• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3469 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ بهمن

رهبر معظم انقلاب:

مردم در نقطه‌ مقابل خواست دشمن عمل كنند

كساني كه در تخريب شوراي نگهبان با دشمن همزباني مي‌كنند ملتفت نيستند؛ من كسي را به خيانت متهم نمي‌كنم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم آذربايجان شرقي، ضمن تشكر صميمانه از ملت بزرگ ايران به دليل خلق حماسه پرشكوه ۲۲ بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ايستادگي و بيداري مردم دانستند و با تاكيد بر اينكه انتخابات ۷ اسفند نيز مظهر بيداري ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملي است، گفتند: مردم با حضور همه‌جانبه و آگاهانه و همراه با بصيرت و دانايي در انتخابات، درست عكس خواست دشمن عمل كنند. رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه در آستانه سالروز قيام مردم تبريز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ برگزار شد، ضمن تجليل از ايمان عميق، بيداري، نشاط و ايستادگي مردم آذربايجان در مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز تاريخ كشور به ويژه در دوران انقلاب اسلامي، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهاي تاريخي انقلاب تاكيد كردند و با اشاره به ۲۲ بهمن به عنوان يكي از اين روزهاي بسيار مهم افزودند: براساس گزارش‌هاي مستند از مراكز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال در سراسر كشور، نسبت به سال گذشته، به ميزان قابل‌توجهي افزايش داشته است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با تشكر صميمانه از حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن تاكيد كردند: اين افزايش حضور نشان‌دهنده آن است كه با وجود تلاش گسترده و پرحجم جبهه استكبار براي به فراموشي سپرده شدن يا كم رنگ شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندك خللي در عزم راسخ ملت به وجود نيامده است. ايشان سپس به موضوع انتخابات ۷ اسفند اشاره و تاكيد كردند: دشمن با يك برنامه‌ريزي خاص براي انتخابات، به‌دنبال تحقق توطئه طراحي شده خود است، بنابراين بايد ملت ايران به عنوان صاحبان اصلي كشور از برخي حقايق مطلع شوند تا اين نيات پليد محقق نشود. رهبر انقلاب اسلامي با بيان اين مقدمه كه پيروزي انقلاب و كوتاه شدن دست امريكا و رژيم صهيونيستي از ايران، بزرگ‌ترين تحقير براي آنها بود و در طول ۳۷ سال گذشته از هيچ تلاشي براي متوقف كردن حركت پرشتاب ملت ايران دريغ نكرده‌اند، گفتند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي طراحي بيگانگان، جلوگيري از برگزاري انتخابات در ايران بود كه تلاش‌هايي را هم انجام دادند اما چون مأيوس شدند، در سال‌هاي اخير، تمركز خود را بر زير سوال بردن انتخابات قرار داده و مي‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: طراحي آنها براي انتخابات ۷ اسفند، از تخريب شوراي نگهبان و زيرسوال بردن تصميم‌هاي آن آغاز شده است و اين شورا يكي از چند مركز اساسي در نظام اسلامي است كه امريكايي‌ها از ابتداي پيروزي انقلاب، به‌شدت با آن مخالف بودند. ايشان با تاكيد بر اينكه نتيجه زير سوال بردن تصميم‌هاي شوراي نگهبان، القاي غيرقانوني بودن انتخابات است، خاطرنشان كردند: هنگامي كه غيرقانوني بودن انتخابات القا شود، بنابراين مجلس شوراي اسلامي برآمده از اين انتخابات و مصوبات آن غيرقانوني خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: هدف اين طراحي زيركانه، قرار دادن كشور در خلأ قانون و مجلس، در چهار سال آينده است كه افكار عمومي بايد متوجه اين موضوع باشند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به افرادي كه در داخل، با تخريب شوراي نگهبان، با دشمن همصدايي مي‌كنند، گفتند: بيشتر اين افراد متوجه صحبت‌هاي خود نيستند و نمي‌توان آنها را متهم به خيانت كرد، اما آنها بايد متوجه شوند كه نتيجه اين هم صدايي، تكميل كردن نقشه خطرناك دشمن است. ايشان با تاكيد بر اينكه يكي از اهداف جبهه استكبار، از زير سوال بردن انتخابات، محروم كردن ملت‌هاي مسلمان دنيا از پديده بي‌نظير، بديع و جذاب مردم سالاري ديني است، به جايگاه بسيار مهم مجلس شوراي اسلامي اشاره كردند و افزودند: مجلس با تصويب قوانين، ريل گذار حركت دولت و دستگاه اجرايي است بنابراين انتخاب نمايندگان براساس بصيرت و آگاهي، در نحوه ريل‌گذاري حركت كشور و جهت‌گيري آن بسيار تاثيرگذار است. رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اگر مجلس به‌دنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعي، گشايش اقتصادي، پيشرفت علم و فناوري و استقلال و عزت ملي باشد، ريل‌گذاري آن در جهت اين هدف‌ها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امريكا، و به دنبال حاكميت جريان اشرافي‌گري باشد، ريل‌گذاري او در اين جهت خواهد بود و كشور را به مسير بدبختي هدايت خواهد كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به كلام امام(ره) كه مجلس را در رأس امور مي‌دانستند، گفتند: اين در رأس امور بودن به معناي سلسله مراتب اجرايي نيست بلكه تاكيد بر اهميت جايگاه مجلس از لحاظ تعيين مسير و جهت‌گيري حركت كشور است.
ايشان در ادامه به اهميت اساسي و بنيادين مجلس خبرگان در نظام اسلامي نيز اشاره و خاطرنشان كردند: اهميت جايگاه مجلس خبرگان از اين جهت است كه در تعيين رهبري به عنوان تصميم‌گير و سياست‌گذار اصلي كشور، نقش دارد بنابراين انتخاب نمايندگان اين مجلس، موضوع بسيار مهمي است. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر نمايندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه‌هاي دشمن و مقاوم در مقابل اين توطئه‌ها باشند، در زمان مقتضي، تصميم‌گيري آنان به يك گونه خواهد بود ولي اگر نمايندگان خبرگان غير از اين باشند، به‌گونه ديگري عمل خواهند كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تمركز دستگاه‌هاي تبليغاتي جبهه استكبار بر مجلس خبرگان، گفتند: علت تاكيد مكرر بر لزوم بصيرت و آگاهي و دانايي مردم در انتخابات، همين موضوع است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود. رهبر انقلاب بار ديگر ملت ايران را به حضور همه‌جانبه در انتخابات و دفاع از نظام اسلامي و استقلال و عزت ملي فراخواندند و با تاكيد بر لزوم هوشياري در برابر جبهه بي‌پروا و خطرناك مقابل ملت ايران كه تحت نفوذ و سلطه شبكه صهيونيستي قرار دارد، افزودند: سياست‌هاي امريكا و بسياري از دولت‌هاي اروپايي، تحت سلطه اين شبكه است و عملكرد امريكايي‌ها در قضيه هسته‌اي نيز بايد در اين چارچوب ارزيابي شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: بعد از جريان طولاني مذاكرات و سپس توافق هسته‌اي بار ديگر، يك مسوول امريكايي، در روزهاي اخير گفته است، كاري مي‌كنيم كه سرمايه‌داران دنيا جرأت حضور در ايران را نداشته باشند!
ايشان با تاكيد بر اينكه اينگونه اظهارات نشان‌دهنده عمق دشمني امريكا با ملت ايران است، افزودند: يكي از اهداف كساني كه در دو سال اخير به‌دنبال مذاكرات هسته‌اي بودند و انصافا نيز زحمت كشيدند، گشايش اقتصادي از طريق سرمايه‌گذاري خارجي بود اما امريكايي‌ها اكنون جلوي همين موضوع را هم مي‌خواهند بگيرند. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: اينكه بارها گفته شد كه امريكايي‌ها غيرقابل اعتمادند، معنايش همين است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اعتراض سياستمداران امريكايي به شعار «مرگ بر امريكا» در راهپيمايي‌ها، خاطرنشان كردند: وقتي شما اينگونه عمل مي‌كنيد و گذشته و امروز شما حاكي از دشمني بدون پرده‌پوشي است، انتظار داريد ملت ايران چه پاسخي به شما بدهند؟ ايشان افزودند: البته آنها در ديدارهاي خصوصي لبخند مي‌زنند، دست مي‌دهند و سخنان خوش مي‌گويند كه اينگونه رفتارها مربوط به ديدارهاي ديپلماسي و خصوصي است و تاثيري در واقعيت ندارد. رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: واقعيت آن است كه بعد از مذاكرات طولاني و بستن قرارداد و تمام شدن قضايا، حالا مي‌گويند نمي‌گذاريم و صراحتا تهديد به تحريم جديد مي‌كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: اين، واقعيتِ امريكا است و در مقابل اين دشمن، نمي‌توان چشم خود را بست و حمل بر صحت كرد. ايشان خطاب به مردم گفتند: ملت عزيز ايران، طرف مقابل شما يك چنين عنصري است، بنابراين بايد بيدار و هوشيار باشيد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: راه‌حل مشكلات كشور عبارت است از بيداري مردم، حفظ انگيزه‌هاي ايماني در جامعه، به‌كارگرفتن جوانان پرانگيزه و مومن و تقويت دروني كشور در ايمان، اقتصاد، علم و دستگاه‌هاي مديريتي. رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر لزوم حفظ اتحاد و يكپارچگي و يك صدايي مردم در دفاع از انقلاب و اصول و آرمان‌هاي آن، گفتند: مسوولان كه علاقه‌مند به سرنوشت كشور هستند نيز بايد كارها را براي رضايت خدا و براي مردم انجام دهند و به نيروها و توان داخلي اعتماد كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتي به معناي حصار كشيدن به دور كشور نيست، افزودند: اقتصاد مقاومتي، درون‌زا و برون‌گرا است يعني اگر اقتصاد ملي از درون نجوشد، به جايي نخواهد رسيد. ايشان تعامل اقتصادي با كشورهاي دنيا را خوب خواندند و خاطرنشان كردند: البته اين تعامل بايد هوشمندانه و نتيجه آن درون‌زايي اقتصاد باشد و رسيدن به اين هدف هم جز با ايستادگي مردم و حركت آگاهانه مسوولان ميسر نيست. رهبر انقلاب اسلامي در پايان گفتند: به فضل الهي جوانان كشور، روزي را خواهند ديد كه امريكا و حتي بزرگ‌تر از امريكا نيز توانايي انجام هيچ غلطي را در مقابل ملت ايران نخواهند داشت.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آيت‌الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز، با تاكيد برغيرت ديني آذربايجاني‌ها در مقاطع حساس، گفت: قيام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبريز نقطه عطفي در تاريخ انقلاب عظيم اسلامي و نشانگر بصيرت مردم ولايتمدار آذربايجان است. امام جمعه تبريز مشاركت گسترده مردم در انتخابات را نشانه قدرت معنوي جمهوري اسلامي خواند وافزود: مردم آگاه آذربايجان همگام با ساير مردم ايران در هفتم اسفندماه با حضور گسترده و آگاهانه در پاي صندوق‌هاي راي، بار ديگر حماسه‌اي باشكوه و ماندگار مي‌آفرينند.

 

پيام تسليت  مقام معظم‌رهبري

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت عالم بزرگوار آيت‌الله حاج سيدمحمدباقر خوانساري را تسليت گفتند. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحيم
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آيت‌الله آقاي حاج سيدمحمدباقر خوانساري رحمت‌الله عليه را كه از نخستين روزهاي نهضت امام خميني رضوان‌الله عليه در شمار مدافعان فعال نهضت محسوب مي‌شدند و اقدامات ايشان در نجف اشرف در حمايت از امام خميني منشا اثر بود، به بازماندگان محترم و عموم ارادتمندان و علاقه‌مندان به ايشان تسليت عرض مي‌كنم و علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستارم. سيد علي خامنه‌اي/ ۲۸  بهمن ۹۴

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون