• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3469 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ بهمن

از نمايشگاه جشنواره تجسمي فجر تا مروري بر آثار مهدي سحابي

  علي مطلب‌زاده /   جشنواره موسيقي اين روزها دو روز پاياني خود را پشت سر مي‌گذارد و يك هفته‌اي هم از تمام شدن جشنواره فيلم گذشته، بنابراين  فرصت خوبي است تا آخر اين هفته را باز با برنامه‌هاي حوزه هنرهاي تجسمي و افتتاحيه نمايشگاه‌هاي مختلف بگذرانيد. هرچند اين روزها هشتمين جشنواره تجسمي فجر هم با برپايي نمايشگاهش در موسسه فرهنگي و هنري صبا و موزه هنرهاي معاصر فلسطين در حال برگزاري است و مي‌توانيد براي كامل شدن سه‌گانه‌هاي جشنواره در اين سال از اين آثار هم ديدن كنيد. موسسه فرهنگي و هنري صبا به غير از جمعه‌ها تا روز 17 اسفندماه پذيراي آثار اين دوره از جشنواره تجسمي فجر است و علاقه‌مندان براي ديدن اين نمايشگاه مي‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 19 به نشاني بين خيابان طالقاني و بزرگمهر، خيابان برادران شهيد مظفر، موسسه فرهنگي هنري صبا مراجعه كنند. بخشي از آثار هشتمين جشنواره تجسمي فجر هم در موزه هنرهاي معاصر فلسطين به نمايش درآمده و علاقه‌مندان براي بازديد از اين آثار مي‌توانند از ساعت 10 تا 18 از اين نمايشگاه ديدن كنند.
طبق رسم معمول، امروز و فردا نمايشگاه‌هاي ديگري هم در گالري‌هاي مختلف تهران برگزار مي‌شوند كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به نمايشگاه «نقاشي‌هاي دنياي نيمه‌تمام» مهدي سحابي اشاره كرد كه روز جمعه ساعت 16 در آرت‌سنتر دو و با حضور و سخنراني ابراهيم حقيقي، حوري اعتصام، رضا كيانيان و بابك احمدي افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه كه مروري بر دوره‌هاي مختلف كاري مهدي سحابي است، بيش از 50 اثر از جمله آثار عكاسي، حجم و نقاشي (صورتك‌ها، پرسنلي فوري، ماشين تصادفي، يادگاري، ديوارنويسي و...) به نمايش در مي‌آيد. در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه در ادامه نمايشگاه‌هاي مروري بر آثار پيشگامان هنر نوين ايران در آرت‌سنتر دو برگزار مي‌شود، جشن امضاي كتاب «گفت‌وگو با مهدي سحابي» كه توسط انتشارات مركز منتشر شده با حضور حوري اعتصام نويسنده اين كتاب برگزار خواهد شد. همچنين فيلمي درباره مهدي سحابي و آثار او توسط محمد حمزه‌اي ساخته شده كه قرار است همزمان با افتتاح نمايشگاه «نقاشي‌هاي دنياي نيمه‌تمام» پخش شود. اين نمايشگاه تا 12 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان مي‌توانند براي ديدن آثار به آرت‌سنتر دو همه‌روزه از ساعت 12 تا 21 به نشاني فرمانيه، بلوار اندرزگو، انتهاي خيابان سليمي شمالي، شماره 147، باغ انجمن خوشنويسان ايران مراجعه كنند.
گالري ثالث يكي از گالري‌هايي است كه قرار است فردا و با برگزاري نمايشگاه
«وات دِ پاپ» كار خودش را شروع كند. نمايشگاه «وات د پاپ» در اين گالري ساعت ۱۶ روز جمعه ۳۰ بهمن‌ماه افتتاح مي‌شود و در آن ۲۷ اثر از ۱۸ هنرمند در رده‌هاي مختلف سني روي ديوار مي‌رود. آثاري از هنرمنداني مثل كامبيز درم‌بخش، جواد آتشباري، فرشاد آل‌خميس، علي آل‌حسيني، آيدا باشي، سپهر بختياري، مسعود جزني، بزرگمهر حسين‌پور، حامد حكيمي، مهدي درويشي، زرتشت رحيمي، الميرا روزبه، پرويز روزبه، علي زعيم، قدر‌ت‌الله عاقلي، كيانوش معتقدي، سپهر مصري و مهدي ميرباقري در نمايشگاه «وات د پاپ» به نمايش
در مي‌آيد.
اين نمايشگاه تا 14 اسفندماه در گالري ثالث به نشاني خيابان كريمخان زند، بين ايرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ داير است و علاقه‌مندان براي ديدن اين آثار مي‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 21 و روزهاي جمعه از ساعت 16 تا 21 به اين گالري مراجعه كنند.
نمايشگاه نقاشي‌هاي «گلناز قديري» هم يكي ديگر از نمايشگاه‌هايي است كه عصر جمعه سي‌ام بهمن‌ماه در گالري گلستان افتتاح مي‌شود. «اِدراك» عنوان اين نمايشگاه است كه در آن 15 تابلوي نقاشي در اندازه‌هاي مختلف روي ديوار مي‌رود كه وجه تشخص بارز آن از منظر فرم ارايه آثار، چند لت بودن آنهاست.
اين نمايشگاه تا پنجم اسفند در گالري گلستان واقع در خيابان دروس، كوچه كماسايي، شماره 34 داير است و علاقه‌مندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون