارد، جريان مخالف اصلاحات را محافظه‌كار مي‌خواند. وي معتقد است كه اصلاح‌طلبان، اصولگراي واقعي هستند و محافظه‌كاران پايگاه اجتماعي قدرتمندي در جامعه ندارند، بنابراين اصلاح‌طلبان به رقيب اين فرصت را نمي‌دهند با آراي اندك كرسي‌هاي مجلس را تصرف كند.
 اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همواره تاكيد دارد كه اصلاح‌طلبان براي هر اعتراض و فعاليتي روندهاي قانوني را طي مي‌كنند و اصلاحات تجربه‌هاي ناموفق گذشته را تكرار نخواهد كرد. او به شكل‌گيري پيوندي سازنده ميان اصلاحات و نيروهاي معتدل بعد از انتخابات 92 اشاره مي‌كند و عقيده دارد با تمهيداتي كه اصلاح‌طلبان انديشيده‌اند هفتم اسفند برنده ميدان خواهند بود. وي ادامه داد: يكي ازمهم‌ترين مسائل مورد تاكيد اصلاح‌طلبان، نتايج سازنده و اميد بخش انتخابات خرداد سال 92 است. در آن دوره بر اساس الگوي تمركز بر منافع ملي و تامين مصالح مردم، شاهد پيوند تعيين‌كننده و اثرگذاراصلاح‌طلبان با نيروهاي ميانه رو و اعتدال‌گرا در كشور بوديم. پس از به قدرت رسيدن دولت تدبير واميد، همه اصلاح‌طلبان بر اين مساله تاكيد داشته‌اند كه ما بايد اين الگو را در انتخابات مجلس بازسازي كنيم و نتايج مثبت اين همگرايي را با به قدرت رساندن جريان‌هاي ميانه رو در كشور ارتقا دهيم. اين استاد دانشگاه يادآور شد: اكنون بايد بتوانيم با توجه به شرايط حساس منطقه و فضاي پسابرجام، بر پايه حفظ و تقويت انسجام ملي، در «گام دوم» تلاش‌هايي كه تا به حال صورت گرفته را ادامه دهيم تا به نتايج مبتني به خواسته‌ها و مطالبات مردم برسيم. كولايي همچنين تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان استراتژي خود را تقويت و ارتقاي مشي اصلاح‌طلبي قرار داده‌اند، يعني استفاده از همه ظرفيت‌هاي قانوني، اجتماعي و سياسي موجود براي رسيدن به شرايطي كه نيازهاي مردم درسطوح مختلف تامين شود و جايگاه ايران درتعاملات منطقه‌اي ارتقاي پيدا كند، تا كشور بتواند با استفاده از منابع گوناگون قدرت كه در اختيار دارد، هم شرايط داخلي را بهبود ببخشد و هم آثار زيان‌بار و خسارت بار سياست‌هاي نادرست سال‌هاي اخير را از بين ببرد.  وي خاطرنشان كرد: اصلاح‌طلبان ايجاد «اميد و آرامش» بر پايه تقويت و تعميق نقش و جايگاه مردم، براي بهبود وضعيت موجود و بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي قانوني موجود را استراتژي خود قرار داده‌اند و از همه امكانات خود در اين زمينه استفاده مي‌كنند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه ما وضعيت‌هاي مطلوبي داريم كه براي رسيدن به آنها تلاش مي‌كنيم، تصريح كرد: البته به اين معنا نيست كه از گزينه‌هاي ديگر در صورت تحقق نيافتن انتخاب‌هاي مطلوب، چشم پوشي مي‌كنيم. ما ضمن آنكه تلاش مي‌كنيم به بهترين و پرفايده‌ترين گزينه‌ها دسترسي پيدا كنيم، گزينه‌هايي را كه براي‌مان مطلوبيت كمتري دارند هم از عرصه انتخاب خود خارج نمي‌كنيم. اين نماينده مجلس ششم همچنين تصريح كرد: ما نبايد فراموش كنيم كه مجلس هفتم با چه تعداد از آرا تشكيل شد. اكنون نيز ما اين فرصت را به رقيب نخواهيم داد كه با تعداد آراي اندك وارد مجلس شود و كرسي‌ها را به تصرف خود در آورد، بنابراين ما از گزينه‌هاي مختلفي كه داريم استفاده مي‌كنيم تا بهترين شرايط را براي پيشبرد برنامه اصلاحات و تامين خواسته‌ها و مطالبات بر حق مردم فراهم كنيم.
 وي خاطرنشان كرد: من مخالفان اصلاحات را محافظه‌كار مي‌خوانم و محافظه‌كاران به خوبي از نداشتن پايگاه اجتماعي خود آگاه هستند و اين مزيتي است كه اصلاح‌طلبان از آن برخوردارند. با رويكرد و روندي كه اصلاح‌طلبان فعاليت خود را شروع كردند و برخورد مثبت با واقعيت‌هاي موجود در جامعه و استفاده از ظرفيت‌هايي كه در مسير پيشبرد برنامه اصلاحات در ساختار انتخابات وجود دارد، با جلب حمايت مردم و فعال كردن نيروهاي مردمي، اصلاح‌طلبان شانس بسيار بالايي براي تاثير‌گذاري بر ساخت قدرت در مجلس آينده دارند و با اين تمهيدات ما در اين عرصه، هفتم اسفند برنده ميدان خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها