• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3469 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ بهمن

اعتراض وكيل متهم نفتي به مزايده زود هنگام اموال موكلش

تا صدور راي از فروش اموال زنجاني جلوگيري شود

گروه سياسي| « اعتراض » به  « مزايده زودهنگام »  پاسخي به صحبت‌هاي مسوول دريافت مطالبات وزارت نفت است. صحبت‌هايي كه حكايت از آغاز مقدمات فروش اموال زنجاني آن هم در هفته آينده دارد، حالا با اعتراض وكيل زنجاني روبه‌رو مي‌شود. هندي كه نامش در آخرين دفاعيات متهم نفتي بر سر زبان‌ها افتاد، خيلي زود از تصميم‌گيري شركت نفت براي فروش اموال زنجاني گفت. اموالي كه به گفته اين مقام مسوول نه تنها براي شركت نفت مفيد نيست بلكه در صورت اقدام نكردن به موقع در جهت فروش، ضررهايي هم در برخواهد داشت، بالاخره مسوولان نفت را مجاب مي‌سازد كه به جاي دريافت طلب خود به صورت نقدي، اقدام به فروش از طريق مزايده كنند. بدهي‌هاي زنجاني اما مدت‌هاست كه اموال او را به نام شركت نفت ثبت كرده است. مدت زماني كه حتي گفته مي‌شود از سوي كارشناسان قوه قضاييه ارزشگذاري شده و كفاف بدهي‌هاي زنجاني را مي‌دهد، اما هيچگاه نتوانست نظر موافق نفتي‌ها را به خود جلب كند. آنجا كه هروقت متهم از تهاتر مي‌گفت، پاسخ مي‌شنيد كه دلار داديم و دلار هم مي‌گيريم. اما هندي همچنان از ترجيح وزارت نفت مي‌گويد و تاكيد دارد كه اگر زنجاني بدهي خود را به صورت نقدي پرداخت كند، اين اموال به خودشان تحويل داده مي‌شود. اما با همه فرصت‌هايي كه به ايشان داده شد، وعده‌هاي وي با وجود حسن نيت قاضي رسيدگي به پرونده تحقق نيافت، البته ما هنوز اميدواريم كه ايشان نسبت به بدهي خود اقدام كند. به هر حال ما مقدمات فروش اموال را انجام داده‌ايم و از هفته آينده نسبت به فروش اموال اقدام خواهيم كرد.
وعده‌هايي كه هيچ‌وقت محقق نشده‌اند را شايد بتوان دليل اصلي اين تصميم دانست. آن گونه كه مسوول وصول مطالبات شركت نفت از اين قول‌ها مي‌گويد و يادآور مي‌شود كه ايشان چند بار به دادگاه قول داده و راهكارهاي مختلفي را معرفي كرد كه به نتيجه نرسيد، از آخرين راهكاري هم مي‌گويد كه از سوي زنجاني ارايه شده و تحت نظر دادگاه است. « هر نوع مدرك، نامه، شماره حساب و درخواستي كه آقاي زنجاني داشتند اگرچه نياز هم نبود، اما براي رفع بهانه آماده و با نظارت دادگاه در اختيار وي گذاشتيم و اميدواريم كه ايشان هم به حسن نيت دادگاه كه همه مساعدت‌ها و امكانات لازم را در اختيارشان گذاشته تا به وعده خود عمل كند، احترام گذاشته و بدهي خود را پرداخت كند.»
وكيل متهم نفتي اما در واكنش به اين خبر، به اقدام نفتي‌ها اعتراض مي‌كند. رسول كوهپايه‌زاده در گفت‌وگو با صدا و سيما با بيان اينكه از طريق رسانه‌ها مطلع شدم اموال موكلم به زودي در مزايده به فروش مي‌رسد مي‌گويد: قرار بر اين بود كه اگر بدهي‌ها از سوي موكلم پرداخت شود اموال وي مسترد شود. كوهپايه‌زاده با بيان اينكه تلاش زنجاني براي پرداخت بدهي‌هاي نفت ادامه دارد تصريح كرد: انتظار ما اين است كه تا مشخص شدن وضعيت پرداخت بدهي‌ها و صدور راي قطعي، از فروش اموال موكلم جلوگيري شود. وكيل متهم رديف اول پرونده نفتي افزود: اگر فروش اموال موكلم به معني رد مال است كه بايد بگويم هنوز حكمي صادر نشده كه رد مال صورت گيرد، بنابراين مزايده اموال زنجاني تا پيش از صدور راي نهايي معني ندارد.
نبايد توقعي از زنداني انفرادي داشت
رسول كوهپايه‌زاده در خصوص آخرين وضعيت پرداخت بدهي موكل خود، با بيان اينكه شماره حسابي را به ما اعلام كردند و گفته‌اند اين شماره حساب قابليت واريز وجه را دارد افزود: البته هنوز برداشته شدن تحريم‌ها به طور كامل عملي نشده و بانك‌هاي بين‌المللي با ما با احتياط زيادي برخورد مي‌كنند ضمن اينكه مصاحبه آقاي هندي با يكي از خبرگزاري‌ها نشان مي‌دهد كه هنوز قسمت عمده‌اي از مطالبات ما از افراد حقيقي و حقوقي و ديگر كشورها وصول نشده است. كوهپايه‌زاده تصريح كرد: خود شركت نفت هم هنوز نتوانسته مطالبات خود را از شركت shell دريافت كند.
به گزارش فارس وكيل زنجاني با بيان اينكه هنوز مبلغ 5 ميليارد و 300 ميليون يورو مطالبات نفتي ما از امارات وصول نشده است، گفت: اگر تمامي اين مطالباتي كه شركت نفت از شركت‌هاي ديگر دارد وصول شد و فقط بدهي موكل من پرداخت نشد آن وقت مي‌توانند ادعا كنند كه زنجاني كوتاهي كرده است. وي ادامه داد: شركت نفت با آن همه دستگاه عريض و طويل بدون اينكه در انفرادي باشد هنوز نتوانسته مطالبات نفتي خود را وصول كند به خاطر همين نبايد از موكل من توقع زيادي داشته باشد. هم شركت نفت و هم زنجاني در حال رايزني هستند چه بسا زنجاني زودتر بتواند بدهي‌هاي خود را پرداخت كند. كوهپايه‌زاده با بيان اينكه تازه 26 بهمن ماه سوييفت بانك ملي وصل شده است، گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد كه چرخه برداشته شدن تحريم‌ها به حركت افتاده اما با كندي پيش مي‌رود. وكيل زنجاني با تاكيد بر اينكه هنوز امكان انتقال وجوه عملياتي نشده گفت: مسوولان ذيربط هم به اين موضوع اذعان دارند و ما اميدواريم دادگاه هنگام صدور راي به اين موضوع توجه ويژه‌اي كند.
حال بايد ديد با وجود اعتراض به اقدام شركت نفت، به تصميم مديران اين شركت جامه عمل پوشانيده مي‌شود. تصميمي كه شايد با پرداخت بدهي‌ها از سوي زنجاني طي چند روز آينده، بازگرداندن اموال متهم نفتي به او را فراهم سازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون