• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3469 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ بهمن

خبر كوتاه

اعتدال و توسعه ليست مجزا از اصلاح‌طلبان نمي‌دهد
عضو ارشد شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه ليست جداي از اصلاح‌طلبان منتشر نمي‌كند و ليست مشترك اصلاح‌طلبان و اعتداليون براي تهران منتشر شد. مرتضي بانك در گفت‌وگو با ايرنا، افزود: اعتدالگرايان و اصلاح‌طلبان در سراسر كشور و بسياري نقاط هماهنگي دارند. وي در پاسخ به اين سوال كه برخي مخالفان دولت مي‌گويند كه دولت درصدد راه يافتن وكيل‌الدوله‌ها به مجلس است، اظهار داشت: همه احزاب فعال هستند و كار خود را مي‌كنند. اين مسائل ارتباطي به دولت ندارد؛ حزب اعتدال و توسعه هم همچون ساير احزاب فعال است. وي ادامه داد: خوشبختانه در كشور ما مردم، احزاب و شخصيت‌ها به بلوغ سياسي بسيار خوبي رسيده‌اند كه بيش از هر چيزي به فكر منافع كشور هستند.

ليست انتخاباتي اصلاح‌طلبان استان مازندران
عضو شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان از ليست اصلاح‌طلبان اين استان توسط شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان در اين استان خبر داد. رضا ستاري در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي از تعيين برخي كانديداها در چند حوزه اين استان خبر داد. عضو شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان گفت: در حوزه انتخابيه ساري آقايان محمد دامادي و علي اصغر يوسف‌نژاد در نظر گرفته شدند. او افزود: همچنين در حوزه انتخابيه قائم‌شهر، سوادكوه، جويبار و سيمرغ اصلاح‌طلبان بر آقايان سيدهادي حسيني و عبدالله رضيان به اجماع رسيدند و در حوزه انتخابيه بابل، آقايان حسينعلي قاسم‌زاده و علي نجفي‌خوشرودي به عنوان گزينه‌هاي اصلي در نظر گرفته شدند. ستاري به حوزه انتخابيه بهشهر، نكا و گلوگاه اشاره و تصريح كرد: در اين حوزه‌ها آقاي سيد احمد ميري‌قلعه‌سري به‌عنوان گزينه نهايي انتخاب شد. وي  گفت: در حوزه انتخابيه بابلسر و فريدونكنار نيز آقاي سيدابراهيم هاشم‌ورزي در نظر گرفته شده است. ضمن اينكه در حوزه انتخابيه رامسر و تنكابن آقاي شمس‌الله شريعت‌نژاد گزينه نهايي اصلاح‌طلبان است. ستاري در پايان گفت: اسامي گزينه‌هاي اصلاح‌طلبان در حوزه‌هاي چالوس و نور متعاقبا اعلام مي‌شود.

علي اكبري و علي قرباني؛ كانديداهاي منتخب اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابيه بجنورد
عضو شوراي همگرايي اصلاح‌طلبان خراسان‌شمالي گفت: علي اكبري و علي قرباني دو كانديداي منتخب اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابيه بجنورد هستند. روح‌الله عظيمي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: شوراي همگرايي استان در حوزه انتخابيه بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم از اين دو كانديدا حمايت مي‌كنند. وي ادامه داد: كانديداي مورد حمايت اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابيه شيروان نيز قربانعلي اسدي خواهد بود. عظيمي اظهار كرد: هنوز كانديداهاي منتخب اصلاح‌طلبان در حوزه‌هاي انتخابيه فاروج و اسفراين مشخص نشده‌اند تا مورد حمايت قرار گيرند. وي بيان كرد: اين كانديداهاي انتخاب شده بر اساس نظرخواهي و لحاظ برخي از معيارها انتخاب شده‌اند. عضو شوراي هم‌گرايي اصلاح‌طلبان خراسان‌شمالي در ادامه درباره حضور حداكثري مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: هم‌اكنون چشم اميد دشمن بر عدم حضور مردم در انتخابات دوخته شده است و براي رسيدن به اين هدف نيز هميشه نقشه‌هايي را طراحي كرده كه حضور حداكثري مردم موجب برهم خوردن معادلات دشمن مي‌شود. وي توضيح داد: با توجه به تلاطم‌هاي موجود در كشورهاي همسايه و حضور دشمنان در منطقه، حضور حداكثري مردم در انتخابات نشانگر حمايت آنها از نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه است. عظيمي تاكيد كرد: حضور حداكثري و پرشور مردم در اين دور از انتخابات موجب ايجاد امنيت پايدار در كشور مي‌شود.

«زهره سالاري» و «غلامعباس نوذري»؛ كانديداهاي ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت در كرمان
رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت در حوزه انتخابيه كرمان و راور گفت: دو كانديداي ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت در حوزه انتخابيه كرمان و راور خانم «زهره سالاري» و «غلامعباس نوذري» هستند. محمد فرشاد در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر افزود: ليست اصلاح‌طلبان در اكثر شهرستان‌ها مشخص شده و توسط رييس شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان و حاميان دولت اعلام خواهد شد. رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حاميان دولت در حوزه انتخابيه كرمان و راور در پايان تاكيد كرد: هواداران اصلاح‌طلبان و حاميان دولت در چارچوب قانون براي تبيين مواضع و ديدگاه‌هاي كانديداهاي خود تلاش و مردم را به حضور در صحنه انتخابات ترغيب كنند تا انتخاباتي با حضور حداكثري داشته باشيم. وي توصيه كرد: هواداران اصلاح‌طلبان از هرگونه تخريب رقيب پرهيز كنند.

بهروز نعمتي: ليست ائتلافي راي تهران را خواهد داشت
نايب‌رييس فراكسيون رهروان ولايت مجلس با اشاره به حضور خود و رييس اين فراكسيون در فهرست انتخاباتي اصلاح‌طلبان گفت كه مذاكرات كاظم جلالي با حزب اعتدال و توسعه منتج به اين نتيجه شده است. بهروز نعمتي اظهار كرد: ليستي كه منتشر شده ليست اعتدال و توسعه، اصلاح‌طلبان و ياران دولت است و افراد مختلفي در اين ليست حضور دارند. ما هم معتقديم كشور بايد توسط همه مجموعه‌هايي كه دل در گرو نظام و انقلاب دارند اداره شود و از همه پتانسيل‌ها در اين راستا استفاده شود، اين ائتلاف هم در همين راستا تشكيل شده است. وي با بيان اينكه اعضاي فهرست انتخاباتي اصلاح‌طلبان صلاحيت لازم را براي نمايندگي مجلس دارند، خاطرنشان كرد: اعتقاد من اين است كه اين ليست راي تهران را خواهد داشت. نعمتي با تاكيد بر اينكه براي حضور در اين فهرست انتخاباتي هيچ‌گونه ميثاق‌نامه وجود نداشته است، يادآور شد: تفكرهاي مختلف درون اين ائتلاف حضور دارند. ما هم به عنوان اصولگرايان معتدل در خدمت دوستان هستيم و مذاكراتي كه آقاي جلالي با حزب اعتدال و توسعه داشتند منتج به اين نتيجه شد.  وي درباره قرار نگرفتن اعضاي فراكسيون رهروان ولايت در فهرست‌هاي انتخاباتي ائتلاف اصولگرايان نيز خاطرنشان كرد: موضوعي كه مطرح بود اين بود كه آقاي لاريجاني يا نماينده ايشان در ائتلاف حضور يابد اما شأن رياست قوه مقننه اين نبود. لذا ايشان در زمان ثبت‌نام براي كانديداتوري با حفظ جايگاه اصولگرايي‌شان گفتند كه مستقل وارد عرصه مي‌شوند. نماينده‌اي هم از طرف ايشان در ائتلاف حضور نداشت. وي در پايان با بيان اينكه ائتلاف اصولگرايان از فراكسيون رهروان ولايت دعوتي نكرده بود، افزود: البته ما هم معتقد بوديم نمي‌توانيم در جايي كه تندروي است، حضور پيدا كنيم و اعتدال بايد در كشور حاكم شود و همه تفكرات در اداره كشور سهيم شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون